What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

retropie klein arcade projectje

Wauw, wat een eindresultaat. Ik vind hem wel erg mooi geworden. Beetje industrial look.
Alleen die button layout lijkt me niet optimaal.

Da Dude":2cepe2df said:
Wauw, wat een eindresultaat. Ik vind hem wel erg mooi geworden. Beetje industrial look.
Alleen die button layout lijkt me niet optimaal.

voor mij hopelijk wel :D Ik wil er eigenlijk alleen oude arcade spellen op spelen en (super) nintendo spellen. Dus ik heb de SNES buttonlayout aangehouden. Maar ik had geloof ik al eerder gereageerd dat het voor een volgende versie gewoon uitwisselbare paneeltjes moeten worden, dus dan kunnen er wel 6 buttons naast elkaar (bijvoorbeeld). Ik ga daar later nog eens over denken, ik wil ze dan het liefst echt kunnen inklikken (< 30 seconden om te wisselen).

Ah, De snes Layout, dan snap ik die keus. :D Je bouwskills zijn top!!! Makkelijk meenemen ook (voor op vakantie :mrgreen: )

Ik had het gelezen van die uitwisselbare paneeltjes. Dat zou het helemaal mooi maken.
Ik ben zelf de 6 (of 8) buttons gewent zoals die op cabs zitten, terwijl op een Mortal Kombat kast dan weer die knoppen anders staan. En dan druk ik weer de verkeerde in. Dus een uitneembaar l\button layout voor mijn cab zou best ideaal zijn
Wat je gewent bent.

Mijn vewlix:
_l_paneel_1b-700x700.jpg

MK:
1115577292.jpg

Ik heb heel veel arcade kasten gehad, allemaal oudjes/klassiekers. De meest moderne (behoudens een aantal racers en pinballs) was een originele Mortal Kombat 2 met veel buttons (ik geloof 5) : ik ben niet gewend aan kasten met heel veel knoppen. Ik ben meer van de "8 bit" leeftijd/bouwjaar ;-) Ik heb bij 1 van de Retro Planet events dus met verbazing zitten kijken naar wat sommige mensen kunnen met al die knoppen. Ik hou het maar bij Galaga (1 knop) of Phoenix (2 knoppen) en zo :oops: :lol:

Ik ben handig met hout maar ook steeds handiger met metaal, dus ik zal eens nadenken over een slim "quick release" systeempje.

De knoppen volgen de snes/alle sony consoles/alle microsoft consoles /dreamcast en heel veel Nintendo consoles, snes, Switch, wii u en wii consoles. En nog een hoop andere.

Maar die layout is voor controllers te bedienen met een duim.
Ik zou voor een neo-geo style layout waar al jouw 4 rechtervingers op de knoppen kunnen rusten.
https://www.google.nl/search?q=neo%3Dge ... 78&bih=382
Als je toch bezig bent zou ik het gewoon op jouw hand aanpassen.
Maareh, ik kan het van harte aanraden. (you'll thank me later)

Back