What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mini Virtual Pinball / Acrylic Casemod Buildlog

Dat is stoer!
Geen idee wat het beste is...ben meer van de niet digitale flipperkasten.
Als hij klaar is zou ik hem graag een keertje willen uitproberen...ben echt benieuwd.

Je bent welkom! Een echte flipperkast is wel leuker, maar een virtuele is hele leuke toevoeging.
Je kan zo vrijwel alle kasten vrij realistisch proberen en spelen, ideaal als je geen budget of ruimte meer hebt voor meer echte flipperkasten :)

Mijn probleem is dat ik graag een tweede flipperkast (lees: Ghostbusters) wil hebben maar de ruimte er echt niet voor heb...ik hou het dus maar op m'n Tales From the Crypt.
Ben benieuwd hoe de "physics" tegenwoordig zijn met programma's zoals Visual Pinball, voorheen was het best aardig.

Best duur nog die plungers! Maar erg vet. Ik kom tzt ook graag een keer kijken/spelen [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Vorig jaar had ik bij mijn Stern Spiderman flipperkast (inmiddels verkocht) de speakers geupgrade.
De oude speakers en subwoofer heb ik nog liggen.
De subwoofer ga ik gebruiken in dit project :)

Zo gaat ie op de bodem, nog een beetje vies:
vrsBz54.jpg

En een beetje opgepoetst en gepolijst:
eqUrmG1.jpg

Tis een behoorlijk grote subwoofer voor zo'n kleine cabinet :D

Subwoofer past idd precies :)

Vandaar weer verder gegaan met het project.
Omdat de front 10mm dik is en de schroefgaten van de shooter housing iets van 20mm is, heb ik afstandsbusjes nodig.
Die heb ik uitgesneden uit 10mm acryl :)
kGXZlZm.jpg

Deze "spacers" kan eroverheen worden geschoven en dan kan het vastgeschroefd worden:
fruiXEM.jpg

Om de muntendeur op slot te zetten, klein blokje acryl vastgelijmd aan de muntendeur frame:
Kmqeauc.jpg

Mocht ik onderhoud aan de PC hardware willen plegen, wil ik geen gedoe met het eruit halen van het speelveld monitor.
Het leek mij een goed idee om de monitor te monteren met deze muurbeugel:
OMN-OC40FMX.JPG

De muurbeugel achter op de monitor:
UsMThc4.jpg

En het geheel komt dan aan de linkerkant van de cabinet:
ZPXeKjx.jpg

Wat gaten geboord om de beugel vast te zetten en dan ziet er zo uit:
2O0fcJg.jpg

En wanneer ik bij de hardware moet komen, kan ik zo de monitor omhoog trekken en op zij duwen:
2mLXn06.jpg

Prima oplossing zo :)

Petje af! Begint er echt geweldig uit te zien. Het flippervirus steekt weer bij mij op en zelf zit ik er nu aan te denken m'n eigen flipperkast met een (LED) colorDMD en een Anypin NVRAM te updaten.

Slim idee zeg zo met je scherm.

Vraagje, waarom een curved scherm. Had je die nog, of is dat een keuze ivm met de inkijkhoek die je nu hebt.

Ik heb nog niemand eerder een curved scherm zien gebruiken voor een virtuele flipperkast en ik vroeg mij af hoe dat zou spelen, dus wilde ik het gaan proberen :)

In "echte" flipperkasten zit tussen de legbracket en hoek van de kast, een driehoekig stukje hout voor extra stevigheid.
Ik heb niet dik genoeg acrylplaten liggen om daaruit een langwerpig driehoek uit te zagen (zal ook niet mooi worden denk ik).

Dus gaan we dat anders oplossen :)
Een soort van standaard getekend met driehoekjes die je erop kan klikken.
Dit uitgesneden uit 3mm, 6mm en 10mm plexiglas:

xOqYTyU.jpg

Alles even in elkaar klikken:
GoDVTzl.jpg

En komt het zo op de legbracket (zal worden vastgeschroeft in het middelste driehoekje):
JJeoa30.jpg

Van voren/boven, ziet er best cool uit :)
pHPAokq.jpg

Mad skillz!!! Zeker creatief, zou ik zelf nooit op gekomen zijn...nou ben ik ook niet bepaald creatief, maar toch.

Back