Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.
Die zit onder/naast een bioscoop; zij maken combideals, zoals 'bij ieder bioscoopkaartje krijg je 5 credits voor de speelhal', en vice versa.
In Amerika zitten een aantal succesvolle formules. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de arcade waar ik altijd kom in Seattle (gameworks). Dat is een totaalformule met gelegenheid tot afhuren voor feesten, eten, drinken, etc.
Meeste cabs in Amerika is dedicated spul (90% denk ik) zoals DDR, Racers. Ook veel redemption games. De candy's staan er ook wel, maar beperkt. Vooral de vette fighters draaien daarop. Leuke van Gameworks is dat ze ook een klassieke sectie onderhouden met pac-man, galaga, neogeo spul, etc.
Dat van Gameworks of Barcade is voor mij de ultieme jongensdroom! Jeetje wat zou ik met plezier naar mijn werk gaan en met tegenzin naar huis :mrgreen:
Ik ben afgelopen weekend in Duitsland naar een tweetal arcades (eigenlijk verenigingen) geweest. Die werken met entreegeld en zijn niet dagelijks geopend.
Zeer vet, maar ik denk dat er een hoop geld bij moet om het te draaien.
Ik hoop dat die in Berlijn wel exploitabel blijkt, ga er ook zeker naartoe. Jammer dat ze nog niet open zijn als ik mijn Donkeu Kong (en wellicht Arkanoid) op ga halen daar