What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro op HD Ready.

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Een HD-Ready heeft zo zijn nadelen natuurlijk, retro consoles worden er niet bepaald mooier op. Ik heb nog wel een normale CRT maar momenteel niet echt veel ruimte voor, dus ik heb nu alles op de HD Ready en wat me opvalt:

-Saturn ziet er gewoon nog goed uit op LCD, 2d is wat meer blocky omdat het beeld veel groter en widescreen is maar verder is het best mooi. 3D is net zo als op CRT, niet lelijk maar euhh gewoon verouderd :D Weinig tot niets te klagen eigenlijk, coloring is ook gewoon goed.

-Van de DC op RGB moest ik kotsen

-Van de PSX op RGB kreeg ik zelfs inwendige bloedingen

DC in de RGB port zag er ontzettend washed out uit, met een official Sega RGB cable die nochtans ultra scherp beeld geeft. Ranzige kleuren, tearing.. etc. Bah, bah bah.

De PSX was gewoon ontzettend blocky (Zelfs prerendered als FF en PE) en was alleen te verdragen in 4:3 maar SATURN OWNS IT BIG TIME, eindelijk officieel ;D

Maar wat is debeste optie om de DC draaglijker te maken? VGA? Of werkt dat niet goed op een HD Ready en met alle games? Ik heb wel een VGA port. Zou voor de PSX S-Video misschien beter zijn?

Uhm.. ik heb enkel een RGB kabel bij mijn (NTSC) DC, maar ik vind het er allemaal heel goed uitzien. Beter dan mijn Cube via normale draden bv. Dus mss ligt het aan jou(w) (instellingen) ?

Ik heb mijn DC via een VGA box op mijn plasma aangesloten en dat geeft echt strak beeld. Alle consoles voor de DC heb ik mijn oude 4:3 sony trinitron aangesloten want dat ziet er idd niet uit op HD tv's.
Echter niet alle games, wel heel veel, werken via VGA. Check gewoon de back van de cd case van je favo games. Mijn psx games speel ik trouwens gewoon via mijn ps2's met component aansluiting op mijn plasma en dat ziet er wel erg goed uit. Cube heb ik ook aangesloten via component en omdat ik een jp cube heb kan ik ook door op B te drukken bij het booten de meeste games in progressive scan spelen. Erg vet van nintendo maar helaas heeft een pal console dit niet.

Geen idee wat er is met de DC, hij gaf een uitstekend RGB signaal op mijn andere TV's.

Maar een VGA box is wellicht een optie.

Lijkt me nogal duidelijk dat Dreamcast op VGA moet worden aangesloten, hoe vaak is dat nu wel niet gemeld! Zorg wel dat je op een plasma tv de ratio op 4:3 zet, want breedbeeld ziet er niet uit.

IDD

Het moge duidelijk zijn dat je vandaag de dag je DC aansluit mbh een vga box. Zeker op een LCD/Plasma.

Ik ben ook zeer te spreken over mijn JPN Cube in progressive scan. Gisteren weer zitten genieten op mijn nieuze tv met Mario Golf....

Ik heb eigenlijk de 360 al in VGA maar component is ook ok voor dat ding..

Ik blijf lekker bij VGA met mijn 360...

Ziet er strak genoeg uit

Iemand die een manier weet om een dc aan te sluiten op een tv die progressive ondersteund en tot 1080i kan , maar geen vga aansluiting heeft ?
Heb wel component aansluiting.
Kan het vga signaal misschien worden omgevormd naar component , maar dat het progressive blijft ?

Erg vet van nintendo maar helaas heeft een pal console dit niet.

De eerste pal consoles hebben dit wel , die hebben een digitale out poort.
Alleen de meeste pal games ondersteunen dit niet.
Ik heb zo'n eerste pal console en speel op het moment f-zero jap met behulp van freeloader in progressive.

Ken":1nweyrm0 said:
Component is beter dan VGA voor de 360.

Is te betwisten, verschilt per TV. VGA komt dichter bij de Native Resolution (1366x768) van vele HD Ready's, namelijk 1360x768. Daardoor ziet VGA er beter uit dan Component omdat er van scaling geen sprake is, en de jaggies zijn op VGA een stuk minder erg... fact. Het enige probleem van VGA is dat de kleuren wat minder fel zijn, en dus minder flashy. Dat is erg jammer anders was component voor mij compleet zinloos.

Maar om eerlijk te zijn vind ik Component soms weer té fel...

PiP kan ik trouwens ook gebruiken als ik de xbox op VGA doe.. beetje vrouwentennis kijken tijdens een potje DoA ;P

Niet alleen het beeld gaat vooruit, maar je hebt ook geen gezeik meer met de settings van beeldgrootte. Met VGA wordt alles steeds opgerekt of ingedrukt. Component neemt het automatisch over. Mijn ervaring dan.

Ha, ik heb ook net een nieuwe lcd projectie tv en ik heb een VGA kabel gehaald.
Volgens mij output de dreamcast wel progressive nl. 480P als je met VGA kabel aansluit!
Bijna alle games werken op VGA.
Groot minpunt is dat bij Ferrari F355 de breedbeeld optie greyed out is.
Heel fucking nep.
Tokyo Xtreme racer 2 heeft wel nog de breedbeeld optie, is echt super vet. Volgens mij ga ik hem weer vanaf het begin spelen.
Zoals gemeld zijn er wel wat scaling problemen met vga en soms lijkt het alsof mijn 720P tv het 480p signaal net niet goed aankan, het beeld schokt soms een beetje.
Als je een vga kabel haalt, neem er dan een die je kan switchen van output, volgens mij kan je truckjes uithalen door op het juiste moment te switchen naar vga, zodat je niet-vga compatibel games kan spelen via vga!
Je kan inderdaad ook VGA converteren naar Component, maar die converters zijn wellicht weer 99 euro.....
Ik wil zelf heel graag de 360 met die nieuwe Tokyo Xtreme racer op 720p via HDMI op mijn tv zien werken. Kon ik die maar ergens huren ofzo.
Verder is er weinig op de 360 dat me verder boeit. Senko No Ronde boeit me natuurlijk wel 8)

Ken":obhqo13g said:
Niet alleen het beeld gaat vooruit, maar je hebt ook geen gezeik meer met de settings van beeldgrootte. Met VGA wordt alles steeds opgerekt of ingedrukt. Component neemt het automatisch over. Mijn ervaring dan.

Hoe bedoel je dit pcies? Wordt het beeld net als bij een pc monitor automatisch gecentreerd etc?

Heb ik geen last van in ieder geval.

d -> 360 heeft geen HDMI, alleen Component en VGA.

Volgens mij ziet de 360 er op VGA wat strakker uit, maar op component zijn de kleuren net weer wat beter. IMHO uiteraard.

Hoe het eruit ziet op je tft/plasma tv ligt ook heel erg aan welke tv je hebt. De ene scaled alles weer beter dan de andere, en een Sony heeft gewoon een hoger kwaliteit scherm en electronica dan een ViewSonic bv :) En dat valt toch echt wel op vind ik.

Ik heb een HDTV waarop ik niet direct een VGA adapter (Dreamcast) kan aansluiten. Er zit wel een component aansluiting op de TV. Ik zou de VGA adapter dus aan kunnen sluiten door bijvoorbeeld deze converter;

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html (bovenste)

er tussen te hangen? Heeft iemand hier een soortgelijke setup?

SNKy":11j6g9d7 said:
Ik heb een HDTV waarop ik niet direct een VGA adapter (Dreamcast) kan aansluiten. Er zit wel een component aansluiting op de TV. Ik zou de VGA adapter dus aan kunnen sluiten door bijvoorbeeld deze converter;

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html (bovenste)

er tussen te hangen? Heeft iemand hier een soortgelijke setup?
Nee, maar wat zijn die adapters fucking duur zeg. Ik betwijfel of de kwaliteit ok is. Voor dat geld zou ik gewoon een andere spelcomputer kopen of een tweede tv, hehe. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar kwaliteit veschillen en dit soort adapters.

Back