What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Le Mans 24 issues...

sombetzki

Bullet Dodger
Heren!

We zijn afgelopen tijd druk bezig geweest met de Le Mans cab en we hebben hem redelijk in orde. Monitor is goed, racen is mogelijk, pedalen werken, schakelpookje redelijk (switchen gaar wss), sturen gaat goed, muziek speelt af, maar... er spelen momenteel 2 problemen;

- geen sound effects. Wel muziek, maar geen engine etc. Ook niet in het testmenu.
- speakers in de stoel brommen heel hard
- FFB werkt niet (meer):

Eerste test avond werkte de FFB wel, maar heel zwak. Daarbij 'tikte' hij als het ware steeds tegen het stuur op rechte stukken. Geen enkele x echt het idee dat er tegengestuurd werd. Ook was in het testmenu roll-left en roll-right niet mogelijk, behalve als je hem een stukje op weg hielp. Center steer gaf error aan.

Nadat ik hem weer opgebouwd heb (bezel terug geplaatst, dus dash stukje naar voren gehaald) doet hij niks meer tijdens de race. Als je de cab aan zet gaat het stuur een paar x heen en weer en verder niets. In het testmenu doet hij ook helemaal niks meer. Center steer is nu wel mogelijk...

Welke stappen moet ik ondernemen om erachter te komen wat er gedaan moet worden.
Wiring gecontroleerd en die lijkt overal goed te zijn, geen kabelbreuken of losse connectors etc.

Iemand een idee?
 
ik denk dat mbt de FFB je het beste kunt beginnen met het meten van de waardes. Komt er uberhaubt spanning en signaal op de juiste draden.

Geluid lijkt mij als een kapot sound board maar dat is wellicht een vlugge conclusie.
 
hoi
wat geeft het drive board op de dispays???
een error?? of gaan de waarden met het stuur mee??

stuur links en recht klopt doet mijn sega rally ook
ik had een drive board error

brommen lijk idd op het sound board
kun je een foto plaaren heb er egens een liggen misschien hetzelfde

succes
 
Het 4x led display toont de waarden van het stuur op de linker twee posities, bijv. "80" als het stuur in het midden staat. De rechter twee posities tonen allerlei waardes, dan wel ze veranderen als je het stuur draait.

Hij geeft geen enkele error bij het opstarten, en je kan het stuur ook centreren via het testmenu.
Alleen de motoren links/rechts gaan niet aan bij drive board test.

Bij opstarten gaat het stuur eigenlijk alleen links, niet weer naar rechts. (tenzij je hem draait)
(Net alsof de motoren wel iets doen, maar geen signaal krijgen in-game of iets in die richting.)
 
En dan vragen heel veel mensen als ze in Zoetermeer zijn altijd aan mij: "maar wat kan er dan kapot gaan aan zo'n Daytona USA"?

Nou, heel veel dus. Zoals bij deze Lemans24. Sega model 2 en model 3 hardware = bron van nachtmerries.

Leuke hobby toch? :mrgreen:
 
Cageman":17p8mzgt said:
En dan vragen heel veel mensen als ze in Zoetermeer zijn altijd aan mij: "maar wat kan er dan kapot gaan aan zo'n Daytona USA"?

Nou, heel veel dus. Zoals bij deze Lemans24. Sega model 2 en model 3 hardware = bron van nachtmerries.

Leuke hobby toch? :mrgreen:

Jij laat het wel heel erg klinken. Tot nu toe zie ik het als een leuke uitdaging. De cab is gekocht als zijnde defect, dus het valt mij reuze mee wat er nou al werkt :) Vooral de goede monitor ben ik erg blij mee :)
 
Probleem met de soundeffects is opgelost... De vorige eigenaar had een stekker verkeerd zitten waardoor het geluid vd soundeffects nergens heen ging. Stekker op andere connector op het filterboard geprikt en probleem opgelost!

Met dank aan Asure die hiermee aan kwam :)
 
rtfm ofnie, mooi dat het opgelost is.

Dus je koopt een defecte cab, maar blijkt gewoon met wat patchwerk het gewoon te doen. NICEEE
 
Cageman":aa5xou90 said:

I know, had de manual ook al gedownload en daar hebben we op het moment heel veel aan. Maar dat een kabeltje net op de verkeerde sound connector zit ga je niet vanuit ;) Je verwacht dat zo'n apparaat, wat uit exploitatie komt, gewoon goed aangesloten is. Blijkt dus niet zo te zijn.

Da Dude":aa5xou90 said:
rtfm ofnie, mooi dat het opgelost is.

Dus je koopt een defecte cab, maar blijkt gewoon met wat patchwerk het gewoon te doen. NICEEE

Yep 8) Alleen FFB, brom uit de speakers (wss aarde probleem) en schoonmaken.
Zou bijna denken dat deze in de woestijn heeft gestaan, base zit vol met geel zand en weet ik veel wat voor meuk. Te smerig voor worden, ben ik nog wel paar uur mee bezig om alles clean te krijgen!
 
sombetzki":vgk9se1z said:
I know, had de manual ook al gedownload en daar hebben we op het moment heel veel aan. Maar dat een kabeltje net op de verkeerde sound connector zit ga je niet vanuit ;) Je verwacht dat zo'n apparaat, wat uit exploitatie komt, gewoon goed aangesloten is. Blijkt dus niet zo te zijn.
Ik doelde ook meer op de vorige eigenaar. Want juist arcade operators maken er altijd een zootje van. Geen enkele cab die we in Zoetermeer hebben staan werkte op het moment dat we ze binnen kregen. Er is altijd iets stuk, of verkeerd aangesloten, of er zijn onderdelen geplunderd.
 
Ja inderdaad. Zo weet je eigenlijk zeker dat als 1 kant van een twin het niet doet dat dat nu juist de beste kant is. Die heeft waarschijnlijk jaren uit gestaan, geen burn-in, niemand op gezeten en alleen een stekkertje of zoiets en hij doet het weer.
 
Raar. Als arcade operator hoor je kennis te hebben vd cabs die je in je toko hebt staan imo. Zou ik tenminste wel voor zorgen, dan wel zorgen voor personeel die dat heeft.

Nja, hier een filmpje van een slecht presterende sombetzki;



Mag nog een hoop oefenen :lol:
 
Oh Anton wat ben je toch ook een fantastische kerel!!!
Gewoon een filmpje posten waarop je live zuigt! :mrgreen:
 
Marcosan30":t5p78eqm said:
Oh Anton wat ben je toch ook een fantastische kerel!!!
Gewoon een filmpje posten waarop je live zuigt! :mrgreen:
Alsof het internet nog niet genoeg video's heeft waarin iemand zuigt :mrgreen:
 
Marcosan30":jzczjext said:
Oh Anton wat ben je toch ook een fantastische kerel!!!
Gewoon een filmpje posten waarop je live zuigt! :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hij keek ook niet vrolijk
 
Da Dude":1jhs1yns said:
Marcosan30":1jhs1yns said:
Oh Anton wat ben je toch ook een fantastische kerel!!!
Gewoon een filmpje posten waarop je live zuigt! :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hij keek ook niet vrolijk

Dat leek alleen maar zo, van binnen straalde ik.
Sinds gisteravond ook FFB! :mrgreen:

Was hoop werk om uit te zoeken, maar het kwam er op neer dat 1 van de beide potmeters naast de FFB motor gekke waardes gaf. Asure heeft deze opengemaakt, helemaal schoongemaakt, met als resultaat dat hij gewoon weer werkt! Rijd zoveel vetter met FFB!
 
Iemand een part number of 5K pots van Sega voor dit type racers op voorraad?
Die pot heeft zijn beste tijd gehad :(
 
Back
Top