What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nozomi

Ken":sihc9tka said:
Ik krijg de laatste tijd nogal vaak de vraag waarom we de naam Nozomi hebben gebruikt voor de site. Ik zal het jullie maar even uitleggen.
Ik zocht een naam waarvan je niet meteen wist dat het om videogames, arcade of zelfs Japan ging. Natuurlijk zou er bij 'Japan insiders' wel een belletje gaan rinkelen.

Nozomi is gekozen om verschillende redenen.
Om te beginnen betekend nozomi in het Japans 'hoop' of 'verwachting'.

Mensen die wel eens in Japan hebben gereisd, zijn misschien wel eens met de Nozomi Shinkansen 'bullet train' van stad naar stad gescheurd.
Deze Nozomi Shinkansen is de snelste van de bullet trains, met een top van 420km p/uur die wel eens schijnt gehaald te zijn.
Van Tokyo naar Osaka (toch een afstand van Parijs-AMS) doe je er slechts een kleine 3 uur over.

ShenMue fans zijn ook wel eens een Nozomi tegen gekomen. De link van hoop, de retecoole shinkansen trein en de gamecharacters leken me een leuke combinatie...
 
Ken":35gb7zed said:
Ken":35gb7zed said:
Ik krijg de laatste tijd nogal vaak de vraag waarom we de naam Nozomi hebben gebruikt voor de site. Ik zal het jullie maar even uitleggen.
Ik zocht een naam waarvan je niet meteen wist dat het om videogames, arcade of zelfs Japan ging. Natuurlijk zou er bij 'Japan insiders' wel een belletje gaan rinkelen.

Nozomi is gekozen om verschillende redenen.
Om te beginnen betekend nozomi in het Japans 'hoop' of 'verwachting'.

Mensen die wel eens in Japan hebben gereisd, zijn misschien wel eens met de Nozomi Shinkansen 'bullet train' van stad naar stad gescheurd.
Deze Nozomi Shinkansen is de snelste van de bullet trains, met een top van 420km p/uur die wel eens schijnt gehaald te zijn.
Van Tokyo naar Osaka (toch een afstand van Parijs-AMS) doe je er slechts een kleine 3 uur over.

ShenMue fans zijn ook wel eens een Nozomi tegen gekomen. De link van hoop, de retecoole shinkansen trein en de gamecharacters leken me een leuke combinatie...

Het is echt een goed gekozen naam, helemaal nu ik het achterliggende verhaal weet. Chapeau!
Ik had direct iets met de naam vanwege shenmue :D

Dat model is trouwens ook niet mis 😉
 
Ken":5j5bv0ai said:
Damn, het forum bestaat ook alweer ruim 8 jaar inmiddels. Time fries!

Ik kwam gisteren nog een oude banner tegen op een vergeten account, uit de onschuldige beginjaren :)
 
Back
Top