What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Manual voor Rodotron 666A

cageman

Administrator
Staff member
Joined
May 27, 2009
Messages
5,044
Reaction score
0
Heeft iemand misschien een PDFje voor het Rodotron 666A tri-sync chassis ergens op z'n PC staan? Ik ben er naar op zoek.
 
PS. De reden dat ik het vraag is: Ik heb net m'n monitor aangesloten en getest, en het beeld staat ondersteboven (jaja, de monitor is recht gemonteerd, met het chassis liggend) ;-)

Kortom, als er iemand is die weet wat ik op het chassis moet aanpassen zou ik erg geholpen zijn. Ook zit ik wat te worstelen met de kwaliteit van het 15khz beeld (erg wazig in de hoeken).

Alvast dank!
 
Zal eens even moet kijken, heb hem wel ergens geloof ik, maar dat is een simpel probleempje, is een connector andersom erop doen en klaar geloof ik. Of omsolderen, ook niet echt moeilijk, maar zal eerst eens even kijken naar manual.
 
Top Erik, ik kon hem al niet meer vinden :?
 
Psykick":2oz2zz0i said:
Zal eens even moet kijken, heb hem wel ergens geloof ik, maar dat is een simpel probleempje, is een connector andersom erop doen en klaar geloof ik. Of omsolderen, ook niet echt moeilijk, maar zal eerst eens even kijken naar manual.
Idd, op het chassis heb je dan een connector verkeerd aangesloten.
 
almighty":3vfisx25 said:
Psykick":3vfisx25 said:
Zal eens even moet kijken, heb hem wel ergens geloof ik, maar dat is een simpel probleempje, is een connector andersom erop doen en klaar geloof ik. Of omsolderen, ook niet echt moeilijk, maar zal eerst eens even kijken naar manual.
Idd, op het chassis heb je dan een connector verkeerd aangesloten.
Hehe :-) Nou, ik heb hem zo gekregen. De monitor was verticaal gemonteerd, alleen de verkeerde kant opgedraaid. Ik denk dat daarom de bedrading zo is aangesloten dat het beeld klopt. Als je 'm de verkeerde kan op tate staat het beeld natuurlijk ondersteboven ;-)
 
Sommige oude pcb´s zijn zeg maar de andere kant op getate (ondersteboven dus)
Ms Pacman bijvoorbeeld. Als je die dan wilt spelen moet je die connector een gleuf verder erin steken (bij de master play is dat zo). best irritant doch normaal
 
Ok, wisselen van de draden heeft het beeld weer rechtgezet.

Nu heb ik op diverse forums wat zitten lezen over dit Rodotron chassis en daar is niet iedereen even positief over. 31khz allemaal prima, 15khz een heel stuk minder.

Ik heb op 15khz de volgende twee situaties:

Compressie van het beeld aan de rechterkant (vrij heftig ook wel):
dsc03577small.jpg


Slechte convergentie in hoeken:
dsc03580small.jpg


Is hier nog iets aan te doen? Ik heb wel wat met Focus (op de Flyback) zitten proberen, maar dat maakt weinig uit.

(monitor is trouwens een MS9-29 - Toshiba beeldbuis),
 
Aan de compressie kun je eigenlijk niets doen, het is een bekend 'mankement' van dit chassis. Om één of andere reden ook alleen maar aan de rechterkant. Moet je dus mee leven. Overigens heb je nog niet je hele grid op het scherm staan, maar wat ik zie valt reuze mee. Ziet er gewoon goed uit.

En wees gerust, tijdens gameplay merk je niets van die compressie, of je moet alleen naar het rechterdeel van je scherm staren. Maar dan scoor je niet zo hoog met Futari 1.5 :D

Convergentie: ook moeilijk wat aan te doen, of je moet met de magneetstrips op de neck van de monitorbuis gaan rommelen. Maar dat raad ik je af, want het is niet moeilijk om het slechter te maken, maar niet makkelijk om het beter te maken. Maar ook dit 'probleem' zie je niet of nauwelijks tijdens gameplay.
 
Dank je voor je antwoord en uitleg.

Nou, dan gaan we er maar mee leren leven. 'been eraf is erger', zeggen we hier altijd; luxeproblemen zijn het.

Ik ga de monitor weer lekker terughangen in de cab en 'm netjes afbouwen. Het speelt nu wat lastig, met het ding op de grond en de controls een meter hoger ;-)
 
Cageman":3qz8ltpq said:
Dank je voor je antwoord en uitleg.

Het speelt nu wat lastig, met het ding op de grond en de controls een meter hoger ;-)

LOL, klinkt als standje hopeloos.
 
Back
Top