What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Neo geo vraagjes

Ken":168iwiw3 said:
Sidekicks 1 en 2 en Sengoku zijn niet zo vreselijk duur op de AES.
Echt doe jezelf een lol en zet die Neo CD uit je hoofd, zonde van je geld en tijd.

Je heb helemaal gelijk Ken,kan het beter in een keer goeduitgeven anders krijg ik waarschijnlijk veel spijt.Tja het komt waarschijnlijk door de prijs dat de neo geo cd mij zo aanspreekt 😉
 
Goedkoop is duurkoop, hoe ging het gezegde nou?

Als je altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten moet je gewoon lege colablikjes gaan verzamelen en met een tol gaan spelen. Neo is nou eenmaal andere koek, maar het blijft wel een zeer interessante tijd met de keldering van prijzen de absurde dollar.
 
Ken":2ulbftki said:
Goedkoop is duurkoop, hoe ging het gezegde nou?

Als je altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten moet je gewoon lege colablikjes gaan verzamelen en met een tol gaan spelen. Neo is nou eenmaal andere koek, maar het blijft wel een zeer interessante tijd met de keldering van prijzen de absurde dollar.

Kijk mijn passie ligt meer bij een pc engine duo en heb zoiets van een AES erbij is leuk 😉
De games die mij aanspreken op de aes zijn;supersidekicks,sengoku,robot army,etc.
Heb ik eigelijk een RGB kabel nodig voor deze games?Kan toch de megadrive 2 rgb kabel gebruiken?
R-Type had het over goede uitgangen,neem aan als het aparaat het doet er geen probleem is?
 
Neo's schijnen nogal in performance te verschillen. De betere zijn de oude Japanse Neo's, er zijn wel sites met serial nrs van de beste versies. Een Neo werkt met RGB als ie 60hz is, dus een US en JP zowiezo, en een gemodde PAL. De MD2 RGB cable werkt volgens mij niet, maar de MD1 RGB cable werkt wel.

Die games die jij wilt kosten niet veel, al kan ik momenteel geen sengoku vinden van onder de 50 euro, en Robo army zie ik ook nergens poppen. Zelf zoek ik die games ook ;)

trouwens ik ken wel deze site, lage prijzen maar hoge shipping. Het oude trucje dus, anyway misschien een kijkje waard:

www.tokyotoyfactory.com
 
R-Type":2ceg3crx said:
Neo's schijnen nogal in performance te verschillen. De betere zijn de oude Japanse Neo's, er zijn wel sites met serial nrs van de beste versies. Een Neo werkt met RGB als ie 60hz is, dus een US en JP zowiezo, en een gemodde PAL. De MD2 RGB cable werkt volgens mij niet, maar de MD1 RGB cable werkt wel.

Die games die jij wilt kosten niet veel, al kan ik momenteel geen sengoku vinden van onder de 50 euro, en Robo army zie ik ook nergens poppen. Zelf zoek ik die games ook ;)

trouwens ik ken wel deze site, lage prijzen maar hoge shipping. Het oude trucje dus, anyway misschien een kijkje waard:

www.tokyotoyfactory.com

thx for de site,zal zeker eens kijken.Welke site staan de nummers op?
Zit er dan echt veel verschil tussen?Het mag toch niet uitmaken of wel soms.Bedoel zou wel graag een goede aes willen,want het is al duur zat 😉
 
Eigenlijk.. als je een 2ehandse PAL neo koopt is het zo'n 70% zeker dat ie RGB en 60hz gemod is. Neo bezitters zijn voornamelijk de echte freaks, en geen leken die genoegen nemen met een crappy 50hz composite beeld.

De PAL Neo van een kameraad van me is ook gemod, gekocht van 1 of andere pipo.

Hoe dan ook, check deze link: http://nfggames.com/games/neorgb/

Ik kan ook direct dit verhaal omtrent de 2e tabel bevestigen, want mijn Neo is in RGB mode haarscherp, en valt in de 1 - 86000 categorie (mijne is #50000 oid). Zoek dus zo eentje..
 
Dus het mooiste is eentje onder de 86000 😉 (voor RGB)
Maar eentje onder de 126000 is ook niet echt slecht.Daar scoort de composite wel weer beter.
Komt er dus op neer te gaan kijken voor een AES onder de 126000.

Bedankt voor deze nuttige info R-Type 8)
 
Laat je niet op stang jagen joh, voor shooters kan je net zo goed een NeoGeo CD kopen. Heb ik gedaan, en loop perfect - bovendien, de games zijn stukken goedkoper. 2D fighters zijn (soms/meestal) een probleem, maar het hangt dus af van de games die je spelen wil.

Meer - objectieve - info over laadtijden hier :
http://www.egameaddiction.com/neogeocd/loadtimes.html
 
Objectieve maar wel bagetaliserende info ;)

Maar goed, het is hier ook al gezegd, voor de oudere en kleinere games is de CD geen probleem. Maar wil je eens de pracht van een Last Blade of Shodown 4 proeven.. berg je dan maar.
 
"bagatalliserend"? Lol - snob !
:roll:

Het is één ding voor jezelf te beslissen of je een authentieke arcade cast / machine / AES enz. thuis wil hebben, ik heb daar begrip voor, maar als iemand om info vraagt moet je wél objectieve, correcte en volledige info geven. Anders jaag je anderen gewoon nodeloos op kosten. Wat mij betreft zijn Last resort en Pulstar bv. even genietbaar op een NeoGeo CD als op een AES. Je kan altijd een "classic" pad aansluiten, en de achthonderd euro die ik dan nóg uitspaar, kan ik lekker aan andere games besteden.

Het staat de topicstarter nóg vrij voor een AES te kiezen als hij Last Blade 1 of 2, en inderdaad, Samurai Spirits 4 of zo wil spelen. Maar wat als hij tevreden is met SamSpi 1 - 3 (ook zeer goede games, vooral 3), met de vroege KoFs en met een paar shooters?
 
Laat ik het zo stellen,voor King of fighters en Fatal fury heb ik m'n Saturn.
Daar zien de games er ook grandioos op en zijn de prijzen een stuk lager.
Daar komt bij dat ik het systeempje puur zal halen voor wat Shoot em up's en spellen als,super side kicks,robot wars en,burnig fight en Sengoku.
En ik zie dat die laadtijden niet echt hoog liggen op een Neo CD.Maar de prijzen zijn wel behoorlijk verschillend.Mijn pc engine zal toch voor m'n NeoGeo gaan,want die console staat bij mij hoger in het vaandel.

Ik weet nu dus ook echt niet meer wat voor mij het beste is,want de een zegt wel en de ander niet :?
Mischien eens proberen en als het echt niks is verkopen en voor een aes gaan?
Een neo geo cd raak je zeker wel weer kwijt rond de 100/150 euro.
Dan lever ik alleen een wat van m'n EMS in en dat valt eigelijk nog wel reuze mee.
 
Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Wat er ook van zij : een werkende NeoGeo CD (unboxed) hoeft tegenwoordig geen 60 euro meer te kosten, je moet gewoon weten waar je zoekt. Check eBay, bv., of japangamestock.com - ik gebruik die internetshop erg vaak. Vergeet alleen niet dat je rekening moet houden met shipping cost, maar je betaalt altijd alleen wat het écht kost. Een aanrader.
 
Swaain":33zsteot said:
Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Wat er ook van zij : een werkende NeoGeo CD (unboxed) hoeft tegenwoordig geen 60 euro meer te kosten, je moet gewoon weten waar je zoekt. Check eBay, bv., of japangamestock.com - ik gebruik die internetshop erg vaak. Vergeet alleen niet dat je rekening moet houden met shipping cost, maar je betaalt altijd alleen wat het écht kost. Een aanrader.

Staan genoeg boxed neo geo's op e-bay voor rond de 100 euro.(komt nog wel ems overheen)
Ik moet wel zeggen dat ik je lijst met loading times erg op prijs stel want het valt eigelijk reuze mee.(teminste de games ie ik graag wil spelen)
Voor beat em up's heb ik hiet wel een Dreamcast en Saturn staan.
Ik ga hier nog een paar nachtjes over slapen en zal dan gaan kijken wat ik zal doen 😉
Als je trouwens kijkt wat metal slug op de AES kost,dan is de CD versie een stuk goedkoper... :shock:
Voor dat geld wat ik over hou koop ik Dracula X Rondo of Blood voor m'n pc engine 😉
 
almighty":2n3cz5qz said:
Swaain":2n3cz5qz said:
Dat is het nu precies - je moet dat soort dingen voor jezelf uitmaken, maar daarvoor heb je wel correcte info nodig. Enfin...

Wat er ook van zij : een werkende NeoGeo CD (unboxed) hoeft tegenwoordig geen 60 euro meer te kosten, je moet gewoon weten waar je zoekt. Check eBay, bv., of japangamestock.com - ik gebruik die internetshop erg vaak. Vergeet alleen niet dat je rekening moet houden met shipping cost, maar je betaalt altijd alleen wat het écht kost. Een aanrader.

Staan genoeg boxed neo geo's op e-bay voor rond de 100 euro.(komt nog wel ems overheen)
Ik moet wel zeggen dat ik je lijst met loading times erg op prijs stel want het valt eigelijk reuze mee.(teminste de games ie ik graag wil spelen)
Voor beat em up's heb ik hiet wel een Dreamcast en Saturn staan.
Ik ga hier nog een paar nachtjes over slapen en zal dan gaan kijken wat ik zal doen 😉
Als je trouwens kijkt wat metal slug op de AES kost,dan is de CD versie een stuk goedkoper... :shock:
Voor dat geld wat ik over hou koop ik Dracula X Rondo of Blood voor m'n pc engine 😉

Het is alom bekend dat AES duurder is dan Cd... om trouwens echte RGB te krijgen via je AES moet je em laten modden. Zeer zeker de moeite waard, perfecte RGB weergave!
 
Zelf ben ik een fighter freak, het is daarom dat ik die CD niet kan aanraden. Ik wil namelijk nog eens een keer Real Bout 2 kopen, En Last Blade 2, en.. :)

almighty geeft zelf al aan dat het het uitsluitend voor de shooters en Sengoku games is. In dat geval is de keuze toch makkelijk? Dan is een CD een no brainer. Die games zijn volgens mij zo'n 5 euro per stuk. Met Metal Slug haal je die winst er meteen uit, want die is onbetaalbaar op de AES. Maar gelukkig voor mijn portomonnee komt die game me nu wel de strot uit (PSX, Saturn.. ik heb die game zowat overal op gespeeld) ;)

Met bagetalliserend bedoelde ik eigenlijk dat stukje wat ze achter KOF 99 schreven. 'Het zijn lange load times, maar de game is zo goed dat die het wachten waard zijn' tja.. zo is Soldier of Fortune op de DC zeker ook nog wel te doen? :D
 
Dan wil ik jullie toch even bedanken want dan weet ik nu zeker dat het voor MIJ de beste keuze is om voor een Neo Geo cd(z) te gaan.
Kan m'n centen ook nog voor m'n andere consoles goed gebruiken 😉
En wil ook graag januari/febuari een Wii kopen :D

Bedankt voor de tips en goede uitleg!
 
Nou dan mag je als ik terug ben eind januari mijn Neo Geo CD overnemen almighty.
 
Ken":r9ykyyyx said:
Nou dan mag je als ik terug ben eind januari mijn Neo Geo CD overnemen almighty.

Wel type heb je dan?cd of cdz?
Doos+etc.staat?games?

En wat is je prijs?
 
Gewoon een top loader CD, maar dat zien we dan wel hoe of wat precies.
Ik neem em wel mee naar de retro beurs als je dan nog steeds niks gevonden hebt hehe.
 
Kan een Mak Supergun kopen voor 75 euro,is dat een redelijke prijs?
Zelf is dit vrij nieuw voor mij dus wil wel het een en ander weten.
Maakt het ook nog uit wat voor jamma ik erop aansluit?

Dit staat bij z'n advertentie;

Te koop een MAK Supergun. Met deze supergun speel je JAMMA arcade spellen op een TV met RGB SCART ingang. Op de supergun zelf zitten knoppen voor test, coin etc en er zitten 2 poorten op voor neo geo controllers op aan te sluiten. Je krijgt de supergun, de voeding, powerkabel en SCART kabel. Als je een neo geo stick en een jamma bordje inplugt kan je zo spelen!
 
Back
Top