What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Pooyan's Retro Console and Arcade Collection

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
In september en oktober heb ik een paar PCB's aangeschaft, met name golden oldies:

- Sexy Parodius
- Salamander 2 (al eerder gepost)
- Strikers 1945 (idem)
- Super Spacefortress Macross

De eerste twee vind ik top, mooie horizontale shooters die het in zich hebben echte klassiekers te worden, voorzover ze het al niet zijn. Strikers 1945 is wel OK, maar ik had er meer van verwacht. Ik heb er even over gedacht hem weg te doen, maar ik hou hem voorlopig nog even. Macross valt tegen, zowel qua gameplay als graphics. Staat nu ergens op marktplaats te koop (pagina ...tig)

Vandaag heb ik de volgende PCB's binnen gekregen:
- Crazy Kong (Falcon)
- Gyruss (konami)

Beiden aangeschaft uit nostalgische redenen, jeugdsentiment, noem het maar op. Met Crazy Kong is mijn video game experience begonnen, en terwijl ik dit type hoor ik de game op de achtergrond lekker tokkelen. Ik had gelukkig nog een Jamma adapter van een onlangs verkochte PCB, Donkey King (bah, een bootleg), die 1 op 1 op de PCB van Crazy Kong past.

En omdat ik recent mijn NAC getate hebt, ben ik maar eens begonnen met het opbouwen van een top vertikale shooter verzameling. De bestellingen zijn al geplaatst, geld al overgemaakt, nu dus maar even afwachten :P
 
Vandaag heb ik de volgende arcade PCB's binnengekregen:

- DonPachi. ik weet het, niet de beste, maar wel de eerste in de serie die ik uiteindelijk compleet wil hebben, m.u.v. Bee Storm. En het blijft natuurlijk een geweldige shooter

- Ibara. Hoef ik niets over uit te leggen.

- Espgaluda. Idem

Al met al een mooie aanvulling op mijn shooter verzameling. En ik heb vandaag ook mijn Konami2Jamma adapter ontvangne, dus ik kan Gyruss nu lekker op mijn oude cab aansluiten.

En er is nog meer onderweg, zowel (heel) oud, als wat recentere games.

Ik geloof dat dit een knalweekend word. :lol:
 
Wat een feest! Leuke pakketjes zijn dat. :)

Wat Ibara betreft. Ik gebruik zelf geen continues. Dus kom tot nu niet verder dan level 3. Je moet de bom zoveel mogelijk gebruiken om een mega score te behalen. Net zoals Garegga.

Wel kicken hoor, Galuda staat ook nog steeds op mijn lijst van betaalbare Cave pcb's.
 
Psykick":3nlzicds said:
Vette shit Erik, ik zal ooit volgen hehe
Veel plezier ermee en nu op naar de rest ;)

Dat komt wel goed met de rest :)

Eergisteren heb ik de volgende PCB's in ontvangst mogen nemen:
- Fantastic Journey (Aka Gokujo Parodius), mijn tweede Parodius game. Ze blijven erg leuk.
- Esp.ra.de
- Dragon Blaze

Mijn shooter PCB collectie begint nu ergens op te lijken.
 
goatboy":3nx129hk said:
Wat een feest! Leuke pakketjes zijn dat. :)

Wat Ibara betreft. Ik gebruik zelf geen continues. Dus kom tot nu niet verder dan level 3. Je moet de bom zoveel mogelijk gebruiken om een mega score te behalen. Net zoals Garegga.

Wel kicken hoor, Galuda staat ook nog steeds op mijn lijst van betaalbare Cave pcb's.

Moet je echt kopen, is een prachtige shooter. Ik vind de Cave games zo wie zo erg vet. En dan te bedenken dat ik tot een paar maanden geleden, voor mijn NAC tijdperk, nog nooit van Cave gehoord had :shock: Wat dat betreft heeft de NAC me echt geholpen om richting te geven aan mijn hobby. Ik bedoel, het (retro-)gamen was zo breed geworden, maar onder andere door de Astro en Cave kan ik me nu op een specifiek segment van het gamen richten zonder dat ik het gevoel heb dat ik alles moet hebben omdat ik bang ben wat moois te missen.


Oh ja, afgelopen maandag is mijn Centuri Phoenix PCB binnengekomen, een rasechte gouden klassieker SHMUP die ik vroegâh veel heb gespeeld. Nog even een jamma adapter knutselen en dan gamen maar.

Ik zal binnenkort even wat pics posten, maar ik wacht nog even tot mijn DS binnen komt. en dan bedoel ik geen Nintendo :?:
 
Je smaak is zeker vooruit gegaan Pooyan 8)
En je hoeft je echt niet te schamen hoor want een jaar geleden had ik ook nog nooit van Cave gehoord :lol:
Ben benieuwd naar je nieuwe fotos :)
 
ElPancho":12qjaxz1 said:
Congrats on DS Pooyan, nice get.

Thanks, kan niet wachten totdat hij binnenkomt. Heb hem voor een mooie prijs gekregen dacht ik.
 
Vorige week heb ik weer een paar klassieke SHMUP PCB's aan mijn collectie toegevoegd: Galaga (Midway) en Gaplus (Namco).

Maar het klapstuk van deze week is toch wel DeathSmiles. Sinds ik op youtube wat filmpjes had gezien wist ik dat ik deze game wilde hebben. En Gisteren werd de kit dan eindelijk bezorgd door Sinterklaas (verkleed als postbode, wel een beetje gek). Dit is nu mijn vijfde Cave game, en ik begin nu toch wel behoorlijk trots te worden op mijn retro en moderne arcade SHMUP verzameling. Fotootje:

DS.jpg

Ik had gehoopt dat de container van Ronnie met daarin hopelijk mijn tweede NAC ondertussen zou zijn aangekomen, maar dat duurt nog een weekje of zo. En aangezien ik de monitor in mijn huidige NAC getate heb, zal ik nog even moeten wachten voordat ik de game kan spelen.
 
Had het al gezien op een ander forum. :) Wat een aanwinst! Geduld moet je wel hebben als je kunt wachten met het spelen van dit juweel. Weet niet of ik dat had gekunt. (denk het niet).

Je hebt al 5 Cave games? Heb ik iets gemist?
 
goatboy":v9oay4ou said:
Had het al gezien op een ander forum. :) Wat een aanwinst! Geduld moet je wel hebben als je kunt wachten met het spelen van dit juweel. Weet niet of ik dat had gekunt. (denk het niet).

Je hebt al 5 Cave games? Heb ik iets gemist?

Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

5 Cave games: DonPachi, Esp.ra.de, Espgaluda, Ibara en DS.
 
Zeer mooie aanwinst Pooyan maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel 8)
Zou zelf niet kunnen wachten het had gewoon de crt gedraaid.
Ik blijf erbij dat 'Death Smiles' de beste cave game is hoewel ik de game nog geeneens gespeeld heb.Maar net wat je zelf al zei is als je wat filmpjes gezien heb is het eigenlijk wel duidelijk.
 
pooyan":222yygq6 said:
Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

Lenen? :shock: Wat een aanbod! Weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik voel me zeer vereerd maar vindt dat je deze game eigenlijk eerst zelf moet spelen. Kom dan wel een keer kijken als je het goed vindt. Kan niet geloven dat ik dit af sla maar ja.
 
Nou idd, wat een genereus aanbod Erik, maar ja dat siert je wel, niet zelfzuchtig. Ik ben het in deze wel eens met Goatboy, eerst ff zelf ontmaagden hehehe. Veel speelplezier ermee! Echt een te vette game :shock:
 
goatboy":2l78cj1w said:
pooyan":2l78cj1w said:
Je bent welkom om de game een paar weken te lenen. Je woont vlak bij me, dus je kan hem zo komen ophalen (Versturen doe ik uiteraard niet, ben er zuinig op).

Lenen? :shock: Wat een aanbod! Weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik voel me zeer vereerd maar vindt dat je deze game eigenlijk eerst zelf moet spelen. Kom dan wel een keer kijken als je het goed vindt. Kan niet geloven dat ik dit af sla maar ja.

Is goed, je bent altijd welkom.
 
Gisteren ben ik bij almighty op bezoek geweest (chapeau Marc, prachtige verzameling heb je in huis), en ik heb daar een virus opgelopen: Het 360 SHMUP virus. Dit virus blijkt erg besmettelijk te zijn en je komt er alleen bovenop (maar niet vanaf) door de faciliteiten te verschaffen om dit virus het hoofd te bieden.

Dus heb ik zojuist maar een Asian XBOX 360 besteld bij Play Asia. Weliswaar zonder HD, maar met een HDMI poort en draaiend op 220V. Scheelt tenminste weer gedoe en risico met een stroomconverter (hè Marc 😉 ) Morgen koop ik waarschijnlijk een losse HD, een VGA kabel en nog wat spullen bij dealextreme.com (hebben veel en nooit verzendkosten).

Uiteraard ook wat software gekocht:

- Dodonpachi etc. (pre order)
- Shooting Love (pre order)
- Raiden IV
- Ketsui (pre order)
- Ortomedius

Ik heb thuis weliswaar geen LCD TV, maar volgens Psykick zien de games er ook vet uit op een 31KHZ 29" VGA arcade monitor. En laat ik die nou net hebben :D

Dat wordt binnenkort genieten.
 
pooyan":31gc96fk said:
Gisteren ben ik bij almighty op bezoek geweest (chapeau Marc, prachtige verzameling heb je in huis), en ik heb daar een virus opgelopen: Het 360 SHMUP virus. Dit virus blijkt erg besmettelijk te zijn en je komt er alleen bovenop (maar niet vanaf) door de faciliteiten te verschaffen om dit virus het hoofd te bieden.

Dus heb ik zojuist maar een Asian XBOX 360 besteld bij Play Asia. Weliswaar zonder HD, maar met een HDMI poort en draaiend op 220V. Scheelt tenminste weer gedoe en risico met een stroomconverter (hè Marc 😉 ) Morgen koop ik waarschijnlijk een losse HD, een VGA kabel en nog wat spullen bij dealextreme.com (hebben veel en nooit verzendkosten).

Uiteraard ook wat software gekocht:

- Dodonpachi etc. (pre order)
- Shooting Love (pre order)
- Raiden IV
- Ketsui (pre order)
- Ortomedius

Ik heb thuis weliswaar geen LCD TV, maar volgens Psykick zien de games er ook vet uit op een 31KHZ 29" VGA arcade monitor. En laat ik die nou net hebben :D

Dat wordt binnenkort genieten.

:lol:

Veel plezier straks met je 360 Erik maar dat zal zeker wel goed komen 😉
 
Ik heb vandaag mijn Asian 360 in ontvangst mogen nemen. Gelukkig kon ik er probleemloos mijn 203W PAL 360 PSU op aansluiten, dus hij deed het meteen (mijn stekker adpater voor de Asian PSU is nog ergens onderweg).

Ik heb meteen twee gamertags aangemaakt, eentje met lokalisatie Japan (nickname Arkumori) en eentje met localisatie Nederland (nickname umagumari). Nu nog even wachten tot mijn VGA kabeltje en de SHMUP's binnen komen, en dan is het knallen maar.

Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:
 
pooyan":17lyktno said:
Almighty en Psykick, maak jullie borst maar nat (als je tenminste toegang hebt tot Japan Live), ik schiet jullie compleet van het scherm af :twisted:

Bring it on 8)
 
Back
Top