A
Anonymous
Guest
Ik begin me de laatste tijd (vooral met de komst van de X360) ontiegelijk te ergeren aan mijn casual gamers vrienden die op een een of andere manier allemaal een Xbox hebben en gezellig met elkaar Halo 2 spelen. Kicken op de beste graphics en vooral alles wat van Xbox is. Die zich nu een beetje in een klein hoekje lullen want de PS3 zal de beste graphics gaan hebben, maar toch de X360 kopen . Zij denken dat Call of Duty het beste en mooiste spel is op de 360, het zijn stuk voor stuk X360 fanboys maar niet eens de tijd ervoor te nemen om er echt iets over te weten te komen. Die mij stiekem buiten mijn rug om iemand noemen die totaal niks van gamen af weet, maar diep in hun hart weten zij wel beter.
Het zijn zij die de gaming-markt op het moment bepalen, niet wij die gamen serieus nemen en de casual gamers moet informeren, nee het zijn zij die de markt bepalen, die blind zijn voor grove fouten van developers als EA maar elk miniscuul foutje van een spel als Final Fantasy X zien en het daarna volwaardig afkraken. Is dit eerlijk tegenover ons, wij die de hobby gamen delen met ziel en vreugde, die rustig EA games kunnen afkraken zonder ons onzeker te voelen als een vriend het daar niet mee eens is want je weet gewoon dat je gelijk hebt in je hart. Nee tuurlijk is dit niet eerlijk, onze hobby gaming is niet meer op ons gericht, neen het zijn de onwetende die het in de hand hebben. De markt die zoals het vroeger was, niet alleen om geld te verdienen maar ook games maken voor diegene die meer ziet in zijn hobby gaming, jammer genoeg heb ik hier alleen de ondergang van meegemaakt. Het zijn wij die nog dat kleine stukje “hardcore†hebben die over het algemeen ver te zoeken is, wij zijn bij lange na niet allemaal hardcore maar toch dat kleine stukje nog hebben, die onze passie voor gaming levend houd en toch bepalen wij niet de markt. Ik word hier een beetje droevig van eerlijk gezegt. Dat onze inspraak in het gamen miniscuul is.
Het zijn zij die de gaming-markt op het moment bepalen, niet wij die gamen serieus nemen en de casual gamers moet informeren, nee het zijn zij die de markt bepalen, die blind zijn voor grove fouten van developers als EA maar elk miniscuul foutje van een spel als Final Fantasy X zien en het daarna volwaardig afkraken. Is dit eerlijk tegenover ons, wij die de hobby gamen delen met ziel en vreugde, die rustig EA games kunnen afkraken zonder ons onzeker te voelen als een vriend het daar niet mee eens is want je weet gewoon dat je gelijk hebt in je hart. Nee tuurlijk is dit niet eerlijk, onze hobby gaming is niet meer op ons gericht, neen het zijn de onwetende die het in de hand hebben. De markt die zoals het vroeger was, niet alleen om geld te verdienen maar ook games maken voor diegene die meer ziet in zijn hobby gaming, jammer genoeg heb ik hier alleen de ondergang van meegemaakt. Het zijn wij die nog dat kleine stukje “hardcore†hebben die over het algemeen ver te zoeken is, wij zijn bij lange na niet allemaal hardcore maar toch dat kleine stukje nog hebben, die onze passie voor gaming levend houd en toch bepalen wij niet de markt. Ik word hier een beetje droevig van eerlijk gezegt. Dat onze inspraak in het gamen miniscuul is.