What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PC/PS3 Racer

flay

Candy Cab Regular
Een 3 tal weken geleden heb ik een hele mooie race cab gekocht van Arjan. De bedoeling is om de kunststof onderdelen op te kuisen, de metalen onderdelen te zandstralen en opnieuw te poederlaken, de zetel opnieuw te bekleden en een led monitor in te werken. Mijn idee is ook om er een "little simulator touch" aan te geven. Daarom heb ik gekozen om een Thrustmaster T500 in te bouwen. De pedalenset heeft een koppelingspedaal en de versnellingspook heeft 8 versnellingen.

Het eerste werk was om hem verder los te doen en alles uit te halen wat nog overbodig was.


Eens alles uit elkaar heb ik maar direct het stuur onder handen genomen. Ik heb er heel veel van kunnen/moeten strippen. Slijpen, boren, zagen,... mijn garantie kan ik nu wel vergeten :D

Dan het echte werk, het stuur inbouwen in de cab! Dat ging relatief eenvoudig maar ik heb hier en daar aanpassingen moeten doen aan de constructie van de cab. Ik heb mezelf voorgenomen, als ik aanpassing doe, dat die mooi weggewerkt kunnen worden zodat je er achteraf (bijna) niets meer van kan zien.




De volgende stap is de pedalen inwerken. Daar verwacht ik ook niet teveel problemen maar er zal ook wel wat slijpwerk aan te pas komen :D.

Ik ben er nog lang niet maar het beetje vrije tijd die ik nog heb probeer ik te spenderen aan m'n cab.
 
He Flay, is dat bij jou die ruimte... zo ja nice :P Ik wil ook zon hobby hok!
 
DLX":1p6sbmv5 said:
He Flay, is dat bij jou die ruimte... zo ja nice :P Ik wil ook zon hobby hok!

Is de garage/ werkplaats/ berging/ hobby hok/ weet-je-niet-waar-je-iets-moet-leggen-leg-het-daar-maar-hok...
 
Dat ziet er goed uit, Wim!

Ik raad je wel aan nog iets te doen aan de stevigheid van dat metalen deel; het is niet gemaakt voor het opvangen van veel belasting. De pedalen in zo'n cab zitten normaal aan het bodem/voetplaatje vastgezet (en dat ding is echt sterk). Je ziet het licht er ook doorheen schijnen; buigt het geheel niet door als je flink op de rem trapt?
 
Cageman":wgkv1pz8 said:
Dat ziet er goed uit, Wim!

Ik raad je wel aan nog iets te doen aan de stevigheid van dat metalen deel; het is niet gemaakt voor het opvangen van veel belasting. De pedalen in zo'n cab zitten normaal aan het bodem/voetplaatje vastgezet (en dat ding is echt sterk). Je ziet het licht er ook doorheen schijnen; buigt het geheel niet door als je flink op de rem trapt?

Bedankt Arjan.

De stevigheid is inderdaad iets dat ik nog eens uitgebreid zal testen maar op het eerste zicht lijkt het wel in orde. Het metalen deel kan ik onderaan en bovenaan bevestigen en indien nodig kan ik achteraan nog een u-profiel monteren.
Dat je onderaan nog licht doorheen ziet schijnen komt omdat ik de voetplaat nog moet aanpassen om alles netjes te kunnen monteren.
 
Vandaag mijn zetel terug. Het leder is overtrokken met (namaak) alcantara en in de zitting zit nieuwe vulling.
Heel tevreden van het resultaat.
SAM_0156_zps145826eb.jpg

SAM_0157_zps0983c9b4.jpg

Nu wachten tot dat de rest terug is van het zandstralen en herspuiten en ik kan alles terug in elkaar zetten.
 
Waaaaaaaaaaaaaat vet Wim!!!! My god....... Snoeiharde kudos en je weet dat ik deze zomer ZEKER weer in MiddleChurch ben en bij je langs kom om het te aanschouwen (als het mag dan he haha)! Ik ga zelf ook weer eens verder met mn racer, been a long time, maar die chair jongen, echt suuuuuuper!!!! (maakt buiging)!!!!!!
 
Trailblazer":1bhmo9r0 said:
Waaaaaaaaaaaaaat vet Wim!!!! My god....... Snoeiharde kudos en je weet dat ik deze zomer ZEKER weer in MiddleChurch ben en bij je langs kom om het te aanschouwen (als het mag dan he haha)! Ik ga zelf ook weer eens verder met mn racer, been a long time, maar die chair jongen, echt suuuuuuper!!!! (maakt buiging)!!!!!!

Tnx Eric !!! En ik zou het je kwalijk nemen moest je niet langskomen wanneer je in MiddleChurch bent :D
Tegen de zomer hoop ik dat hij helemaal af is.
 
Cageman":3qr6lbcq said:
Wim, wat heb je gedaan aan het zwart van de stoel? Gewoon goed gepoetst, of anders?

Dat wil ik ook wel weten :) Ziet er in elk geval super uit!

Kussentjes zelf bekleden is trouwens echt een goed idee.
Die van mijn Nascar zijn vies vaal oranje. Zou liever een nepleren zwart zitje hebben dat betere bij de rest vd cab past.
 
joeks":hkec8hrf said:
Cageman":hkec8hrf said:
Wim, wat heb je gedaan aan het zwart van de stoel? Gewoon goed gepoetst, of anders?

Dat wil ik ook wel weten :) Ziet er in elk geval super uit!

Kussentjes zelf bekleden is trouwens echt een goed idee.
Die van mijn Nascar zijn vies vaal oranje. Zou liever een nepleren zwart zitje hebben dat betere bij de rest vd cab past.

Ik heb hem zo gekregen door te poetsen. Ik ging achteraf nog een cockpit cleaner gebruiken om hem volledig "als nieuw" te krijgen maar ik moet nog eens voorbij de winkel passeren daarvoor. Wel oppassen met cockpit cleaner op bv. de zitting want dat zou er voor kunnen zorgen dat hij glad wordt.
 
flay":29dseynt said:
Ik heb hem zo gekregen door te poetsen. Ik ging achteraf nog een cockpit cleaner gebruiken om hem volledig "als nieuw" te krijgen maar ik moet nog eens voorbij de winkel passeren daarvoor. Wel oppassen met cockpit cleaner op bv. de zitting want dat zou er voor kunnen zorgen dat hij glad wordt.

En straks heb je een zwarte 'poep' als je erop hebt gezeten :lol:
 
Jinxz":6o0vy8c8 said:
flay":6o0vy8c8 said:
Ik heb hem zo gekregen door te poetsen. Ik ging achteraf nog een cockpit cleaner gebruiken om hem volledig "als nieuw" te krijgen maar ik moet nog eens voorbij de winkel passeren daarvoor. Wel oppassen met cockpit cleaner op bv. de zitting want dat zou er voor kunnen zorgen dat hij glad wordt.

En straks heb je een zwarte 'poep' als je erop hebt gezeten :lol:

Geen probleem, mijn Sparco outfit is besteld :D
Drags-1P-pres-02_1011.jpg
 
flay":27m0puq1 said:
Jinxz":27m0puq1 said:
flay":27m0puq1 said:
Ik heb hem zo gekregen door te poetsen. Ik ging achteraf nog een cockpit cleaner gebruiken om hem volledig "als nieuw" te krijgen maar ik moet nog eens voorbij de winkel passeren daarvoor. Wel oppassen met cockpit cleaner op bv. de zitting want dat zou er voor kunnen zorgen dat hij glad wordt.

En straks heb je een zwarte 'poep' als je erop hebt gezeten :lol:

Geen probleem, mijn Sparco outfit is besteld :D

Ik heb die van mij net binnen :

10-01.jpg
 
Back
Top