What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn bartop

handsome1987

Credit Feeder
Dit is mijn bartop die ik volgens mij zonder inhoud heb gekocht van almighty (marc)
Hier is die tot nu toe hoe ik hem heb gekocht de buitenkant.
Bovenin zit de marquee met 2 led stripjes er achter.
Heb daar zelf ook usb speakers ingebouwd die aangesloten zijn op het moederbord voor het geluid.
De joysticks en buttons zaten er al maar heb wel alle bekabeling opnieuw aangesloten op mijn ipac 2.
Aan de achterkant heb ik een aan en uit knop gemaakt.

Hier een foto van de buitenkant.
oh6905.jpg

Hier een foto van de joysticks en de buttons.
308f9kn.jpg

En hier een foto van de binnenkant.
a41mbk.jpg


Meteen even een vraagje weet iemand hoe je die buttons kan open maken zodat je er zelf iets kan inleggen.
Dus ipv die HK LK etc dat ik daar gewoon A B C etc van kan maken.

Als ik de slg3000 van ckong binnen heb dan zal ik er ook foto's opzetten in actie.
Met en zonder slg3000.
 
Mooie bartop.
Ik wil er ook nog een keer 1.
Toch wel grappig om te hebben.

1 kleine opmerking.
Als je de mame logo kan vervangen voor iets van je favo game zou ik dat doen.
Maakt het helemaal af.
 
Da Dude":115l2llo said:
Mooie bartop.
Ik wil er ook nog een keer 1.
Toch wel grappig om te hebben.

1 kleine opmerking.
Als je de mame logo kan vervangen voor iets van je favo game zou ik dat doen.
Maakt het helemaal af.

Nou dat is ook precies wat ik ga doen me vriendin is ontzettend goed met photoshop die studeert daar ook in.
Dus we gaan een zelfgemaakte marquee maken met gasten zoals donkey kong mario etc.
Ook in maxiumes arcade hebben we al een stukje eigen theme gemaakt dat zal ik laten zien op de foto's als ik de slg3000 binnen heb.
 
Volgende stap die je absoluut moet doen, na het vervangen van de marquee, of eigenlijk er voor, is het vervangen van de buttons en joysticks. Want wat er nu in zit is verre van optimaal, geloof me.

Kies voor de buttons nieuwe buttons van Sanwa en voor joysticks heb je de keuze tussen Sanwa en Seimitsu. Dit is allemaal te koop bij diverse Euroepese webshops, maar wellicht heeft Psykick ook nog wat liggen.

En zet het scherm absoluut op 640x480, dan heb je straks samen met de SLG3000 een prachtig resultaat.
 
ckong":1jau7a5h said:
Volgende stap die je absoluut moet doen, na het vervangen van de marquee, of eigenlijk er voor, is het vervangen van de buttons en joysticks. Want wat er nu in zit is verre van optimaal, geloof me.

Kies voor de buttons nieuwe buttons van Sanwa en voor joysticks heb je de keuze tussen Sanwa en Seimitsu. Dit is allemaal te koop bij diverse Euroepese webshops, maar wellicht heeft Psykick ook nog wat liggen.

En zet het scherm absoluut op 640x480, dan heb je straks samen met de SLG3000 een prachtig resultaat.

Ik ben blij dat jij erover begint Erik, als ik dat gelijk doe dan zou het erop lijken dat ik dit ding zou bashen....voor de rest een prima apparaat om wat moois van te maken. Ik heb mss nog wel sticks en zo ja, zal dit weekend eens gaan inventariseren.
 
ckong":33m2n6mp said:
Volgende stap die je absoluut moet doen, na het vervangen van de marquee, of eigenlijk er voor, is het vervangen van de buttons en joysticks. Want wat er nu in zit is verre van optimaal, geloof me.

Kies voor de buttons nieuwe buttons van Sanwa en voor joysticks heb je de keuze tussen Sanwa en Seimitsu. Dit is allemaal te koop bij diverse Euroepese webshops, maar wellicht heeft Psykick ook nog wat liggen.

En zet het scherm absoluut op 640x480, dan heb je straks samen met de SLG3000 een prachtig resultaat.

Marc heeft tegen mij gezegd dat het allemaal sanwa buttons zijns en sanwa joysticks van arcacdewinkel.nl
 
Lijkt me sterk dat het Sanwa parts zijn, maar het kan natuurlijk wel. Het kan zijn dat het Sanwa sticks zijn met van die American style balltops, die bestaan zover ik weet wel. Kan je een foto maken van de onderkant van het controle panel?
 
Psykick":3jz9riyv said:
Lijkt me sterk dat het Sanwa parts zijn, maar het kan natuurlijk wel. Het kan zijn dat het Sanwa sticks zijn met van die American style balltops, die bestaan zover ik weet wel. Kan je een foto maken van de onderkant van het controle panel?

Hierbij een foto van het control panel van de onderkant

2w7pvee.jpg
 
Yep, zijn gewoon Sanwa's en dus helemaal prima, je kan als je dat zelf fijner vind gewone ronde balltops erop zetten, maar is een kwestie van smaak. De knoppen weet ik niet, maar ziet er ook goed uit, dus controls hoef je niet veel aan te doen. je kan ze wel evt. wisselen voor goed American style buttons met schroefdraad, is wel wat beter voor planken van deze dikte en dan kan je ook egale kleuren nemen i.p.v. je knoppen met inlay.
 
Psykick":2tcvp50p said:
Yep, zijn gewoon Sanwa's en dus helemaal prima, je kan als je dat zelf fijner vind gewone ronde balltops erop zetten, maar is een kwestie van smaak. De knoppen weet ik niet, maar ziet er ook goed uit, dus controls hoef je niet veel aan te doen. je kan ze wel evt. wisselen voor goed American style buttons met schroefdraad, is wel wat beter voor planken van deze dikte en dan kan je ook egale kleuren nemen i.p.v. je knoppen met inlay.

Bedankt voor de informatie altijd mooi nuttig tips.
Zeker voor in de toekomst.
 
ik heb 2 ballen liggen. Ik kan ze zaterdag meenemen.
Mag je zo hebben, ze zijn wat vergeelt, maar om ff de feel te krijgen wat je fijner vindt, zijn ze goed bruikbaar.
 
Da Dude":1f67xhnf said:
ik heb 2 ballen liggen. Ik kan ze zaterdag meenemen.
Mag je zo hebben, ze zijn wat vergeelt, maar om ff de feel te krijgen wat je fijner vindt, zijn ze goed bruikbaar.

hey ik ben er zaterdag helaas niet bij.
Ik hoop in de toekomst er wel een keer bij te zijn.
 
ok, ja opsturen wordt meteen 6,75 euro.
Dat is zonde om 2 verkleurde balltops te testen lijkt mij
 
Da Dude":f9mu5gor said:
ik heb 2 ballen liggen. Ik kan ze zaterdag meenemen.
Mag je zo hebben, ze zijn wat vergeelt, maar om ff de feel te krijgen wat je fijner vindt, zijn ze goed bruikbaar.

Neem ze maar mee naar Zoetermeer, als je wilt. Ik moet toch een SLG 3000 aan handsome1987 opsturen, dan kan ik die balltops er bij doen, liften ze gratis mee. Tenminste, als handsome1987 het niet erg vind 2 dagen langer te moeten wachten op de SLG 3000. :D
 
ckong":7vvt45l5 said:
Da Dude":7vvt45l5 said:
ik heb 2 ballen liggen. Ik kan ze zaterdag meenemen.
Mag je zo hebben, ze zijn wat vergeelt, maar om ff de feel te krijgen wat je fijner vindt, zijn ze goed bruikbaar.

Neem ze maar mee naar Zoetermeer, als je wilt. Ik moet toch een SLG 3000 aan handsome1987 opsturen, dan kan ik die balltops er bij doen, liften ze gratis mee. Tenminste, als handsome1987 het niet erg vind 2 dagen langer te moeten wachten op de SLG 3000. :D

hey als je dat wilt doen heel graag zou top zijn.
Mijj maakt het niet uit als ze 2 dagen later komen
 
Back
Top