Psykick
Loop Survivor
Nou gisteren mijn eerste ervaring gehad met Oculus Rift! Een vriend van me kon niet wachten en heeft de DEV kit gekocht welke op dit moment 720p ondersteund. Later wordt dit zeker 1080p en misschien zelfs 4k.
Anyway ik had er niets over gelezen en gezien, bewust, want ik wilde gewoon verrast worden. Ik wist natuurlijk wel dat het iets met Virtual Reality en zo was.
Ik moet eerlijk zeggen toen ik hem voor mijn neus kreeg vond ik het ineens heel spannend en was ik echt benieuwd. De eerste film/cg was een soort fantasie achtbaan in een middeleeuwse setting bij een kasteel en aan de kust met rotsen en bergen. Ik kreeg hem op mijn hoofd en alles wat ik zag was beeld, maar ik keek alleen maar een beetje vooruit en onder me. Ik wist ff niet dat ik gewoon kon rondkijken. Nadat Mark dat zei draaide ik me om en ik wist echt ff niet wat ik meemaakte. Ik werd er letterlijk onwel van. Ik keek naar beneden en zag dat ik gewoon op 100 meter hoogte zat in mijn achtbaantrolley. Dit was echt freaky en niet prettig hehe.
Als je geen last hebt van wagenziekte e.d. is het helemaal te gek, maar ik kon het gewoon niet verdragen, het was gewoon echt te intens. Ik deed hem ook vrij snel weer af.
Het tweede ding was een game. Het was een soort Arkanoid, maar dan de diepte in, dus dat het balletje van je af de diepte in wordt geschoten en het plateau waar hij op de terecht komt bestuur je met je hoofd/ogen. Die is dan ook doorzichtig. Dit was wat statischer en was voor mij prima te doen. Het was ook echt supervet gedaan en smaakte naar meer. Ook een lekker pompende track á la Rez, maakte de ervaring helemaal af!
Daarna heb ik nog een vlucht door de ruimte gemaakt, waar je into orbit wordt geschoten en je de aarde kleiner ziet worden met heerlijke pianomuziek. Dit was ook intens, maar goed te doen.
Toen heb ik nog twee dingen gedaan waar ik echt koud van ging zweten en ik enorm misselijk werd. Voor de duidelijkheid, ik ben ook iemand die al 2 keer doodziek is geworden op de zee. Ik kan er dus gewoon niet zo goed tegen en heb vaak tijd nodig om daaraan te wennen. Hijzelf en een vriend hadden veel minder last, maar ook toch een beetje wennen.
Anyway de twee dingen waar ik dus doodziek van werd was lopen door een donker bos met een zaklantaarn met een joypad in je hand. Mijn hoofd en mijn lichaam zeggen "does not compute" en dat was ook snel over. Hetzelfde was in de oceaan, waar je op de bodem loopt en er haaien en shit langs je zwemmen. En als je dan oomhoog kijkt zie je heel in de verte het wateroppervlak, dat is ook best freaky.
Ik vond het allemaal echt supervet gedaan en heel intens. Ik weet ook zeker dat hier de toekomst ligt, maar ik denk zelf dat ik nog flink wat sessies nodig heb om er aan gewend te raken.
Seeing is believing!
Anyway ik had er niets over gelezen en gezien, bewust, want ik wilde gewoon verrast worden. Ik wist natuurlijk wel dat het iets met Virtual Reality en zo was.
Ik moet eerlijk zeggen toen ik hem voor mijn neus kreeg vond ik het ineens heel spannend en was ik echt benieuwd. De eerste film/cg was een soort fantasie achtbaan in een middeleeuwse setting bij een kasteel en aan de kust met rotsen en bergen. Ik kreeg hem op mijn hoofd en alles wat ik zag was beeld, maar ik keek alleen maar een beetje vooruit en onder me. Ik wist ff niet dat ik gewoon kon rondkijken. Nadat Mark dat zei draaide ik me om en ik wist echt ff niet wat ik meemaakte. Ik werd er letterlijk onwel van. Ik keek naar beneden en zag dat ik gewoon op 100 meter hoogte zat in mijn achtbaantrolley. Dit was echt freaky en niet prettig hehe.
Als je geen last hebt van wagenziekte e.d. is het helemaal te gek, maar ik kon het gewoon niet verdragen, het was gewoon echt te intens. Ik deed hem ook vrij snel weer af.
Het tweede ding was een game. Het was een soort Arkanoid, maar dan de diepte in, dus dat het balletje van je af de diepte in wordt geschoten en het plateau waar hij op de terecht komt bestuur je met je hoofd/ogen. Die is dan ook doorzichtig. Dit was wat statischer en was voor mij prima te doen. Het was ook echt supervet gedaan en smaakte naar meer. Ook een lekker pompende track á la Rez, maakte de ervaring helemaal af!
Daarna heb ik nog een vlucht door de ruimte gemaakt, waar je into orbit wordt geschoten en je de aarde kleiner ziet worden met heerlijke pianomuziek. Dit was ook intens, maar goed te doen.
Toen heb ik nog twee dingen gedaan waar ik echt koud van ging zweten en ik enorm misselijk werd. Voor de duidelijkheid, ik ben ook iemand die al 2 keer doodziek is geworden op de zee. Ik kan er dus gewoon niet zo goed tegen en heb vaak tijd nodig om daaraan te wennen. Hijzelf en een vriend hadden veel minder last, maar ook toch een beetje wennen.
Anyway de twee dingen waar ik dus doodziek van werd was lopen door een donker bos met een zaklantaarn met een joypad in je hand. Mijn hoofd en mijn lichaam zeggen "does not compute" en dat was ook snel over. Hetzelfde was in de oceaan, waar je op de bodem loopt en er haaien en shit langs je zwemmen. En als je dan oomhoog kijkt zie je heel in de verte het wateroppervlak, dat is ook best freaky.
Ik vond het allemaal echt supervet gedaan en heel intens. Ik weet ook zeker dat hier de toekomst ligt, maar ik denk zelf dat ik nog flink wat sessies nodig heb om er aan gewend te raken.
Seeing is believing!