What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro: Welke spellen waren kenmerkend voor jouw tijd

Abc123

TATE Mode Pilot
De titel zegt het al, welke spellen zijn voor jouw tekenend voor de retrotijd. Aan welke spellen heb je het meeste plezier beleefd en welke herinneringen koester je het meest?

Ik denk dat Double Dragon wel een speciaal plekje in mijn hart heeft. Zo zijn er nog meer spellen, maar het zijn er wel wat.
 
Zelda, Mega Man, Metroid, Castlevania, Mario, Turtles en nog wel een berg 8 bit NES spellen.

I love Retro :P Speel de spellen trouwens nog steeds hoor!
 
Pfff, lastig maar ik denk dat het voor mij de volgende spellen zijn:

Thunder Blade
After Burner
HERO ->
River Raid
Operation Wolf
Final Fight

Kan nog wel even doorgaan maar laat ik het voor nu hier bij houden :lol:
 
Sphere":3uhrs2dn said:
Pfff, lastig maar ik denk dat het voor mij de volgende spellen zijn:

Thunder Blade
After Burner
HERO ->
River Raid
Operation Wolf
Final Fight

Kan nog wel even doorgaan maar laat ik het voor nu hier bij houden :lol:


HERO was de shit !
 
threshold
Commando
Operation Wolf
River Raid
Maniac Mansion
op de C64


En op de amiga
Final Fight
Monky Island
Chuck Rock
Fa 18 Flight simulator
Street fighter 2
 
Phoenix, Moon Cresta, Qix, Naughty Boy, Galaga, Pac-man. Allemaal op de Arcade kasten natuurlijk.
 
T/m 16-bit era: Super Mario 1,2,3, Duckhunt, Mega Man 2, Double Dragon, Sonic Megadrive, Streets of Rage, Final Fight, Street Fighter 2, Mortal Kombat 2, Super Mario World, Super Star Wars, Super Castlevania IV, F-Zero, Zelda: LTTP, Fatal Fury 2, Samurai Spirits, the list goes on and on...
 
Arcade :
Daytona USA
Streetfighter 2
Simpsons
Turtles

C64:
They stole a million
last ninja
pirates
IK+
Zac McKracken
Archon (remake die shit!!!)

Amiga:
Populous
Civilation!
Monkey island
Rocketeer
Speedball 2 : speelde competitive voor geld ;)
Bomberman
Wings
 
Alles Arcade in mijn tijd was dat het beste dat er was

Elevator Action
Xevious
Dragons Lair
Space Ace
Mr. Do
Bubble Bobble
1942
Shinobi
Out Run
Space Harrier
Track n Field
Gorf
(ms) Pac Man
Super Sprint
Arkanoid
Tetris
Gyruss
Hogans Alley
Punch Out
Gauntlet
Moon Cresta
Galaga
Galaxian
Missle Command
Astroids
Wonderboy
Wonderboy in Monsterland
After Burner
Sega Turbo
Qix
Vast nog een paar vergeten.....
 
Goede topic abc :) !

Ik ben begonnen met de master system:

Sonic
Alex kidd in miracle world
Asterix

Megadrive:
Streets of Rage serie
Mega Turrican
Gunstar heroes
Sonic 2
Golden Axe
 
Ik zie in alle andere lijsten ook games die ik grijs heb gespeeld. IK+ bijvoorbeeld.

Echt een geweldig OJA die ook topic.
 
Da Dude":8byxyqwz said:
Ik zie in alle andere lijsten ook games die ik grijs heb gespeeld. IK+ bijvoorbeeld.

Echt een geweldig OJA die ook topic.

Dat had ik ook bij QIX. Vergat 'm in mijn lijstje erbij te zetten.
 
ElPancho":3dyie9o6 said:
Alles Arcade in mijn tijd was dat het beste dat er was

Elevator Action
Xevious
Dragons Lair
Space Ace
Mr. Do
Bubble Bobble
1942
Shinobi
Out Run
Space Harrier
Track n Field
Gorf
(ms) Pac Man
Super Sprint
Arkanoid
Tetris
Gyruss
Hogans Alley
Punch Out
Gauntlet
Moon Cresta
Galaga
Galaxian
Missle Command
Astroids
Wonderboy
Wonderboy in Monsterland
After Burner
Sega Turbo
Qix
Vast nog een paar vergeten.....

9 hiervan staan te shinen in mijn gameroom! :D En de paar die je vergeten bent waarschijnlijk ook. :lol: 8) 😉
 
Zelda vond ik ook geweldig vroeger, Mario, Sonic, de lijst gaat maar door. Street Fighter was ook geweldig natuurlijk. Dat waren nog eens tijden. Zijn er hedendaagse spellen die jullie dat gevoel van vroeger geven?
 
@ Erik

Brute gameshed heb je gecreeerd man, als ik er ooit ben zal ik het nodige sentiment van vervlogen tijden kunnen proeven. Echt voelen zeg maar niet dat vage gehint vd hersenen. Een keer ben je toch uitgefietst met je vrouw ? 😉
Zie iig irl de 14e en 15e.

@Abc123

Eigenlijk dat gevoel nooit meer gehad, maar dat ligt niet aan de spellen van nu daar zitten ook beauties tussen. Meer dat de ander primaire voorwaarde ontbreekt: nl iets voor de 1ste keer zien, doen. Zelfde met 1ste huis, 1ste auto, vriendin enz. Dat gevoel van de 1ste komt nooit meer terug terwijl er nog hele mooie andere panden, auto's en vrouwen bestaan.
 
Waar moet ik beginnen :-)
Mijn game periode begint bij de C64 maar de games die me het beste bijblijven zijn van de snes:

Super mario world
F-zero
Another world
Flashback
Zelda
Unirally
Street fighter 2
Mortal kombat
Mario kart
Stunt race FX
...
 
De spellen waar ik de beste herinneringen aan heb zijn:

Megaman 2.
Faxanadu.
Double Dragon 2 (NES versie).
Metal Gear.
California Games (Atari Lynx).
Sonic.
Devil Crash MD.

Heb alle spellen nog en speel tegenwoordig weer veel retrospellen (op de originele consoles natuurlijk).
 
Jemig.. nou, wat me zó te binnen schiet van vroeger, wat ik heb gespeeld op een aantal platformen:

MSX:
Parodius
Nemesis
Q-Bert
F1 Spirit
Salamander
Space Manbow

C16:
Kixtart
Winter Olympics

C64:
R-Type
Cybernoid

Megadrive:
Mickey Mouse, Castle of Illusion
John Madden Football (helemaal grijs gespeeld)

Arcade:
Daytona USA
Daytona USA
Daytona USA
ehh.. sorry... ff verder.. :-)..
Afterburner
Thunderblade
Outrun
Moonwalker
Turtles
Simpsons
Last Resort

Ik kan er nog wel 50 neerzetten, maar dit is ff top-of-mind :-)
 
Kenmerkend voor mijn tijd en de games die de meeste indruk hebben gemaakt op mij:

Arcade:
- final fight
- street fighter 1 en 2
- shinobi
- double dragon
- altered beast
- fatal fury
- art of fighting

Nes:
- Mario
- Batman (have you ever danced with the devil in the pale moonlight, epic)
- metroid
- punch out
- ninja gaiden (bijna alle titels)
- kabuki quantum fighter

Dreamcast:
- shenmue1 en 2 (niet echt retro, maar nog steeds de beste games ooit gemaakt) 😉

Leuk topic trouwens :mrgreen:
 
Back
Top