What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Ja als je laatste keus hebt is al het koren er natuurlijk uit, maar dan nog had ik hem gerefurbed, want zelfs de mooiste staat is niet dat je zegt van joepie de poepie.

Sinds vandaag de Naomi (II) + GD-Rom draaiend!

snac_004_spikersbattle.jpg

(Spikers Battle, Naomi GD-Rom)

snac_005_spikersbattle.jpg

(Draait nu op 15khz, alsnog prima graphics!)

Kick! is het nog wat die game? heb m zelf toevallig gister binnen gekregen, maar kan m nog niet draaien omdat ik nog geen GD rom heb.

Superb!! Hoe ziet dat er van binnen uit? Gebruik je de Capcom I/O? Zou erg graag een fotootje zien. Vooral wat betreft de voeding van de GD-Rom en stuff.

Grandioos gewoon, kun je erg blij mee zijn. Waarom heb je voor een Noami2 gekozen eigenlijk? en welke bios gebruik je? Sorry voor de hoeveelheid vragen maar ben gewoon erg enthousiast!

Mijn Naomi staat sinds 2 weken bij de douane. :( Klootzakken!

Pat7o":3sbi3zat said:
Kick! is het nog wat die game? heb m zelf toevallig gister binnen gekregen, maar kan m nog niet draaien omdat ik nog geen GD rom heb.
De game is gaaf; maar het is een andere game dan de die op de Model 3! Je vecht in "locaties" waar je een 'x' aantal vijanden moet uitschakelen. Zodra je dit 2x gedaan hebt ga je naar de volgende locatie. Je kan dus vrij lopen; maar niet van locatie naar locatie.

goatboy":3sbi3zat said:
Superb!! Hoe ziet dat er van binnen uit? Gebruik je de Capcom I/O? Zou erg graag een fotootje zien. Vooral wat betreft de voeding van de GD-Rom en stuff.

....Waarom heb je voor een Noami2 gekozen eigenlijk? en welke bios gebruik je?!
Het volgende heb ik gebruikt om spelen mogelijk te maken:

Naomi II
Naomi GD-Rom drive + Dimboard
Capcom I/O
Kabel voor standaard ATX (PC) voeding naar Naomi & Naomi GD-Rom
SCSI kabel (naomi <-> gd-rom)
Tulp kabel stereo (naomi <-> capcom I/O)
Standaard usb kabel (naomi <-> capcom I/O)
Standaard vga kabel (naomi <-> capcom I/O)
Standaard ATX voeding (250 watt)
Capcom I/O

Waarom ik voor de Naomi II ben gegaan? Ik wil uiteindelijk Virtua Fighter Final Tuned & Beach Spikers spelen.

(Zodra ik de boel weer uit de kast heb zal ik een foto maken; want in de kast kan je niet goed zien wat er nu allemaal aangesloten zit etc)

Bedankt voor de Naomi checklist. Je hebt dus gewoon een atx voeding gebruikt om het moederbord en gd-rom te voeden? Neem aan dat je de voeding aangepast hebt?

Ben zelf van plan m'n Naomi in een Egret3 te installeren. E3 is een JVS ready cabinet dus eigenlijk kan de mobo rechstreeks aangesloten worden op de psu in de kast. Al zou ik niet precies weten hoe dat in z'n werk gaat maar ja. :?

Iemand hier die iets van Naomi -> Egret3/AWSD af weet toevallig?

Voor hoeveel gaat een complete Naomi II setup eigenlijk tegenwoordig? (board +GDrom, Dimboard) iets van 300 euro?

Hmmm, Een complete Naomi2 Gd-Rom setup voor Euro 300,- ? Waar kan ik me inschrijven?

Bij mijn weten is alleen het N2 moederboard al +/- Euro 200,- En dan nog het Dimmboard, GD-Rom en Capcom i/o.

Een basic Naomi 1 + Capcom i/o setup kun je rond de USD 250,- al scoren.

ja, Naomi I boards zijn vrij goedkoop tegenwoordig. heb pas mijn tweede voor 50 gbp van ebay geplukt.

Dat klopt maar de Capcom I/O heb je helaas ook nodig als je een jamma kast hebt. Die gaan toch wel voor rond de USD150,- Je kunt natuurlijk mazzel hebben.

Om hier even op terug te komen Robert. Ben erg benieuwd hoe je alle Naomi hardware in de pcb ruimte van je New Astro hebt ingedeeld? De hardware is best wel lomp in formaat eigenlijk. Moet in m'n Egret3 al passen en meten namelijk.

Als je een keer tijd hebt om een foto te posten dan zou dat geweldig zijn.

Complete Naomi 2 + GD + VF4 final tuned is bij EXC $620. Als je setup een kiest van Naomi 1 + GD + bv CvsS2 betaal je $370. Ik weet niet of in deze prijzen een I/O zit, denk het niet.

Psykick":2wy47q9l said:
Dreamcastje erin, ben je van alle gezeik af :lol:

ten dele mee eens, maar niet alle games van naomi zijn geport. (alhoewel dat er maar heel weinig zijn...)
ben zelf ook alleen van plan om de niet geporte games aan te schaffen. de rest draai ik gewoon op mijn dc.
Grafisch zit er volgens mij geen tot weinig verschil tussen naomi 1 en dc.
sterker, virtua tennis 1 zag er via de dc op mijn uni cab beter uit dan de naomi virtua tennis 1.

Pat7o":35gy7o3j said:
Psykick":35gy7o3j said:
Dreamcastje erin, ben je van alle gezeik af :lol:

ten dele mee eens, maar niet alle games van naomi zijn geport. (alhoewel dat er maar heel weinig zijn...)
ben zelf ook alleen van plan om de niet geporte games aan te schaffen. de rest draai ik gewoon op mijn dc.
Grafisch zit er volgens mij geen tot weinig verschil tussen naomi 1 en dc.
sterker, virtua tennis 1 zag er via de dc op mijn uni cab beter uit dan de naomi virtua tennis 1.

Voor die anderhalve game hoef ik niet zo'n nucleaire gevaarte in mijn cab, maar ja ik kan ook wel begrijpen dat jullie dat op die manier willen. Kijk voor een Atomiswave zou ik nog wel kunnen gaan, puur omdat ie ook lekker klein en compact is.

Have fun ;)

...maar wil nog wel even zien hoe dat allemaal in je Astro past Robert.

Een Jammacast + DC was wel cheaper/makkelijker geweest ja. Een DC kun je ook op je TV aansluiten trouwens, hoef je helemaal geen cab te kopen / refurben. Kun je gelijk gamen. 😉

Er zijn altijd manieren om het makkelijker te maken maar om dat niet te doen heeft zo z'n charmes.

Tis de 'genuine feeling' waar het bij het 'retro' arcade gaming om gaat. Ben er na een tijdje waarschijnlijk ook weer klaar mee maar nu is het wel even speciaal.

Een console in een cab is ook niet helemaal mijn ding, maar zeker een voordeel bij de DC is dat je bijvoorbeeld ook 3rd strike kunt spelen zonder de suicidale CPS3 versie in huis te hoeven halen. Ook voor Ikaruga en MvsC2 hoef je dan niet te gaan sparen. Het is gewoon een kwestie van geld, heb je er genoeg van koop je arcade hardware/software.

topic geüpdatet met SNAC nummer 2, die ik al een tijd uit elkaar had staan... zie 1e pagina :D

Back