What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Neo Geo MVS] Blazing Star review

General Wong

Combo Keeper
Ik heb vandaag een review geschreven over het spel Blazing Star, die je hier na kunt lezen:

http://ng-gamer.nl/content.php?id=275&nglive

Houd er bij het lezen rekening mee dat het niet voor een 'hardcore' publiek geschreven is en de doelgroep met name gamers zijn die weinig van arcade games afweten. Mijn columns op die site zijn dus min of meer bedoeld om het bekender te maken bij een groter publiek.
 
Leuke review maar ik zou horizontal shooters nooit vergelijken met vertical shooters.
Vergelijk de game dan met R-Type, Gradius, Border Down, Thunderforce etc.
Wel leuk dat dit soort dingen nog te lezen zijn op Nederlandse websites.
 
goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.
 
DAY":2go7pdzw said:
goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.

SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.

Het punt van horizontale/vertikale heb ik nog wel aan gedacht, maar uiteindelijk dacht ik dat het beter zou zijn om de meest bekende shmups te pakken, omdat anders nog steeds niemand weet waar het over gaat (de gemiddelde lezer zal bijvoorbeeld een Border Down niet kennen).
 
DAY":3890f17l said:
General Wong":3890f17l said:
DAY":3890f17l said:
goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.

SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.

zou wel willen, maar heb geen mvs en geen cab en komen er waarschijnlijk niet echt snel vanwege ruimtegebrek. Thanks for the offer though
 
General Wong":34bkf9st said:
DAY":34bkf9st said:
goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.

SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.

Het punt van horizontale/vertikale heb ik nog wel aan gedacht, maar uiteindelijk dacht ik dat het beter zou zijn om de meest bekende shmups te pakken, omdat anders nog steeds niemand weet waar het over gaat (de gemiddelde lezer zal bijvoorbeeld een Border Down niet kennen).

Maar fighters hoor je ook als een schaakspel te spelen :P

Neem voorbeeld aan Twelve (nicknamed: The Escape Artist) uit Street Fighter 3: Third Strike, zijn manier van spelen is door weg te blijven van de tegenstander en om de tijd een snelle poke, en winnen doe je vaak door een Time Out.

Het is mn favo manier van spelen. Je krijgt er een dikke kick van door al die snelle rushes te ontwijken.
 
Back
Top