What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Oude consoles op HD TV's

Component voor PS2 en Xbox is prima (voor plasma, voor CRT gewoon RGB gebruiken), component zal echter nooit hetzelfde beeld geven als HDMI voor next gen consoles.
 
Ik wilde toch Component voor de Wii. Denk dat ik deze maar probeer.
Zal beter beeld geven dan me scart op HD LCD TV.
(Zo niet hoor ik dat graag).
 
Klopt, component op Wii is max.
 
Ik vond zelf het verschil tussen rgb-scart en component op de wii verwaarloosbaar. Maargoed, ik vond het verschil tussen rgb scart en hdmi op mn 360 eigenlijk voor veel games ook al niet heel boeiend...
 
In dat geval kan ik je aanraden morgen even langs de opticien te gaan dude.
 
Tussen RGB en component zit geen, of nauwelijk geen verschil, mits je goede kabels gebruikt.

Overigens lijkt me bovenstaande multikabel een slechte kwaliteit kabel, het zijn dunne sliertjes die samenkomen, waar een volgende dunne sliert verder gaat. Kan niets zijn. Dan kun je beter losse component kabels kopen van goede kwaliteit. Wel wat duurder, maar kwaliteit mag wat kosten.
 
Ken":26mptbg4 said:
In dat geval kan ik je aanraden morgen even langs de opticien te gaan dude.

Valt mee, veel games (ik hou het al een tijdje niet bij, maar vroeger wel iig) worden intern echt niet gerenderd op 720p of 1080p. Leuk dat de xbox het uitpoept en opblaast naar 720p maar in de praktijk heb je er niks aan. Een groot vierkant blijft in 720p ook een groot vierkant, en op SD res ook.

Halo3 liep volgens de pixeltellers ook op iets van 720*640 ofzo. Zo groot is het verschil met "normale" resolutie dan ook niet meer, en als je een fatsoenlijke RGB kabel hebt is het verschil echt verwaarloosbaar.

Wat echter GEEN feest was was proberen de text in Dead Rising te lezen...

Maargoed, smaken verschillen zullen we maar zeggen :)
 
Back
Top