What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Psykick":3m2pgfct said:
Bring it on 8)

Ik dacht al dat kan nooit lang duren !

Nog een maandje, zal ik hem ook wel hebben.

Psykick":2eabz7rp said:
pooyan":2eabz7rp said:
Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:

Bring it on 8)

:lol:
Als je net zo slecht speelde als bij mij met 'Salamander' dan heb ik niks te vrezen 😉
Moet trouwens ook nog eerst een gold membership bestellen...

Via marktpaats kan je ze vaak vinden voor rond de 35 a 40 euro scheelt toch weer zo'n slordige 20 Euro ;)

ps deze was nog gratis, maar alle volgende tips ga ik vanaf nu geld voor rekenen ;)

Zojuist ontvangen uit Japan (Yahoo items):

raidenfightersaces.jpg

Tot mijn verrassing is dit de limited edition, dus inclusief de onslaught raiden fighters special edition DVD (This is an official game strategy DVD of the game, produced by INH CO.,LTD. It was based on The Onslaught Raiden Fighters walkthrough video series, but with remastered video footage, new tutorial layout, audio commentaries from producers, players, composers. The INH shop order also includes Raiden Fighters Aces Secret File, which includes additional strategies and bonus game production materials. The DVD is included in the limited version of the game).

Ik dacht dat ik de gewone versie had gekocht, dit is dus een meevaller.

En:

XRGB-3.jpg

Hier heb ik lang over nagedacht, maar ik heb er zoveel goeds over gelezen, dat ik uiteiindelijk toch maar tot aankoop ben overgegaan. Deze upscan converter zal ik vooral gebruiken om oudere gameconsoles inclusief de PS2 en de Gamecube op VGA monitoren en LCD schermen aan te sluiten. Maar je kunt er veel meer mee doen. Voor wie wat meer wil lezen over upscan converters en zo:
http://retrogaming.hazard-city.de/

Tot slot heb ik zojuist Death Smiles bij Play Asia besteld (ik lig met griep in bed, heb dus alle tijd om dit soort aankopen overdag te doen :? ) De release date is 23 april.

Trouwens, ik heb nog 2 coupons van $5, geldig tot 16 maart. De eerste twee die mij een PM sturen krijgen de code.

Ook de Death Smiles [First Print Limited Edition] gekocht of de normale versie?
Helaas nog wel even wachten maar ben reuze benieuwd naar deze port.

Zo, even een update. De laatste tijd heb ik weinig gepost in dit topic, maar ik heb toch niet stil gezeten. De afgelopen maanden heb ik de volgende PCB's aangeschaft (allemaal origineel uiteraard):
Pac-Man, Donkey Kong, Ms. Pac-Man, Moon Cresta, Galaga, Gaplus, Galaga '88, R-Type, R-Type 2.

Ik weet, het zijn allemaal oude games, maar je kunt niet ontkennen dat het echte klassiekers zijn. En hoewel je ze ook 100% accuraat in Mame kunt spelen, is het toch leuk om een aantal originele arcade games te hebben. Mijn wensenlijstje is nu al weer aardig ingekort, er staan er nog 30 (!) op, waaronder Batrider, Batlle Garegga, Pooyan (uiteraard) en andere toppers.

Oh ja, en vandaag heb ik Tekken 4 gekocht, inclusief een Naomi Universal cab :D Hoewel ik niet een grote fan ben van Figters, lijkt Tekken 4 me een mooie game.

Maar het ging me uiteraard om de Universal. Ik moest er vandaag wel het hele land voor over (van Duitse grens tot Zeeland zo'n beetje), maar het is de moeite waard geweest. Ik ben nu de trotse eigenaar van een Naomi Universal Cab (met system 246, whatever). De cab ziet er nog goed uit, maar is wel erg smerig. Maar goed, er is niets wat een poetsdoek en een luchtcompressor niet schoon krijgt. Belangrijkste is dat de monitor perfect is, geen screen burn en een erg mooi plaatje.

Ik moest de cab wel bijna helemaal demonteren voordat hij in mijn auto paste, maar dat komt me goed uit want nu kan ik alle onderdelen goed reinigen voordat ik de cab weer in elkaar zet. De verkoper was verrast dat ik zo maar aan het 'slopen' ging, en ik eigenlijk ook. Maar ja, alles wat in elkaar is gezet kan uit elkaar en weer in elkaar. Zo lang je het maar met beleid doet :lol:

Ik weet nog niet of ik er meer games voor ga kopen. Maar ik hang er in ieder geval mijn DC, de PS2, de XBOX en de XBOX 360 in.

Zoals eerder gezegd zit er nu een soort PC in (system 246) en allerlei andere voor mij onbekende elektronica. Ik moet me daar eerst maar eens in verdiepen, en misschien wil ik wel een GD rom set (of zeg ik nu iets stoms, Goatboy).

Zodra de cab staat zal ik wat pics posten.

Gefeliciteerd Erik en welkom bij de club van Naomi bezitters. :D En geen screenburn? Grandiose catch zou ik zeggen. Naomi GD-Rom setup is wel een aanrader maar als je er een DC in propt heb je eigenlijk hetzelfde maar dan zonder de arcade settings.

De Namco System 246 mobo + Tekken 4 kun je eventueel zeker verkopen voor rondt de Euro 200,- mocht je dit willen. Niet aan mij want ik hou ook niet van fighters. 😉

Veel plezier bij het schoonmaken en ik kijk uit naar de pics.

Goede vangst Erik, gefeliciteerd !

Benieuwd naar de foto's.

Damn nice catch, dat is het ritje wel waard. Mocht je de 246 + tekken 4 kwijt willen dan hou ik me aanbevolen ;)

Kleine update: ik heb de Universal cab goed schoon gemaakt. Nog nooit zo'n smerige cab gezien, vooral de binnenkant van de monitor kast en de binnenkant van de bezel. Maar goed, alles blinkt weer en de cab is inmiddels weer in elkaar gezet. Alles werkt goed en de monitor heeft een perfect beeld. Al wat proef gedraaid met de 360 en een PC, prachtig beeld.

Maar het controlepaneel bevalt me niet zo. Er zitten Seimitsu LS33 sticks op die veel te weinig response geven. Bovendien heeft de kast maar 4 knoppen per speler (3 origineel plus 1 ooit eens door iemand bijgeboord, links en rechts echter niet gelijk). Kortom: ik heb deze week nog wat losse onderdelen besteld, zoals een 2 x 6-button panel, wat artwork, losse plastic delen, etc., en een extra sticker om een sigaret burnplek te verbergen. Nieuwe sticks en buttons volgen nog. Als de cab naar mijn zin af is post ik wat plaatjes.

Verder heb ik vandaag 2 game PCB's binnen gekregen: Dogyuun en Batsugun. Erg mooie SHMUp's (vind ik tenminste). En ik heb een eerste koopoptie op een game waar ik al lang naar op zoek ben: Armed Police Batrider. Als het goed is kan ik die in de zomer aan mijn collectie toevoegen.

Tenslotte heb ik vandaag mijn 2 Mametopia PCB's ontvangen. Die heb ik via Arcadeotaku van Xenepp gekocht. Ben al een beetje aan het stoeien geweest met de setup, maar waarschijnlijk ga ik bij 1 van de PCB's de 40 Gig HD vervangen voor een (veel) grotere, en een ander frontend, ik ben niet zo kapot van Mala, is te beperkt.

Kortom, er valt nog genoeg te knutselen.

Lekker bezig Erik, klint allemaal top man, ook die ganes die je hebt gescoord, zeker de minste niet, veel plezier daarmee ;)
Ik ben ook zeer benieuwd naar je Naomi als ie klaar is, altijd leuk een fris opgeknapte cab. Ook cool van die Mametpia boards, de mijne komt hopelijk ook binnekort, ga jij maar lekker alles perfect draaiend krijgen, dan maak ik lekker ff een 1 op 1 backup van jouw schijf :twisted: Succes! ;)

Cool man, je blijft weer lekker bezig met je arcade hobbie. Batsugun is echt een hele vette shmup! Congrats daarmee en vooral veel knal plezier ;)

Psykick":35vwtuy6 said:
......Ook cool van die Mametpia boards, de mijne komt hopelijk ook binnekort, ga jij maar lekker alles perfect draaiend krijgen, dan maak ik lekker ff een 1 op 1 backup van jouw schijf :twisted: Succes! ;)

No problem Hasan, zodra het helemaal naar mijn zin is maak ik met alle plezier een image voor je.

Thnx Erik, ik had niet anders van je verwacht ;)

Gisteren mijn nieuwste aanwinst ontvangen, en meteen helemaal op uitgeleefd: Truxton 2. Is echt een prachtige SHMUP van Toaplan uit 1992. De muziek is ook helemaal early nineties. Kortom, een aanrader.

almighty":3h84dwn5 said:
nice, maar waar blijven de foto's? 😉

Marc, je hebt helemaal gelijk, maar het is op dit moment door een wat langdurige verbouwing zo'n zooitje bij mij thuis dat ik nauwelijks ruimte heb om foto's te maken. Maar als het even meezit heb ik in het najaar een gameroom in een nog te bouwen schuur. Die gameroom ga ik helemaal naar mijn eigen smaak inrichten, uiteraard met de cabs en alle gameconsoles, maar ook sfeerverlichting, neon, passende vloerbedekking, platen aan de wand en dergelijke. En misschien ook nog een flipperkast en klein barretje. Dat wordt dan echt mijn 'game domein' (de vrouw krijgt een infrarood sauna als compensatie :) ).

En dan komen er ongetwjfeld veel foto's. En mogelijk een uitnodiging voor de 2e Nozomi meeting, als de 1e tenminste leuk gaat worden (no doubts here).

Beter werk Erik! Helaas hier is dit huis geen ruimte voor zoiets, maar als we gaan verhuizen dan komt er zeker ook gameroom met bijpassende sfeer verlichting en een mooi stukje tapijt.
Ik ben dan ook reuze benieuwd :)

Succes verder met de verbouwing en we zien elkaar gauw.

Goeie plannen Pooyan ! Goed onderhandeld ook, met je vrouw.
Ik bedoel: een gameroom voor een ired-sauna, meteen doen !
Vandaag (weer :) ) vrij gehad en vanaf half 6 vanochtend bezig geweest met mijn pinball Black Knight.

Heb je al pinballs die je zeker wilt hebben? Uit de jaren 80 of 90 of veel eerder?

Leuk hoe dicht pin bij jamma zit, hobby-gewijs dan

Back