What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi setup noob-vraagjes

Was ook een vraag voor mij, totdat ik het uitgelegd zag in de Naomi installatie handleiding voor Marvel vs. Capcom 2, pagina 10.

voor 15K staat switch 4 op ON
voor 31K staat switch 4 op OFF

trouwens, switch 1 tot en met 3 zijn dummy en staan altijd op OFF

Heb eea aangesloten. In eerste instantie best tevreden pas later zag ik een graphics-glitch. De Glitch is tamelijk irritant omdat, bij Virtua Tennis, de gezichten en de tennisrackets "blokjes" zijn. En de bal verdwijnt achter deze blokjes en maakt VT onspeelbaar, nog los van het feit dat het er niet uitziet.

Zal vanmiddag eens kijken of ik de Naomi aan een pc scherm op 31K kan hangen en of ie dan nog deze glitch heeft.

Is er een manier (heb nog niet in het Naomi menu gekeken) om het mobo wat self-tests te laten doen?

Ik probeer dus uit te vissen of het aan de Sega I/O, mobo of game ligt ...

Is het een cart game? Als de glitch specifiek op een deel van de game zit (zoals je zegt: alleen de gezichten en rackets) maakt wisselen van 31 naar 15k waarschijnlijk niet uit, evenals wisselen tussen directe VGA output of de output van de JAMMA I/O.

De Naomi heeft inderdaad testmogelijkheden in het testmenu zitten. Als de game in de Naomi zit kun je ook de game rom testen vanuit het menu.

Ik zou de bios eens goed erin drukken of vervangen met een andere die je hebt liggen. Daarnaast ook altijd de carts echt stevig aandrukken! Succes!

Cheers Has, will do. Heb idd nog een andere bios liggen. Aandrukken leek wel gelukt, kreeg m amper los (had een NES reactie toen .... ff blazen in de cart-slots)

ff wat tests gedaan.

Alle rom/ram checks kwamen terug met 'good'.
Bios verwisseld. Hard aangedrukt, zelfde probleem.
Netwerkje aan de gang, wat andere games erop gezet en zelfde probleem.

Het is altijd de graphic vd 'hoofdrolspeler', bij Ikaruga het ruimteschip, bij vt de tennisers, enz.

Menus vd games maar ook van het systeem zelf zijn strak.

Maar eens een ander mobo proberen denk ik ..... er branden op het mobo 2 ledjes (kan ze zien door het rastertje onder het woord Naomi) een rode en een groene... horen dat -misschien- 2 groene te zijn?

Zat me niet lekker, krijg ik altijd veel meer haast van :-)

Ipv van wachten op die usb nic heb ik nu een netwerkkabel van 20 meter over 2 trappen lopen maar dan heb je ook wat ;-)

Klopt, die is niet draadloos. Maar wel nog om de pc op zolder te verbinden (heeft geen nic)

Gisteren dus wat haast wegens testen. Geen netwerk-pc op zolder = lange kabel uit router trekken.

Aha, maar dan is het wel een oud beestje. Hij kan wel het internetprotocol aan? :lol: 😉

Laten we hopen dat ie wel Windows 95 OSR2.1 4.00.950B heeft draaien, anders heeft ie namelijk geen usb support :P

Back