What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Rc helicopters

flay

Candy Cab Regular
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in RC helicopters maar niet voldoende om 450 euro te betalen voor een heli en dan nog eens 150 tot 200 euro voor een zender. Ik heb ook van die micro RC helicopters geprobeerd van +- 60 euro die je kan kopen in de speelgoedwinkels maar daar heb je na 2 uur ook je buik van vol. De ontvangers werken meestal op infrarood met als resultaat dat de heli na 3 meter onbestuurbaar is en na 10 minuutjes vliegen mag je 45 minuten wachten tot de batterij terug is opgeladen.

Tot dat ik dit helicoptertje bestelde via internet:
V911_1_14.jpg


De Wltoys V911. Vliegt on-ge-loof-lijk goed, je kan er binnen en buiten mee vliegen (windstil of een licht briesje). De batterijen kan je verwisselen dus als je 5 batterijen hebt kan je +- 1 uur vliegen. De helicopter heeft een flight distance van 80-100m.
En het belangrijkste: hij is bijna niet kapot te krijgen 😉 maar lukt het je toch, alle onderdelen zijn apart te bestellen.

Standaard wordt hij geleverd met 2 batterijen, lader, zender en reserve blades.
WLtoys_V911-pro_V911-V2-6.jpg

Op de afbeelding zie je de nieuwste versie: V911 Pro (25cm)

Er bestaan ook 2 grotere versies.
V912 (45cm)
WLtoys_V912_RC_Helicopter_15__53921.1371499336.1280.1280.jpg


V913 (70cm)
WLV913NEW.jpg-500x500.jpg


Met de V912 heb ik al gevlogen en deze helicopter vliegt ook super. Hij is veel krachtiger en sneller. Dit is geen speelgoed meer maar kan je al een volwaardige RC helicopter noemen.

Even de prijzen op een rijtje.
Deze komen van de site http://www.banggood.com. Ik heb altijd via deze site besteld en alles kwam altijd aan, soms met een beetje vertraging :? .

V911 pro: 29,49 euro Free shipping
Package Included:

1 x V911-pro Helicopter
2 x Battery
1 x Transmitter
1 x Charger Box
1 x USB Cable
2 x Main Blades
1 x Tail Blade
1 x Manual

http://www.banggood.com/WLtoys-V911-V2-V911-pro-2_4G-4CH-RC-Helicopter-New-Plug-p-86120.html

V912: 51,44 euro Free shipping
Package Included:

1 x WLtoys Large Single Blades RC Helicopter With Gyro
1 x Transmitter
1 x 7.4V 850mAh Battery
1 x Charger

http://www.banggood.com/WLtoys-V912...ro-RTF-With-Videography-Function-p-82901.html

V913: 81,27 euro Free shipping
Package Included:

1 x Helicopter
1 x Balance Charger
1 x Manual
1 x Transmitter
2 x Main Blades
1 x Tail Blade
1 x Built-in Battery

http://www.banggood.com/Wholesale-W...ade-RC-Helicotper-LCD-Controller-p-64972.html
 
nice stuff. Wil er ook wel eens mee gaan rommelen. Ik twijfel alleen nog erg tussen dit of een quad chopper. Het lijkt me nml. leuk om ook eens een camera de lucht in te tillen en opnames te maken.
 
Ahh.. RC Heli's.. jah.. daar heb ik me ook een tijdje mee bezig gehouden.

Ik was alleen zo stom om meteen met een relatief grote heli te willen vliegen met collective pitch. Ik neem aan dat dit fixed pitch heli's zijn?

Hoe dan ook, ik heb planten omgemaaid, de schutting meerdere keren geprobeerd om te vliegen, en onbedoelde kamikaze acties op diverse grasmatten uitgevoerd. Daarna maar weer naar arcade gegaan :D

@jinx: voor stabiele opnames met een camera op een makkelijk te bedienen platform moet je m.i. echt naar een quadcopter ofzo kijken. Niet naar een heli zoals deze.
 
Cageman":lz6r6d6a said:
Ahh.. RC Heli's.. jah.. daar heb ik me ook een tijdje mee bezig gehouden.

Ik was alleen zo stom om meteen met een relatief grote heli te willen vliegen met collective pitch. Ik neem aan dat dit fixed pitch heli's zijn?

Hoe dan ook, ik heb planten omgemaaid, de schutting meerdere keren geprobeerd om te vliegen, en onbedoelde kamikaze acties op diverse grasmatten uitgevoerd. Daarna maar weer naar arcade gegaan :D

@jinx: voor stabiele opnames met een camera op een makkelijk te bedienen platform moet je m.i. echt naar een quadcopter ofzo kijken. Niet naar een heli zoals deze.

Dit zijn inderdaad allemaal helicopters met fixed pitch. Om te starten of als je gewoon wilt vliegen zonder maanden te moeten oefenen is dit ook de beste keuze.

Op de V912 kan je wel een camera hangen die mooie beelden oplevert :arrow:


De camera kost 16,40 euro

http://www.banggood.com/Wholesale-WLtoys-V959-RC-Helicopter-Spare-Parts-Camera-V959-16-p-61599.html
 
Potverdorie, dat ziet er leuk uit. Maak me niet lekker ....
 
Heb zelf ook ongeveer een jaartje een blade 120 SR heli,

Is een leuke bezigheid alhoewel ik hem de laatste tijd niet meer gebruikt heb,

Zowat alles van onderdelen is al vervangen geweest (crashes) :-)
 
ik ga morgen voor mn zoon die terror 10 euro Hema helicopter halen.
plafond van 3,50 hoog en een kroonluchter dus dat gaat leuk worden :P

ok ok het is compleet geen serieus ding maar als het wat is laat ik het weten :)
 
nicke36":1ob5ixv4 said:
Heb zelf ook ongeveer een jaartje een blade 120 SR heli,

Is een leuke bezigheid alhoewel ik hem de laatste tijd niet meer gebruikt heb,

Zowat alles van onderdelen is al vervangen geweest (crashes) :-)

Ik heb ook al veel crashes gehad maar zonder schade. Ik probeer wel iedere keer boven gras te vliegen.
Wat bij mij meestal het probleem is, eens m'n helicopter crashed, is hem terug te vinden. De zoektochten tussen hoog gras, maisvelden en duinen begint al aardig op te lopen :).

Cageman":1ob5ixv4 said:
Yep.. het kan een hele, hele dure hobby worden :)

Zeker als je begint met toestellen op brandstof. Per crash begint dat vanaf 100 euro :?.
Van deze helicopters valt het allemaal nog mee. De meest voorkomende kosten zijn de motortjes die verslijten. Dit gaat dan maar over +- 3 euro en een set toebehoren waarmee je de meest kwetsbare onderdelen kan vervangen kost +- 10 euro.

Ik heb enkel nog maar een setje blades moeten vervangen... Die keer dat ik mijn broer zijn V912 in volle vlucht wilde landen op de gevel van de buren reken ik niet mee 8)...
 
RoOd":276n90s4 said:
ik ga morgen voor mn zoon die terror 10 euro Hema helicopter halen.
plafond van 3,50 hoog en een kroonluchter dus dat gaat leuk worden :P

ok ok het is compleet geen serieus ding maar als het wat is laat ik het weten :)

Leeft de kroonluchter nog? 😉
 
Het probleem bij mij is,

Dat ik steeds hoger en sneller wil vliegen en daarbij nog eens wat begin rond te spinnen en ik zo euforish wordt dat ik crash :-D ,

De grote kunst is dat je gewoon geduld moet hebben en beetje bij beetje je grenzen verlengen.
 
nicke36":fi21k188 said:
Het probleem bij mij is,

Dat ik steeds hoger en sneller wil vliegen en daarbij nog eens wat begin rond te spinnen en ik zo euforish wordt dat ik crash :-D ,

De grote kunst is dat je gewoon geduld moet hebben en beetje bij beetje je grenzen verlengen.

klinkt bekend: Hoger en hoger willen vliegen en wanneer je terug naar beneden komt merk je dat je helicopter veel te ver is. Dan kan je niet meer zien of je verder weg vliegt of dichter komt...
 
Back
Top