What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Status
Not open for further replies.
Ik ga hem deze week nog wat testen in de hoop dat die nu weer normaal doet en anders wordt het een used crt ombouwen. ( Is een goede crt niet moeilijk te vinden aangezien het 31khz 60hz moet zijn? )
 
Ik geloof dat de meeste crt's 15khz zijn (er bestaan wel andere modellen, maar die zijn zeldzamer). Maar zit er een naomi console in? Als je mame ofzo draait vanaf pc dan kun je behelpen met powerstrip
 
seba":brwh7qpk said:
Ik geloof dat de meeste crt's 15khz zijn (er bestaan wel andere modellen, maar die zijn zeldzamer). Maar zit er een naomi console in? Als je mame ofzo draait vanaf pc dan kun je behelpen met powerstrip

Ik speel ook mame maar vooral street fighter 4. Ik was van plan om een xbox 360 VGA kabel te kopen. Volgensmij heb ik echt 31khz nodig voor zo'n games?

Gisteravond en vanochtend weer de monitor aangehad. Iedere keer als die weer gaat sissen denk ik van oh shit. Maar van de 15+ keer dat die dat gedaan heeft, heeft die nog geen enkele keer geknald. Maak denk ik vanavond toch een topic aan voor een nieuw monitor. ( Misschien wel ergens een dealtje te krijgen niet al te ver weg )

Zal vanavond even een video uploaden waar het gesis vandaan komt. ( Komt duidelijk van het zwarte bedradingsgedeelte/stroom) Kan een capkit misschien alles verhelpen?
 
31k CRT's zijn niet zo zeldzaam; iedere Naomi Universal kast heeft een 31k monitor. Wat wel zeldzaam is, is eentje vinden zonder burn ;-)

Als je het geluid van een rotje hebt gehoord, kan er ook een condensator zijn ontploft. Zie je sporen van schade of kapotte/geblakerde onderdelen?

Maar je aanname dat VGA op 31khz werkt klopt. Een XBOX360 met een VGA kabel heeft een 31khz monitor nodig.
 
Dat vind ik zelf nou ook raar, ik zie nergens schade of iets wat verbrand is. het lijkt gewoon alsof ergens stroom lekt. maar waar zou ik precies moeten kijken voor schade? ik inspecteer hem vanavond nog eens. condensators zijn die zwarte staafjes he?

een beetje burn-in is mee te leven maar gezien het een hele zoektocht wordt om een nieuwe te vinden, probeer ik eerst deze te redden.
 
Heeft DLX niet nog een mooie Naomi te koop, met een goed scherm? Misschien is dat wel wat, een los scherm zal niet veel minder kosten, zeker burn free, en dan heb je ook meteen wat reserve onderdelen.

Hier is de link: viewtopic.php?f=7&t=4154&hilit=naomi
 
ckong":3e755x42 said:
Heeft DLX niet nog een mooie Naomi te koop, met een goed scherm? Misschien is dat wel wat, een los scherm zal niet veel minder kosten, zeker burn free, en dan heb je ook meteen wat reserve onderdelen.

Hier is de link: viewtopic.php?f=7&t=4154&hilit=naomi
ik heb zelf echt geen 600 euro of ruimte ervoor xd 150 is al een hele investering voor mij maar toch bedankt :)

heb net nog even wat opgezocht over die condensators. het zou goed kunnen dat het daar aan ligt. ze verklaren wel het geluid en de screentearing. vanavond eens echt goed kijken naar een lekkende of beschadigde condensator. zijn capkits een beetje universeel? denk niet dat ik eentje kan krijgen precies voor dit model.
 
Ik ben dus even langs die zaak geweest waarvan ik dacht dat ze wel nog crt repareren en blijken ze ook nog eens te doen! Ze zeiden dat als het aan de condensators ligt, ze allemaal vervangen rond de 45 euro kost maar ze dachten dat er misschien iets verbogen was? En als dat zo was liepen de kosten hoog op. Ik denk dat ik hem volgend weekend langs ga brengen maar misschien kunnen jullie nu al een mening erover geven? :)

Maar ik heb vandaag nog naar de monitor gekeken met daglicht en wel raar dat het mij niet eerder opviel maar er lagen overal zwarte schilvers. ( Ze komen van de beeldbuisachterkant af )
Schilvers:
20130121_162406.jpg
Komt van:
20130121_163140.jpg
20130121_163155.jpg


Wat mij ook opviel is dat van deze witte vierkantjes er eentje los en eentje half los was.
20130121_163312.jpg

Ik heb zelf alle condensators langs proberen te gaan en heb er twee gevonden die mogelijk beschadigd lijken. ( Maar dit kunnen er natuurlijk veel meer zijn )
nummero uno:
20130121_162816.jpg
number two:
20130121_163508.jpg

Toen ik hem vanmiddag uitzette was er weer een knal maar de knal kwam gelijk nadat ik de pc had afgesloten en het signaal weg viel. ( Toeval? )

Maar is het denk je verstandig om hem te laten repareren? ( Ze doen zelf ook nog van te voren onderzoek en als ze niks vinden kost het 37,50 ) De symptomen die de monitor vertoont ( Sissend geluid en scheurtjes in het scherm ) zijn identiek aan de vele problemen die slechte caps veroorzaken. Ik laat het liever door hun doen dan zelf.

En de video's zoals beloofd.

Screentearing rond 0:01~0:02


Het geknetter met daarna het gesis erbij:


Na de eerste knal. Na deze video had ik de monitor twee uur uit gelaten en daarna was het nog steeds ingezoomed maar wel veel minder dan in de video.
 
Naar de kringloopwinkel en een nieuw scherm in doen... klinkt als een disaster waiting to happen! Wel jammer dat je zoveel problemen mee hebt... Kijk of je een electricien kan langs laten komen?
 
Hij gaat overmorgen langs bij de video/audio speciaalzaak en als het niks wordt, tijd om te sparen voor een nieuwe monitor!
 
Nou,

R.I.P. :(

Ik ben zo net langs geweest en ze zeiden dat het probleem ligt bij dat zuignap en alles wat er aan zit. Ze konden er wel naar kijken en wat schoonmaken maar dat zou erg duur uitlopen en wie weet deed het wel niks. Ze gaven mij wel de tip alles in te spuiten met isolatiespray (haarlak kon ook) maar dit betekende niet dat die veilig is en dus heb ik besloten hem toch maar weg te doen. Beter een nieuwe veilige kopen :)

Ik weet niet of er mensen zijn die interesse hebben in het fixen van deze monitor? Maar hij mag weg voor niet veel en dat geld gaat dan naar de financiering van de nieuwe monitor. Buiten het stroomprobleem heeft die alleen wat convergence foutjes maar verder is de monitor gewoon goed, geen burn-in etc.
 
Chapddr":28y5krf4 said:
Nou,

R.I.P. :(

Ik ben zo net langs geweest en ze zeiden dat het probleem ligt bij dat zuignap en alles wat er aan zit. Ze konden er wel naar kijken en wat schoonmaken maar dat zou erg duur uitlopen en wie weet deed het wel niks. Ze gaven mij wel de tip alles in te spuiten met isolatiespray (haarlak kon ook) maar dit betekende niet dat die veilig is en dus heb ik besloten hem toch maar weg te doen. Beter een nieuwe veilige kopen :)

Ik weet niet of er mensen zijn die interesse hebben in het fixen van deze monitor? Maar hij mag weg voor niet veel en dat geld gaat dan naar de financiering van de nieuwe monitor. Buiten het stroomprobleem heeft die alleen wat convergence foutjes maar verder is de monitor gewoon goed, geen burn-in etc.

PM sent
 
goeie tip.
Anders misschien iets voor het NGC.
naomi met netboot erin, en crazy taxi erop.

Maar laat Chapddr even eerst. de foto met dat sneue kleine schermpje is ook niet tof.
 
Da Dude":2i8obb07 said:
Maar laat Chapddr even eerst. de foto met dat sneue kleine schermpje is ook niet tof.

Haha inderdaad en 50 euro (zonder onderhandelen) voor zo'n scherm en reserve onderdelen is geen geld.
 
heb al een tijd geleden met die gast gemaild. Chassis is kapot :/ Of dit moet een andere zijn. Even mailen voor de zekerheid ;) Thanks for the tip.
 
Heb even met hem gemaild. Hij zegt dat die alle kasten ooit heeft overkocht van iemand anders en wilt de monitor niet testen. ( Voor die 50 euro neemt die de moeite niet, heb hem al meer geboden mits hij werkt )

Hij verkoopt dezelfde kasten als deze gast: http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=20&t=2171

Ik moet binnenkort naar utrecht dus zou e.v.t. langs kunnen gaan maar waarschijnlijk laat die mij het toch niet testen. Ik zou best graag een crazy taxi willen. ( Heel graag zelfs ) Maar dan zit ik wel misschien met twee kasten en geen werkende monitor op gescheept. ( Heb twee naomi monitors in oost-ende gezien maar die kosten samen 200 en hebben burn-in. )

Hoe ernstig is een kapotte chassis?

De verkoper is overigens arcadeflipperfreak.
 
Hmm... als hij niet de moeite wilt nemen om het te testen dan zal hij wel niet werken. Prijs is te laag voor dit soort gedrag als je het mij vraagt, dat riekt naar een miskoop. Ik zou er dan geen moeite in steken. Als hij het niet wilt verkopen dan is dat zijn keuze (of haar keuze?).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top