What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

New astro city en multi pcb; voor alle twijfelaars

Ken":3nr4fx9v said:
Waardeloze lijst imo.

Zelf veel games gepeeld van die lijst in m'n jongere jaren en zitten best leuke games tussen.

Ik kan het iemand moeilijk kwalijk nemen als er eerst een cabinet is besteld om vervolgens ook fijn nog even honderden euro's neer te tellen om een enigszins fatsoenlijke collectie aan te leggen. Hoe meer originele shit hoe beter, maar dat kun je nou eenmaal niet van iedereen verwachten, zeker niet in de leeftijdsgroep waar de meesten in zitten met ook andere verplichtingen.

Robert":23i5l7ev said:
En ik maar denken dat geemuleerde arcade hier als not done werd beschouwt.....

Het liefst heb ik ook alles orgineel maar aangezien ik niet overal het geld voor heb was dit zeker voor mij (en andere hier) een uitkomst.
Heb eigenlijk alleen KI en K2 orgineel en de rest toch maar verkocht.
Ook als je na gaat dat de rest van m'n consoles de nodige duiten kosten gaat daar meer m'n voorkeur naar uit.
Maar toch gaat er niks boven een orgineel pcb boardje 8)

Het leven is al duur zat en kan m'n geld ook voor andere dingen gebruiken 😉

Geloof mij maar, als ik het geld had stond er nu een mooie kast vol cps1 en cps2 boards en andere soft. Ik heb nu alleen al mijn neo games origineel, wanneer het geld er is stap ik langzaamaan over op originele stuff. Nieuwere boards zoals naomi en aw zijn zowieso nog niet te emuleren dus dan moet je wel.

Of je doet jezelf een plezier en houdt het bij Dreamcast en de Atomiswave games op de PS2 😉

Gezien mijn post nog al kort was, vind ik het nog wel belangrijk om toe te voegen: Ik probeer geen moraal ridder te zijn, dan wel het af te keuren. Maar gezien de bekende quote van ken 'mame is voor homos'..was ik verbaast dat de multi pcb hier zo'n vriendelijk onthaal had :lol:

Maar terug komend op het onderwerp; is het niet leuker om een arcadeboard te hebben met een aantal echte toppers. In plaats van een overkil? Hoe minder games je hebt, hoe meer tijd je in 1 titel stopt. En dat is waar arcade over gaat, je echt masteren in een game.

Robert":f4x8xa32 said:
Gezien mijn post nog al kort was, vind ik het nog wel belangrijk om toe te voegen: Ik probeer geen moraal ridder te zijn, dan wel het af te keuren. Maar gezien de bekende quote van ken 'mame is voor homos'..was ik verbaast dat de multi pcb hier zo'n vriendelijk onthaal had :lol:

Maar terug komend op het onderwerp; is het niet leuker om een arcadeboard te hebben met een aantal echte toppers. In plaats van een overkil? Hoe minder games je hebt, hoe meer tijd je in 1 titel stopt. En dat is waar arcade over gaat, je echt masteren in een game.

Daar ben ik het zeker mee eens als je na gaat hoe vaak ik KI en K2 speel in verhouding met de multi pcb.
Dit zijn ook echt 2 games die ik gewoon orgineel moest hebben want die games heb ik gewoon erg veel gespeeld in de arcade.
En cave games die voor mij niet te betalen zijn koop ik dan gewoon op m'n ps2 8)

Arcade gaat mij echt niet zozeer om het masteren maar om de fun en nostalgie. Inderdaad staan er veel nutteloze games op de pcb, maar ook alle games die je wel origineel wilt. Zie het dan ook meer als een mogelijkheid om alles te kunnen spelen totdat je geld genoeg hebt om het echte spul te kopen. Feit is dat het een erg dure hobby is om direct alles origineel te kopen.

Ik heb mame en een paar echte pcb's. Mame is erg handig, vooral als er een stel vrienden langs komt. Ik heb ook niet veel zin om steeds van pcb te wisselen. Ik heb de pcb van Progear, maar ik speel dit spel meer op mame, ik merk bijna geen verschil. Ik vind het gewoon makkelijker... Als ik een game echt goed vind probeer ik de pcb te kopen. Of als ze niet via mame te spelen zijn. Veel games zijn leuk om af en toe te spelen, maar die ga ik echt niet kopen.

Het nadeel van zo'n multi pcb is dat je geen nieuwe games kan toevoegen. Ik speel nu SFIII.3 op mame, maar ga de pcb echt niet kopen (te duur & suicide battery). Ik heb hem wel origineel op de Dreamcast.

Misschien handig om een keer een topic te maken over hoe Mame werkt en wat je er allemaal voor nodig hebt om het goed te laten lopen? Ik denk dat het voor veel mensen interessant is.

Nou met frontend en j-pac en avga-kaart zou het fijn zijn.
Ik koop zo'n 1066 in 1 board voor het gemak, maar als de cab binnen is ga ik zeker aan de gang met de pc-emu's (hello Daphne :D
De j-pac/avga-route dan dus

Het klinkt misschien raar, maar een multi pcb en MAME zie ik als iets anders. Het gaat om het emuleren van games, maar het is enigszins beperkt. Met MAME wordt echt alles verkracht en daar ben ik op tegen. Een multi pcb is ideaal als starting kit als je het zo wilt noemen om alles even te checken, jouw favoriete type hardware en games uit te zoeken en daar vanuit verder te kijken.

Wat is precies het verschil? Ik weet wel dat op een multi pcb de meeste games 98% hetzelfde zijn als het orginieel. Meestal blijft het bij wat geluidissues. Wat gebeurt er met MAME dan met een game?

De 48-in-1 pcb schijnt wel goed te zijn, maar de rest is crap volgens http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=12683

If you buy a multiboard go for the 60 in 1 (Which is an uppgraded version of 48-in 1).
The other (Gamebox) PC motherboard versions are basically just a collection of old some old emulators (900 in 1 contained about 10 different Mame versions and some others like Nebula and Zinc, 1066 is probably even worse) and a bunch of faulty rom dumps, all glued together with some badly written batch scripts and a hacked front end. You could do a lot better setup yourself with a PC/J-Pac etc... and a recent Mame version.

Ik zie alleen maar voordelen aan een pc met mame.

Al zet je mij achter een cab waarop mame draait (die goed ingesteld is), Progear laat spelen zonder dat ik het weet, zou ik het verschil niet eens merken. En ik ken Progear redelijk goed.

Multi pcb vandaag binnen gekregen.
Alles liep erg soepel met excellentcom, precies zoals jullie voorspeld hadden.
Weet iemand toevallig nog wat de video-out fabrieksinstelling is van de multi pcb ?
Ik wil niet onbedoeld 31 khz op mijn new astro afsturen.
Nog iets dat me bezig houdt ..... wat zet je eerst aan de cab of de multi-pcb ?

Off topic: is er nog een cab-order update-tje AllMighty ? :)

ElPancho":17egriky said:
Multi pcb vandaag binnen gekregen.
Alles liep erg soepel met excellentcom, precies zoals jullie voorspeld hadden.
Weet iemand toevallig nog wat de video-out fabrieksinstelling is van de multi pcb ?
Ik wil niet onbedoeld 31 khz op mijn new astro afsturen.
Nog iets dat me bezig houdt ..... wat zet je eerst aan de cab of de multi-pcb ?

Off topic: is er nog een cab-order update-tje AllMighty ? :)

Volgens mij stond hij standaard op PAL maar dat weet ik ook niet meer zeker, heb hem nu op NTSC staan.(khz weet ik niet meer)

En nog geen update ElPancho 😉
Maar als er nieuws is dan laat ik het jullie allemaal weten :)

Back