What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuw met Arcade in eigen huis?

Wel een heel optimistisch gemiddelde, maar kijk eens op www.coinopexpress.com .Als je daar in de sectie pcb's kijkt krijg je meteen een goed overzicht van de boards die er zijn en games verkrijgbaar op die boards.

Misschien goed om te weten; atomiswave en naomi hardware zul je een "monitor upgrade" voor moeten doen als je die wilt draaien in je cab, die kun je in principe niet in een new astro proppen.

ruderudie":17vznyhc said:
Wel een heel optimistisch gemiddelde
Heb ze vaak genoeg voorbij zien komen voor 25 oplopend tot 35 euro(excl.verzendkosten nartuurlijk)
Meer vind ik hem ook zeker niet waard als je naagaat hoeveel DD pcb's in omloop zijn 😉
Maar deze prijsindicatie was alleen ook voor Double Dragon.

Ken":3t86f4vs said:
Wat mij betreft de meest voor de hand liggende opties voor mensen die een cab bestellen.

1. een X in 1 board met meerdere games zodat je gelijk klaar bent.
2. Een MVS moederboard met een paar MVS titels

Persoonlijk zou ik liever een aparte PC ombouwen tot MAME machine ipv zo'n alles in 1 moederbord. Dit heb ik dan ook gedaan en heeft meer mogelijkheden dan zo'n moederbord.
Heb je wel weer extra spul nodig om alles aan te kunnen sluiten en je moet zelf wat kabeltjes aan kunnen sluiten. Als je erg a-technisch bent is een moderbord dan misschien wel de betere keuze.

De monitor die er in zit is 15-24 Khz

Om ook 31 khz/VGA erin te krijgen kun je een 'upgrade kit' kopen zoals WeiYa of een nieuwe monitor erin knallen die multisync is. Multisync houdt in zowel 15/24khz, als 31khz optie.

Ja je kunt of een nieuw chassis kopen of een nieuwe monitor. Op een astro kun je dus wel alle oude games doen, maar vanaf Naomi hardware heb je een hogere resolutie nodig. Er zijn toch nog duizenden games te spelen op je new astro dus maak je vooral niet druk hierom.

Naomi is toch nog best te doen op een 24khz of is het dan echt niet om aan te zien?(dus tot 24khz kun je het beste houden bij mvs en pcb's?)

Naomi heeft geen hogere resolutie nodig, het is alleen wel veel mooier.
Eigenlijk alleen voor Naomi en Atomiswave heb je een 31khz nodig, of als je natuurlijk je DC o.i.d. erin wil knallen.

Wil namelijk graag m'n dc erin pleuren en Ikaruga spelen op de New Astro 8)
Kan ik het een beetje vergelijken met een RGB/VGA situatie?

Zo zou je het inderdaad heel goed kunnen vergelijken, misschien nog wel erger. Naomi en Dreamcast zijn echt gemaakt voor VGA.

Wat is een goede VGA monitor om een DC op aan te sluiten? Los van een arcade kast dus? Want ik heb hier nog een US DC liggen. Maar op mijn LCD TV ziet het er niet uit.

ik zou bijna m`n arcade glossary weer uit het stof halen en aanvullen :)

laatste keer ook al geen succes dus hij blijft lekker onder het stof liggen...naast de worldwide arcade map hehehe ook al zo`n goed idee van me. :mrgreen:

zie ik almighty daar even de 1001 posts hebben, lekker bezig

RoOd":14pali7d said:
ik zou bijna m`n arcade glossary weer uit het stof halen en aanvullen :)

laatste keer ook al geen succes dus hij blijft lekker onder het stof liggen...naast de worldwide arcade map hehehe ook al zo`n goed idee van me. :mrgreen:

zie ik almighty daar even de 1001 posts hebben, lekker bezig

feestje :P
Gaat ook wel snel nu met die astro aktie.

Ken":3gg2ik3t said:
Ik wil weten wie van jullie graag iets met arcade thuis zou willen doen, maar hier niet aan begint om de simpele reden dat je er niets van weet en het allemaal erg moeilijk in elkaar lijkt te steken.

Als er nou mensen zijn die dit graag willen weten zou er natuurlijk een tutorial op de site kunnen komen of alle vragen in deze topic gesteld worden. Dus ben je nieuw met arcade gaming thuis en je wilt er meer van weten reageer dan even.

Ik weet er dus echt helemaal NIKS vanaf maar ik wil wel graag iets met arcade.
Nou past een arcade kast nooit in mijn kamer, maar als ik uit huis ben wil ik wel graag een arcadekast aanschaffen. Kan iemand mij misschien uitleggen waar je op moet letten bij aanschaf. Ik wil dan een arcadekast voor bijv. street fighter en King of fighters. Ik heb echt heel weinig verstand ervan inhoudelijk ook. Ik hoop dat iemand toch mij een beetje uitleg wil geven erover. Waar kan je bijv. het beste zo een arcade kast vandaan halen?

check de andere topics hierover in de arcade sectie; daar staat veel uitgelegd en in dat topic kun je dan beter met wat gerichte vragen komen

Back