What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nog CRT reparateurs in NL?

Muf

Combo Keeper
Jawel, wederom dit aloude onderwerp.

Mijn 2930 doet het "prima", als je negeert dat het beeld niet vult, de vertical size pot niet werkt en om de zoveel tijd het beeld 1 seconde inzoomt en dan weer terug naar normaal formaat gaat. Alles werkt, niks is "kapot", ik vertrouw het alleen niet om het veel langer zo te laten.

Ik heb een 2931 chassis liggen (tijd geleden op eBay gevonden) die hoogstwaarschijnlijk al deze issues niet heeft, maar ik ga daar dus echt niet zelf aan klooien. Net Starjet gebeld, maar ondanks dat hun site nog aangeeft dat ze monitoren repareren, schijnt dat verouderde informatie te zijn. Alle meetapparatuur weggedaan en heeft ook geen zin meer om aan CRT's te werken zei die.

Weet er iemand nog een adres waar ik misschien terecht kan?
 
Jammer, Starjet heeft de mijne nog gefixed een jaar of anderhalf geleden.

Dan zul je toch overseas moeten versturen denk ik, grantspain is een goeie of gunblade. Beide zitten volgens mij op Arcade Otaku.
 
Zag toevallig vandaag nog een bericht van Starjet op Facebook staan dat ze niet meer aan monitoren werken.
Waarschijnlijk dus naar aanleiding van je telefoontje ;)

Zag wel van de week ergens op Facebook dat er een workshop CRT repair was laatst in NL, dacht bij het Videogame Museum, moet toch wel iemand in NL zijn die het doet?
 
Op het UKvac forum zitten wel een paar mensen die chassis repairs doen: Iig Gunblade or Tb2000
 
PascalP said:
Zag toevallig vandaag nog een bericht van Starjet op Facebook staan dat ze niet meer aan monitoren werken.
Waarschijnlijk dus naar aanleiding van je telefoontje ;)

Zag wel van de week ergens op Facebook dat er een workshop CRT repair was laatst in NL, dacht bij het Videogame Museum, moet toch wel iemand in NL zijn die het doet?

Klopt, daar zitten nu wat meer kenners. In mei komt waarschijnlijk weer een 4 daagse workshop CRT repair. Erg aan te raden!
 
Ik zou eens contact opnemen met Jochem, hij doet reparaties aan retro computers, CRT monitoren en andere oudere apparatuur als zijn dagelijks werk. Ik vermoed dat hij dit ook kan.

Ben ook van plan een paar monitoren naar hem te brengen voor o.a. recap en afstelwerk.
Hij wat voor mij wat moederborden gemaakt en het zag er heel profi uit, gebruikt high-end duurzame elektronica op verzoek.
 
raycade said:
Ik zou eens contact opnemen met Jochem, hij doet reparaties aan retro computers, CRT monitoren en andere oudere apparatuur als zijn dagelijks werk. Ik vermoed dat hij dit ook kan.

Ben ook van plan een paar monitoren naar hem te brengen voor o.a. recap en afstelwerk.
Hij wat voor mij wat moederborden gemaakt en het zag er heel profi uit, gebruikt high-end duurzame elektronica op verzoek.

Thanks! Ik zal hem binnenkort een berichtje sturen.
 
Het scherm van mijn New Net City heeft sinds vorig weekend een trilling in het beeld rechts. Is dit het begin van het einde of is dit simpel op te lossen?
 
Heb daarnet de kappen aan de voorkant en achterkant van mijn los gehaald en alles eens goed stof vrij gemaakt. Alle wires nog eens na gelopen en goed aan gedrukt etc...en plop weg trilling rechts in mijn scherm...
 
Back
Top