What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Repair Log

Tevreden? Ik vond dat mijn TV het signaal niet echt lekker up-scaled. Op een goede CRT of een kleine TFT monitor spetterde het echt van het scherm af. Nu is mijn LCD wel een Philips - 'Let's make better things' enzo ;-)

Tevreden..... tja..... blijft eigen puur bagger op een HDTV :) Hangt echt ongelooflijk veel af van je scaler in je TV en ook bij Sony is deze bagger :)

Maar de kleuren zijn echt strak nu en ik heb me gisteren goed vermaakt met Zelda en Starfox, RGB is sowieso beter dan composite.

Da's waar. En je gaat ook niet 5cm van het scherm afzitten :-) Maar het blijft inderdaad een low-res analoog SD signaal op een HD scherm.

Mezelf kado gedaan: Weller rework station met hetelucht- en desoldeerbout. Vanaf nu simpel desolderen en SMD rework doen :-)

dscf0622v.jpg

Gefeliciteerd! Geen idee wat het allemaal inhoud maar het ziet er wel vet uit. Nice and shiny! :D

mooi ding zeg, waarvoor is de hetelucht?
om dingen los te maken gebruik ik een desoldeerpompje.

Hetelucht maakt het simpeler om surface mounted componenten te solderen/reflowen. De desoldeerbout is ZO VEEL makkelijker dan het gerommel met een desoldeerpompje.. Vooral 'through-hole' componenten desolderen is echt waanzinnig makkelijk met zo'n bout.

:shock: Nou weet ik hoe anderen zich voelen als ik over computers praat (reflowen, through-hole), maar wel zo leuk dat ik nu een keer tegen iemand anders kan zeggen: Nerds! :mrgreen:

Sunset Riders PCB voor Bjt gerepareerd 8)

Probleem was het blijven hangen van 'credit' (coin mech switch op JAMMA pin 16).

na wat traceren bleek er kortsluiting te zitten in een logic gate (74LS257). De gate had een permanente kortsluiting tussen ground en input.. Effect is dat de coin mech switch op 'ON' blijft staan, en je de game niet kunt crediteren als hij niet op freeplay staat.

Chip van PCB afgesoldeerd (lang leve desoldeerbout :-) hahaha!):
dscf0623h.jpg

Vervangen door een nieuwe, en PCB getest. Coin Mech switch keurig op 0 ipv 1:
dscf0628x.jpg

Alle andere inputs even getest en een rondje gespeeld. Leuke game, trouwens ;-)

Vette shit Arjan en cool station man, echt de works! Boarden repareren nu nog makkelijker hehe ;)

Tussendoor een kleine reparatie voor bjt; een vendetta PCB waar een andere PCB op is gevallen:
dscf0631g.jpg

Die Konami componenten worden 'Input Arrays' genoemd.

Vervangen door verse exemplaren:
dscf0633j.jpg

Weer helemaal in orde.

Een WR2 , wel ja joh :shock:
Zit ik dan met mijn WHS 40 en desoldeer pomp :lol:

Werkt wel netjes zeg , goed spul is het halve werk 😉

:-) Jah.. het kan natuurlijk allemaal veel goedkoper, maar kreeg wat extra cash van mijn werk, en het is wel een briljant apparaat, hoor..

Vandaag met hete lucht een SMD IC van een Truxton II PCB afgehaald omdat er traces kapot zijn onder het IC. Man, dat gaat supermakkelijk.. en dan die desoldeerbout.. wat een genot :mrgreen: :)

..waar een mens toch blij mee kan zijn.. ;-)

Cageman":8m7z317t said:
:-) Jah.. het kan natuurlijk allemaal veel goedkoper, maar kreeg wat extra cash van mijn werk, en het is wel een briljant apparaat, hoor..

Vandaag met hete lucht een SMD IC van een Truxton II PCB afgehaald omdat er traces kapot zijn onder het IC. Man, dat gaat supermakkelijk.. en dan die desoldeerbout.. wat een genot :mrgreen: :)

..waar een mens toch blij mee kan zijn.. ;-)

Heb dit soort dingen weleens geprobeerd met zo'n soldeerboutje van de gamma met ongeveer dezelfde prijs als een pakje kauwgom.
Buiten dat ik doorgaans geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben, ziet zo'n pcb-tje er toch .... een stuk gehavender uit met dat gereedschap :p
Doorgaans is dan ook de halve pcb verrot en weet je zeker dat je hem weg kan pleuren ^^

Dus...mooi apparaat ^^

Hi Arjen,
Heb een dringende vraag.
Ik heb een black all in one cps2 board(a+b in een)
Hier moet zsm een nieuwe batterij in, is op zich geen probleem behalve dat de all in one versies anders zijn dan de losse a+b boards.
De batterij moet namelijk vervangen worden terwijl het spel aan staat. Oppassen voor kortsluiting dus en ik heb bibberhandjes als het op techniek aan komt.
Mijn cmvs en ngpc hebben geen haast, het cps2 board wel. Je kunt ze namelijk ook niet phoenixen op de gebruikelijke manier en de enige manier die er is is te duur vanwege heen en weer verzenden naar US en dan nog de parts en labour.
Het liefst wil ik het eind volgende week laten doen. Ik kan zelf persoonlijk langs komen met het board.

Bjt":p1z1bh21 said:
Cps2 bat. is makkelijker dan een Konami pcb bord repareren. :). Veel succes met Truxton II PCB repair, Cageman.

Heheh; inderdaad :-) Ja, die Truxton.. Ik ben er zo af en toe mee bezig, maar hij is wel heel erg stuk, hoor. Wordt een projectje voor lange termijn. Zou wel lachen zijn als ik hem weer aan de praat krijg! Ben er wel blij mee; is een leuke uitdaging 8)

Back