What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Men DK projectje + kraylix custom build

nicke36

Cabinet Dweller
Dag gasten,

ik post niet veel maar lees wel mee en wil hierbij even mijn Donkey kong arcade cab posten die ik in elkaar heb geknutseld

de meningen over het control panel zullen verschillen maar zo zie ik hem nu eenmaal het liefst , en met een kleine simpele ingreep is het alsnog mogelijk om er een andere control panel in te schuiven

pctje en scherm moet ik er nog inbouwen

DSC_3026_zps5dc62d0f.jpg

Grtz Nick
 
Hey Nick,

Ziet er strak uit hoor. Geen idee hoe je hem in elkaar geknutseld hebt maar ik keur deze gewoon goed!

25961850.jpg
 
Thx

Ik zit ondertussen al met de gedachten om een vewlix clone te maken, ben altijd fan geweest van fighting games en vooral van de killer instinct serie heb ki1 en ki2 arcade cabs in huis gehad maar met men stomme kop terug verkocht, aangezien er een nieuwe killer instinct in de maak is begint het meer en meer te kriebelen om deze in een vewlix te kunnen spelen
Grtz
 
nicke36":yjaokmaf said:
Thx

Ik zit ondertussen al met de gedachten om een vewlix clone te maken, ben altijd fan geweest van fighting games en vooral van de killer instinct serie heb ki1 en ki2 arcade cabs in huis gehad maar met men stomme kop terug verkocht, aangezien er een nieuwe killer instinct in de maak is begint het meer en meer te kriebelen om deze in een vewlix te kunnen spelen
Grtz

Mooi resultaat die Donkey!

Maak geen clone van de vewlix ;)
Ik heb de eerste vewlix clones op de voet gevolgt en zie ze nog wel eens voorbij komen en het blijft me verbazen hoe lelijk ze eigenlijk allemaal worden. De vewlix moet het hebben van z'n strakke lijnen en dat krijg je alleen maar bij metaal en plastic.
Daarnaast komen veel makers van clones tot de conclusie dat het eindproduct in geld en vooral uren al snel in de buurt, of zelfs over, de prijs van echte vewlix komt.
Woodies-> hout
Candies->metaal/plastic
:lol:
 
Hey Nicke,

Zou het kunnen dat uw Donkey Kong project ook op gameroom.be staat?
Zoja heb ik het daar ook allemaal gevolgd en het resultaat ziet er prachtig uit... maar...
als ik eerlijk mijn mening mag zeggen vind ik het jammer van het controlpanel. Ik begrijp dat je meerdere games wilt spelen op uw cab maar een dedicated cab blijft een dedicated cab.

Over het zelf maken van een Vewlix moet ik Jinxz gelijk geven. Een candy kan je niet namaken met houten platen.
 
Mooie cab hoor die DK :)

Over die Vewlix; ik denk dat je hem redelijk strak kan krijgen met hoogglans zwart en wit..... maar..... wat die Vewlix zo mooi maakt (tenminste de L-versie die ik heb) is het controlpanel, sidepanels, "marquee".. dat is niet echt te klonen.
 
Ik weet zeker dat ik zo een vewlix cloon strak kan krijgen
Jinxz geef ik geen ongelijk , het gaat er bij mij niet over om dicht in de buurt te komen van een vewlix (vewlix cloon kon ik beter niet uitspreken mijn fout)maar om een cab te bouwen die even leuk speelt en er dan ook nog eens goed uitziet dus een cab die het design heeft van een vewlix. Ik kan het dan misschien beter gewoon een arcade cabinet noemen :-D
Ik weet niet of jullie de killer instinct kast van double helix hebben gezien? Wel in die richting gaat mijn ontwerp gaan

Grtz
 
Ik had het al eerder gepost;



Mijn eerste gedachte; wat is dat ding lelijk :P Snap niet dat ze geen Vewlix genomen hadden als basis. Dat controlpanel man... oeiiiiii.....

Maar goed... ik weet niet wat een custom vewlix aan arbeid en geld kost... zat er eerst aan te denken om een kraylix te fixen ofzo, maar ben echt blij dat ik voor een echte ben gegaan.

Als cab om op te spelen (kloon of niet), is het echt geweldig :P

Edit; lees nu dat het een modified kraylix is....
 
Praat ff met Jinxz..... die heeft de mijne ook geregeld.

Ik heb ff een topic doorgelezen van die kraylixen en weet je wat het is... het is het hem net niet

hFwY824.jpg

yknU0QW.jpg


Maar die DK vind ik echt netjes hoor.. top werk.... maar doe die Kloon Vewlix nou niet ;)
 
Mja maar om nu over de 2000 euro uit te geven voor een vewlix gaat me net iets te ver, nog niet bijgerekend dat ik een xboxone moet bijkopen van 500 euro
 
Jaja ik snap het volledig... ik ken de totale kosten van een kloon niet... maar als ik lees dat die gasten al 500$ kwijt zijn voor een paintjob... tja....

Maar goed, mocht je hem gaan bouwen... ben zeker benieuwd!
 
500$ voor paintwork

Voor 500 euro heb ik zo een kast gelijk in elkaar staan + verf

Zonder controls enz dan wel
 
Sphere":2043iqhw said:
Hey Nick,

Ziet er strak uit hoor. Geen idee hoe je hem in elkaar geknutseld hebt maar ik keur deze gewoon goed!

25961850.jpg

Hij is ook nog scratch build??? :shock: dan is het helemaal een goed gelukt project! :D
 
Jinxz":2km1xhb8 said:
nicke36":2km1xhb8 said:
ik ken namelijk niet veel van pc's maar is dit een pc waar ik deftig men mame games op kan spelen?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/lenovo-co ... 277860.htm

Ligt een beetje aan de games die je wilt gaan spelen op mame. Ik denk dat 80% wel zal draaien op de pc.

Met deze pc zal je de meeste 2d games in mame perfect kunnen spelen. Ik zou wel kijken voor een iets krachtigere pc want stel dat je ook eens de Taito type x emulator wilt checken zal je moeten upgraden.
 
Back
Top