What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Plasma gaming advies wanted

HD Ready betekend dat de TV voldoet aan de minimum resolutie van 1366x768 pixels. Overigens kun je voor HD Ready TV's een losse receiver kopen en dan wel HD ontvangen mits de provider de beelden in HD broadcast. 720p is namelijk ook gewoon een HD standaard.

Full HD of 1080p klinkt wel heel mooi, maar is een marketingstunt. Sony wil ons graag doen geloven dat 1080p en alleen 1080p 'True HD' is. Het houd in dat je een gigantische TV in huis moet halen, van minimaal 42 inch anders heb je niets aan de hogere resolutie. Verder is het de vraag hoeveel apparaten de eerste jaren 1080p gaan ondersteunen. Goed, de Ps3 dan, maar dan is het nog maar de vraag hoe die console alles stabiel kan blijven renderen in die hoge resolutie. Dan is het ook nog de vraag of TV stations het wel eens gaan ondersteunen want 2000 euro uitgeven voor 1 console.. nou nee.

Ik heb zelf een Samsung HD Ready televisie van 27 inch (zo'n 70cm) gehaald voor nog geen 600 euro, daarmee kan ik 720p en 1080i op de Xbox360 weergeven. Ik vind het eerst wel best zo. Het beeld is soms schandalig mooi. Helemaal als je bedenkt dat de Xbox niet hoger kán. Wachten is een optie, maar waarop. Straks als 1080p betaalbaar is zijn er wellicht weer andere standaarden. Nú kan ik tenminste genieten van bijv. DoA4 en PGR3 in hoge resoluties en dat tegen een niet eens zo belachelijke prijs.

Voor mij is het namelijk niet meer zo zeker dat ik wel een Ps3 haal.. tenminste niet meteen bij launch. En dan nog, Ps3 op 720p zal er vast ook wel dik uitzien dunkt mij. Voor zo'n grote TV van een meter heb ik de ruimte ook niet eens ;)

een brak 2 megapixel picatje gemaakt tijdens PDZ:

Back