What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

MK2 arcade restauratie = DONE!!

Morpheus

Combo Keeper
Hallo allemaal.

nu dan maar een topic starten waar alle vragen over mijn MK2 project samen kunnen komen, want sommige vragen horen natuurlijk niet thuis in het 'even voorstellen' topic.

Inmiddels heb ik al veel onderdelen kunnen vinden, maar heb nog niet alles.
weet iemand misschien waar ik een kant en klare plexiglas afdekplaat kan vinden, bovenop de CPO?
compleet met gaten voor de montageschroeven, buttons en joysticks?
of wordt deze vaak zelf gemaakt?
zo ja, zijn daar ook standaard afmetingen voor bekend?

dan nog een vraag: weet iemand waar ik de 10 torx bevestigingsschroeven voor dit transparante paneel zou kunnen bestellen? (het liefst in Nederland.)

Begin je ook met een foto collage? Heb je in the end een mooi voor/progess/na overzicht. Plus iedereen hier vindt dat leuk om te zien :D

Die plexi kun je denk ik t best zelf laten maken bij een bedrijf dat met een laser werkt. Je kan dan een illustrator bestand maken dat door de machine wordt herkend. Zelf boren kan ook maar gaat nog wel eens mis.

De zwarte hufterproof torx schroeven heb ik nog nergens kunnen vinden je zou evt zilverkleurige kunnen halen en deze zwart spuiten.

de plexiglas cover over de cpo, welke dikte zal daar het beste voor zijn?
3 of 4 mm? of nog dikker?

Anunaki":3bkyhfq1 said:
De zwarte hufterproof torx schroeven heb ik nog nergens kunnen vinden je zou evt zilverkleurige kunnen halen en deze zwart spuiten.

ik heb ze wel kunnen vinden op ebay, maar daar lopen de verzendkosten wederom zwaar uit de hand.
nog meer gevonden, maar deze verzenden uberhaubt niet buiten the States.
nu heb ik een paar lijntjes uitstaan binnen nederland, bij technische groothandels.
ook bij de originele leverancier van deze schroeven aan Williams Electronic, vroeger in de jaren 90.
weer even afwachten dus.

ik ben nog op zoek naar meer onderdelen:

mijn complete rear door ontbreekt. :oops:
cabinet%20rear_zpsdklff3c0.jpg
ik zou zelf wel een houten plaat op de juiste maat kunnen zagen, maar het vergrendelings-mechanisme/slot ontbreekt.
weet iemand of deze misschien ergens te koop zijn, of heeft iemand hier onderdelen op reserve?

tevens ben ik op zoek naar de voetjes waarmee de printplaten vastgezet worden in het cabinet.
zie foto.
voetjes_zpsmv05m1ik.jpg
deze heb ik wel gevonden op Ebay, maar wederom zou binnen Nederland mooier zijn.

Morpheus":1opkzi15 said:
ik ben nog op zoek naar meer onderdelen:

mijn complete rear door ontbreekt. :oops:
cabinet%20rear_zpsdklff3c0.jpg
ik zou zelf wel een houten plaat op de juiste maat kunnen zagen, maar het vergrendelings-mechanisme/slot ontbreekt.
weet iemand of deze misschien ergens te koop zijn, of heeft iemand hier onderdelen op reserve?

tevens ben ik op zoek naar de voetjes waarmee de printplaten vastgezet worden in het cabinet.
zie foto.
voetjes_zpsmv05m1ik.jpg
deze heb ik wel gevonden op Ebay, maar wederom zou binnen Nederland mooier zijn.

PCB montage set heb ik zelf toevallig onlangs in NL besteld.

Hier de link
http://www.arcadewinkel.nl/accessoires/ ... montageset

Verder is het misschien een idee de gehele achterkant te vervangen of tot aan de vent covers. Je kan tegenwoordig bij de gamma of praxis een mdf plaat perfect op maat laten zagen.

waiwainl":1nwq5arh said:
Begin je ook met een foto collage? Heb je in the end een mooi voor/progess/na overzicht. Plus iedereen hier vindt dat leuk om te zien :D

Inderdaad, bij een restauratie-topic horen plaatjes!

Back