What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PCB defect door trilling?

Péé

Regular Player
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk dat een pcb (of de componenten erop) die bijvoorbeeld aan de binnenkant van een houten cab gemonteerd zit (tegen de zijwand), defect kan raken door de trilling die koelventilatoren veroorzaken?

De ene koelventilator is rustiger dan de andere, maar in het algemeen geven ze toch vaak een kleine maar constante vibratie door.

Of is dit onmogelijk?

Als componenten heel erg los zitten op de PCB en de kast ook stevig vibreert zou het kunnen.
Maar eigenlijk lijkt het me onmogelijk.

Waarschijnlijk is het wat anders; dat iets is gaan lekken op de PCB of er is een keer wat tegen aangevallen waardoor het beschadigt is.

Lijkt mij inderdaad ook niet echt waarschijnlijk. Ik heb een spel genaamd Rabbit en die heeft een ventilator direct bovenop de PCB gemonteerd en daar heb ik tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Rabbit%252520Gereviseerd.jpg

Back