What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

R-Type Leo werkt niet

waiwainl

Administrator
Staff member
Vandaag R-Type Leo (origineel) binnen gekregen (eindelijk na 1.2 maand).
Maar het beeld is niet correct :?

Ik heb met het voltage gespeeld (was 4.9 en tot 5.1 geprobeerd), dat maakte wel uit, maar meer voor de werking van de graphics, niet zo zeer het beeld.

Ik heb het zowel in m'n cab als op een supergun geprobeerd. M'n cab zie je in het filmpje.
De TV op de supergun geeft 'out of range'. Is R-Type Leo wel 15kHz?

Het geluid doet ook niets. Bij het op starten, na de klik van de 220-110 omvormer, hoor je iets, soort garbage/brom, daarna complete stilte (hoor je ook in het filmpje bij het opstarten).



Wat mis ik? iets verkeerd gedaan? Graag tips/ideeen!
 
Ik heb vaak al goede resultaten gehad als ik om te beginnen de edge connector van je pcb even goed schoon maakte. Bij oudere printen moest ik soms de eproms even goed aandrukken ook. Ik heb een R-Type Leo gehad maar weet niet meer of die dat ook heeft.

Geen geluid : ik neem aan dat je wel 12V hebt (nodig voor het geluid)?
 
Is zeker wel standaard resolutie (dit kun je altijd checken op klov). Is de video ground goed aangesloten? De game loopt zo te zien goed.

Qua geluid kan t van alles zijn, eerst de 12V checken. Is je adapter wel ok nog?
 
cocobolo":2adnxf9u said:
Ik heb vaak al goede resultaten gehad als ik om te beginnen de edge connector van je pcb even goed schoon maakte. Bij oudere printen moest ik soms de eproms even goed aandrukken ook. Ik heb een R-Type Leo gehad maar weet niet meer of die dat ook heeft.

Geen geluid : ik neem aan dat je wel 12V hebt (nodig voor het geluid)?

Ik zal de 12V even meten. Op zich hoor ik in beginsel wel iets, tot na de rom-init.
EPROMS aandrukken zal ik even doen.

Edge connector zag er redelijk goed uit (bovenkant dan), ik zal die ook cleanen.

Thanks.
 
Anunaki":15ujkat0 said:
Is zeker wel standaard resolutie (dit kun je altijd checken op klov). Is de video ground goed aangesloten? De game loopt zo te zien goed.

Qua geluid kan t van alles zijn, eerst de 12V checken. Is je adapter wel ok nog?

@Resolutie: dat is lig goed om te horen.

Alle andere PCB's doen het prima, zowel beeld als geluid. Ook het andere IREM board wat ik heb.
 
ja ik zou ook zeggen resolutie

of iets met sync??

geluid idd eerst 12 volt checken zit er op pot meter op??
 
Bij mijn Killer instinct had ik op een gegeven moment ook slecht beeld dat bleek een aarde probleem in m'n cab. Daar heb ik m'n AC ground verbonden met m'n DC ground op advies van iemand toen was de issue ook weg.
 
Anunaki":24us7pv3 said:
Is zeker wel standaard resolutie (dit kun je altijd checken op klov). Is de video ground goed aangesloten? De game loopt zo te zien goed.
Hoe check ik of de video ground goed is aangesloten?
Anunaki":24us7pv3 said:
Qua geluid kan t van alles zijn, eerst de 12V checken. Is je adapter wel ok nog?
Heb gemeten (V DC) en zit rond de 11.80 op de Jamma edge.
 
cocobolo":26e8et7l said:
Ik heb vaak al goede resultaten gehad als ik om te beginnen de edge connector van je pcb even goed schoon maakte. Bij oudere printen moest ik soms de eproms even goed aandrukken ook.
Ik heb de Jamma edge schoongemaakt met alcohol, ziet er weer netjes uit. Beide kanten. Same result.
cocobolo":26e8et7l said:
Ik heb een R-Type Leo gehad maar weet niet meer of die dat ook heeft.
Ik vermoed niet dat je dit had, dit valt duidelijk op en wil je ook niet mee spelen :)
 
retrocab":1jf42jl2 said:
of iets met sync??
Hoe check ik dat?
retrocab":1jf42jl2 said:
geluid idd eerst 12 volt checken zit er op pot meter op??
Er zit wel een op volgens mij, maar weet niet wat die doet.

sCgf98I.jpg
 
Makkelijkste is om te video ground pin te verbinden met ground

Die pot is 100% voor het volume te regelen
 
Anunaki":1be33zvj said:
Bij mijn Killer instinct had ik op een gegeven moment ook slecht beeld dat bleek een aarde probleem in m'n cab. Daar heb ik m'n AC ground verbonden met m'n DC ground op advies van iemand toen was de issue ook weg.

Interessant, kan dat probleem zich voordoen bij slechts 1 PCB, terwijl de rest het goed doet?
 
Anunaki":266of9e4 said:
Makkelijkste is om te video ground pin te verbinden met ground
Bedoel je Jamma pin 12 of 13 of N verbinden met pin 1 ?

Anunaki":266of9e4 said:
Die pot is 100% voor het volume te regelen

Hum, als ik aan die pot meter draai dan beïnvloed dat het beeld. Hij stond volledig een kant op (links om) en zet ik hem in het midden dan is het beeld al iets rustiger, maar nog steeds de verticale lijnen die in het beeld zitten.

Ik neem aan dat volume toch niet zo'n impact mag hebben op beeld? Lijkt haast wel interferentie.

Overigens nog steeds geen geluid - ongeacht waar de pot heen gedraaid is :?
 
Heb dit eerder gezien. Als de caps in het audio gedeelte gelekt hebben dan tasten die vrij snel de versterker ic aan en geeft het storing op het beeld. Zitten bruine caps op toch? Kan je foto maken van het audio gedeelte?
 
Oei, duidelijk lekkage! Vrijwel zeker dat dit de oorzaak is. Heb exact hetzelfde gehad met een Irem bord. Zou hem verder niet meer aansluiten. 1st schoonmaken, caps en hoogstwaarschijnlijk amp vervangen!
 
NeTaXe":1i8rw1rc said:
Oei, duidelijk lekkage! Vrijwel zeker dat dit de oorzaak is. Heb exact hetzelfde gehad met een Irem bord. Zou hem verder niet meer aansluiten. 1st schoonmaken, caps en hoogstwaarschijnlijk amp vervangen!

Really? Dan ben ik duidelijk niet getraind om dat te herkennen, is het soms dat laagje wat net 'plakkerig' lijkt, in de hoek waar de pot zit?
 
Back
Top