What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuw Project 2 : Ibara mini dedicated

legztec

Puzzle Mastermind
Na het Mini Naomi Project heb ik mede dankzij vele goede reacties besloten een vervolg projectje te beginnen.

Nu zal het onmogelijk worden om het vorige project te overtreffen maar ik zal er iig net zo veel plezier aan beleven :).

Ik heb de artwork al zo goed als klaar en ben nu bezig om de bouwtekeningen te maken.
Bij de vorige heb ik dat verzuimd en daar heb ik nu spijt van.
Vandaar een goed begin is het halve werk.

Het geheel wordt dedicated aan Ibara omdat ik de artwork van het spel een van de beste vind die ik ken.
De bedoeling is dat ik tegelijkertijd een tweede bouw die alleen andere artwork gaat krijgen.
Ik heb nog geen idee waat het thema van de 2de wordt.
Enig idee jongens?

Hier wat sneak previews van dit project:

Artwork.
texture.jpg


En een filmpje van een grove sketch:
 
ziet er leuk uit, ben benieuwed, van wat voor materiaal maak je hem ?

Ik wil ook een mini kast gaan bouwen.
 
Uiteraard van hout.
Als ik hem af heb zet ik de artwork en bouwtekeningen online zodat je m ook kan maken.
Ik moet alleen nog zien welke artwork aangezien ik 2 verschillende ga bouwen maar de artwork van 1 maar online ga plaatsen.
 
Cool hoor, heb je niet overwogen er een CAVE cabinet van te maken ipv alleen Ibara..?
 
Jawel hoor alleen kan ik me daar niets anders bij voorstellen dan alleen een Cave logo als artwork.
Alle ideen zijn welkom, plaatjes of verwoorde beschrijvingen zijn welkom.
Ik moet zowizo nog een 2de set artwork maken.
 
legztec":we5rk1ma said:
Uiteraard van hout.
Als ik hem af heb zet ik de artwork en bouwtekeningen online zodat je m ook kan maken.
Ik moet alleen nog zien welke artwork aangezien ik 2 verschillende ga bouwen maar de artwork van 1 maar online ga plaatsen.

Tof!
Daar ga ik zeker naar kijken en waarschijnlijk wat mee doen! 8)
Zelf namelijk ook interesse voor een mini cab met een Dreamcast vga setup.
 
is hout niet te zwaar ? nooit aan andere materialen gedacht ?

Zoen candy is toch ook origineel van plastic? (weet ik niet zeker)

zou ook cool zijn als je een IBARA figuur erin maakt, soort glazen case on top of bij de control panel.
 
ZiEk":2tnfcnzh said:
is hout niet te zwaar ? nooit aan andere materialen gedacht ?

Zoen candy is toch ook origineel van plastic? (weet ik niet zeker)

zou ook cool zijn als je een IBARA figuur erin maakt, soort glazen case on top of bij de control panel.

Hout kan zwaar zijn. Plastic zou ook kunnen maar zou in de kosten lopen en bovendien is het lang niet zo bewerkelijk voor een hobbie bob.

Candy's zijn vaak een combinatie van staal en plastic en zijn ook nog vrij zwaar. Beelscherm grootte t.o.v. gewicht zijn ze wel veel lichter dan houten kasten.
 
ah jah precies, zou ook kunnen omvallen door het scherm hehehhe he.

Ja materialen dat ik heb over gewogen zijn :

plexiglass < kan te duur zijn maar is wel doorzichtigg en licht.

Glas vezel < veel gepriggel met mallen maken, duur en langdurig process.

Plastik < ik hoorde ergens dat doe het zelf shops dat ook hebben om shit te bouwen.

Aluminium < veels te scherp en gevaarlijk wil me vingers niet snijden.

en hout wat wel heavy is, zal toch wel het beste zijn :/

Ik wil meer een soort tabletop achtig iets maken met een lcd, pc voeding, sf jamma, 1 stick met knoppen en boxen. Zit nog te twijvelen over een marquee met lampje. Maar wil het ook zo klein mogelijk houden.

laatste ideen die ik heb is om de mobo achter het scherm te bevestigen met een plankie ertussen ofzow. en de voeding bij de control panel. Is wel ruimte besparend.
 
Zou zeker de cab maken van hout aangezien dat veel makkelijker te bewerken is.
Ook zal het gewicht wel meevallen aagezien het een mini cab is 😉
Wel hout soort gebruik je legztec? (mdf?)
Ben erg benieuwd hoe de tekeningen eruit gaan zien en nu ik dit allemaal lees krijg ik jeuk in m'n handen :P
 
Ik loop tegen een probleem in de constructie van de kast.
Ik zoek onderdelen die er niet zijn .. :p ff improviseren.

Iig ben ik wel bezig geweest om alvast het binnenwerk te maken in de vorm van een soort Supergun.

Ik heb al een hoop inkopen gedaan wat betreft onderdelen.
IMG_1208.jpg

IMG_1209.jpg


Dit weekend de supergun bijna afgemaakt:
IMG_1251.jpg

IMG_1252.jpg

IMG_1253.jpg

sarelkastje.jpg

IMG_1255.jpg

IMG_1256.jpg
 
Back
Top