Akira":rsmlzhbh said:Zucht.... dit is best wel triest. Niet omdat ik dit als fanboy gedrag zie ofzo (ik denk eerder dat je het als grap moet zien), maar omdat de helft gewoon niet klopt.
Punt 1: De Dreamcast kwam veeeel eerder uit dan de PS2. En hoeveel tijd tussen de Xbox 360 en de PS3 zit weten we nog niet.
Punt 2: Ook fout. Niemand was echt onder de indruk van de PS2 tech demos. De Dreamcast had toen nog betere graphics. En de PS3 tech demos zijn ook niet alles, niets wat niet op de Xbox 360 gedaan kan worden. En de rest was gewoon CG (maar zijn daarom ook geen tech demos).
Punt 5: Dreamcast games draaiden niet op een windows OS.
Punt 10: DVD was toen niet echt meer “cutting-edgeâ€. De DC had de DVD niet nodig voor games net als de Xbox 360 en PS3 eigenlijk nu nog geen HD-DVD of Blue-Ray nodig hebben.
Punt 13: Alleen bij MS heeft hij 10+ keer zoveel geld om te besteden aan marketing.
Punt 15: En de Dreamcast was een console en de Xbox 360 ook :O
Punt 19: En wat bleek? Het viel allemaal wel mee met de GD-ROM.
Punt 23: Uhu... de MGS2 demo was te zien op E3 2000. De Dreamcast lag toen al maanden in de winkels.
En de punten die ik heb overgeslagen zijn kloppen ook niet helemaal.
R-Type":1io3j5wk said:Eerlijk gezegd dacht ik ook aan een 2e DC toen ik MS de 360 zag aankondigen. Maar dan dacht ik eigenlijk uitsluitend aan reden 1 en 2. De rest is dan ook eigenlijk bullshit.
Maar dat zijn geen tech demo's. En die MGS2 trailer kwam pas maanden later.Wat de tech-demo's betreft, ik geloof dat het net omgedraaid was... Of ben je de hele PR hype/hoax vergeten? The Getaway, Final Fantasy VIII 'CGI real-time', met MGS2 op kop. Niet te vergeten de opgeblazen specificaties en talloze beloften ("It's like plugging into the Matrix!", "You will be able to download demo's, music, even movies through PS2's Online Services!",...) Net die hype rond de prestaties van PS2 heeft Dreamcast mee de diepte in gezogen (één van de vele redenen die hebben bijgedragen weliswaa
En het blijkt dat veel games niet eens op blu-ray komen, maar gewoon op DVD net als met de 360.Verder was DVD toen misschien niet meer cutting edge, maar maakte wel dan pas de overstap naar de mainstream. PS2 kwam wat DVD functie betreft op het ideale moment. Met Blu-ray is het wat anders, ze zullen voorlopig enkel qua opslag voor games een voordeel hebben wat dat betreft.
Ken":2zi0suhh said:Na de ondergang van de Dreamcast is er bij mij toch iets geknapt in deze hobby.
Het blijft bizar dat zo'n geweldige console nooit de kans heeft gekregen het maximale uit zijn kunnen te halen, omdat het mainstream publiek zo verblind is geweest door de commercie van de PlayStation2. SEGA's eigen schuld, maar dan nog blijft het echt een van de momenten waarop gamen op een negatieve manier is veranderd.
Akira":3di2anp9 said:Maar dat zijn geen tech demo's. En die MGS2 trailer kwam pas maanden later.Wat de tech-demo's betreft, ik geloof dat het net omgedraaid was... Of ben je de hele PR hype/hoax vergeten? The Getaway, Final Fantasy VIII 'CGI real-time', met MGS2 op kop. Niet te vergeten de opgeblazen specificaties en talloze beloften ("It's like plugging into the Matrix!", "You will be able to download demo's, music, even movies through PS2's Online Services!",...) Net die hype rond de prestaties van PS2 heeft Dreamcast mee de diepte in gezogen (één van de vele redenen die hebben bijgedragen weliswaa
En het blijkt dat veel games niet eens op blu-ray komen, maar gewoon op DVD net als met de 360.Verder was DVD toen misschien niet meer cutting edge, maar maakte wel dan pas de overstap naar de mainstream. PS2 kwam wat DVD functie betreft op het ideale moment. Met Blu-ray is het wat anders, ze zullen voorlopig enkel qua opslag voor games een voordeel hebben wat dat betreft.