What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn bartop

Gewoon losdraaien. Het kan zijn dat ze goed vast zitten, dan moet je aan de onderkant van de ijzeren shaft, dus onder het controlepaneel, een schroevendraaier zetten, zodat je voorkomt dat de shaft meedraait en je dus meer kracht kunt zetten. Er zit een gleuf aan de onderkant van de shaft waar een schroevendraaier in past.

Maar ..... met een beetje pech zit de battop gelijmd. Dan krijg je hem waarschijnlijk niet los.
 
Trouwens, ken je deze site al, met veel info over bartops?

http://www.koenigs.dk/mame/eng/

Ik ben verder wel benieuwd naar de software en hardware specs. Welke gameloader gebruik je, welke mameversie, gebruik je instantsheller voor boot (eventueel samen met autoit), zit er een JPAC in of gebruik je een andere softwarematige interface voor je controls?
 
ckong":l6kcz24g said:
Trouwens, ken je deze site al, met veel info over bartops?

http://www.koenigs.dk/mame/eng/

Ik ben verder wel benieuwd naar de software en hardware specs. Welke gameloader gebruik je, welke mameversie, gebruik je instantsheller voor boot (eventueel samen met autoit), zit er een JPAC in of gebruik je een andere softwarematige interface voor je controls?

Bedankt voor de site zal hem eens gaan bekijken.

Dit zijn mijn specs etc

Als pc

Intel core 2 duo e6600
4GB ram geheugen
Videokaart ati radeon 5450 512MB
Asrock moederbord.
80GB Hardeschijf
Windows 7 64 bit.

Als gameloader gebruik ik maximus arcade.
Verder heb ik mame 0.148
Ik ben nog niet klaar met me games etc dus ik heb nog geen instant sheller die ik gebruik.

Voor mijn controls heb ik een ipac 2 gekocht bij arcadewinkel.nl dat werkt echt perfect en is super makkelijk aan te sluiten.
Mocht je meer willen weten vraag het gerust
 
Hierbij een update van de bartop met slg3000 overgekookt van Ckong
En de 2 baltops gratis gekregen van Da Dude

Ik gebruik een resolutie van 640x480 Ckong bedankt voor het programma.
De slg3000 heb ik op ongeveer 70 procent staan denk ik.

Hierbij een vergelijking met en zonder scanlines

Met scanlines
2ynjl3q.jpg


Zonder scanlines
4ggq4k.jpg


Foto met de baltops er op.
4utk7b.jpg


Nog een foto met scanlines aan.
2qx732b.jpg


Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen de odd lines en de even lines van de slg3000?
Ik snap natuurlijk dat het de oneven en de even lijnen zijn.
En of daar enig verschil in zit en welke je het beste kan nemen.
 
Ik weet het niet zeker of ik het goed zie, maar kan eht zijn dat je D3D enabled hebt in Mame? Ik vind het beeld (zonder scanlines) namelijk nogal blurry) Zo ja, dan moet je in plaats van D3D eens DDraw kiezen, en dan Hardware stretch off. Krijg je een beetje blokkerig beeld, maar wel crisp. En als je dan de SLG3000 er op zet zou je een prachtig beeld moeten hebben.

Ik heb een pesthekel aan D3D. Alles wordt blurry en dan moet je weer met filters proberen de boel een beetje op te krikken. Kansloos.

Probbeer ook eens wat andere resoluties uit met de SLG 3000.
 
ckong":1dbkt7de said:
Ik weet het niet zeker of ik het goed zie, maar kan eht zijn dat je D3D enabled hebt in Mame? Ik vind het beeld (zonder scanlines) namelijk nogal blurry) Zo ja, dan moet je in plaats van D3D eens DDraw kiezen, en dan Hardware stretch off. Krijg je een beetje blokkerig beeld, maar wel crisp. En als je dan de SLG3000 er op zet zou je een prachtig beeld moeten hebben.

Ik heb een pesthekel aan D3D. Alles wordt blurry en dan moet je weer met filters proberen de boel een beetje op te krikken. Kansloos.

Probbeer ook eens wat andere resoluties uit met de SLG 3000.

ik heb inderdaad d3d aan staan.
Ik heb net even gekeken naar ddraw maar dan krijg ik zonder hardware strecht een schermpje wat de groote van een postzegel heeft zal ik maar zeggen op 640x480 op hogere resoluties krijg ik zwarte balken aan de zijkant of aan de bovenkant en aan de onderkant
met strecht aan heb ik wel het hele beeldscherm maar dan ziet het er echt blokkerig uit en gewoon lelijk
 
Toch zou ik wat experimenternem met DDRAW in combinatie met de SLG3000 en je Mame ini instellingen, dan vind je wel een goede setting
 
Back
Top