What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

MameCade Bartop

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Custom made bartop, incl. 19000 roms mame/mala.
(zelf even de resolutie aangepast + slg3000)

zeer vet :D

Zelf makkelijk om extra roms/emulators toe te voegen, kind kan de was doen.
 
Eerst weer een supergun, al snel doorgegroeid naar een bartop ..... hoeveel dagen nog voor er weer een heuse cab staat? :D 😉

Maar geinig dingetje, Mark. Wat voor soort knoppen en stick zitten er in?
 
Sanwa stick en buttons volgens mij ook Sanwa, (met led) maar weet het niet helemaal zeker.

Verkoper heeft er stickers onder geplakt met letters, makkelijker voor menu etc.

Nooit echt verdiept in Mala maar is echt lache, en lekker goedkoop!
Nu nog even een backup maken en klaar, net klaar met m'n eigen fav. lijst van de 19000 roms en hou er +/- 160 over.
Ook past hij alle verticale games orgineel aan en ''rukt'' ze niet uit 😉

Heb nu de juiste afmetingen en ga er nu zelf eentje maken voor mijn dochter.
Nog amper achter dat ding gezeten 😉

Wel lache als ik met vakantie ga dan kan ik nu gewoon m'n cabje meenemen :twisted:

Is wel mooi zo en hier blijft het bij. ( en misschien dat hij met een jaar weer te koop staat 😉 )
 
Net ding hoor Mark. Heb hem hier en daar wel eens voorbij zien komen maar als ik het zo zie is het een mooi stukje werk. Zeker de combie geel en de led buttons vind ik wel netjes :D
 
Dat wil ik ook nog is doen, ik heb bijna alles in huis op wat buttons na.
Toch maar is aan beginnen.
 
Ik vind bartops ook wel grappig altijd :)

Enne niet om negatief te zijn hoor, puur mijn persoonlijke mening; de buttons enzo klinken nou niet echt als Sanwa... enne waarom is dat control panel zo vaag?!

Maar goed enjoy je romcollectie van 19000 :P
 
Da Dude":2vkt9fhu said:
Dat wil ik ook nog is doen, ik heb bijna alles in huis op wat buttons na.
Toch maar is aan beginnen.
Dat dacht ik ook altijd, maar weinig tijd en geen zin 😉

succes ermee!
 
Ik zag die bartop kort geleden nog op marktplaats en vond het er wel gelikt uitzien .
Grappig dat jij hem nu hebt of had de verkoper er meer ?
Veel plezier er mee, een bartop was eigenlijk de cab die ik wou toen ik interesse in arcade kreeg , wou er zelf een bouwen en had de 2 player CP er al voor laten maken met verlichte knoppen, trackball , spinner en 4 weg stick , uiteindelijk is er niks van gekomen en staat die CP al jaren in de doos te ruften maar wat niet is kan nog komen :lol:

Veel plezier er mee !
 
Casey120":p2azbpl1 said:
Ik zag die bartop kort geleden nog op marktplaats en vond het er wel gelikt uitzien .
Grappig dat jij hem nu hebt of had de verkoper er meer ?
Veel plezier er mee, een bartop was eigenlijk de cab die ik wou toen ik interesse in arcade kreeg , wou er zelf een bouwen en had de 2 player CP er al voor laten maken met verlichte knoppen, trackball , spinner en 4 weg stick , uiteindelijk is er niks van gekomen en staat die CP al jaren in de doos te ruften maar wat niet is kan nog komen :lol:

Veel plezier er mee !

Klopt, deze komt van MP en ben er per toeval ook tegen aan gelopen.
Aardige gast en zeker mooi werk geleverd en kan niks anders zeggen dat ik hier erg blij mee ben.
Zelf had hij nog nooit gehoord/gelezen van de SLG3000 en had deze meegenomen, toen hij er eenmaal tussen zat ging er voor hem ook een nieuwe wereld open. (wel pas na het betalen van de bartop, mocht hij zich nog bedenken 😉 )

Nu ik de afmetingen een beetje weet en zie hoe zoiets eruit ziet ben ik ook van plan er zelf eentje te gaan maken, met een 2P panel en een iets groter scherm/crt.

Erg leuk ding en zeer compact! :)

Hier een pic. met de slg:
img1960c.jpg
 
mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.
 
ckong":rw3rtkk6 said:
mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.
Whoo, dan moet ik eerst eens even kijken hoe en waar haha, ben hier nog een (noob) in :)

Was allemaal kant en klaar en nog niet verdiept verder in de instellingen.
 
almighty":323eolg8 said:
ckong":323eolg8 said:
mooi plaatje, Mark. Zou je mij een plezier willen doen en de Mame ini (tekstdoc) hier eens posten. Ben met name benieuwd naar de grafische instellingen.
Whoo, dan moet ik eerst eens even kijken hoe en waar haha, ben hier nog een (noob) in :)

Was allemaal kant en klaar en nog niet verdiept verder in de instellingen.


In de map waarin mame is geïnstalleerd, zie je een file mame.ini, kun je met notepad openen en op het forum plakken. Ik ben op dit moment een beetje aan het stoeien met Mame icm met LCD, maar sta nog niet te juichen. Heb echter de SLG3000 nog niet geprobeerd
 
Zal in het weekend eens voor je kijken Erik, mometeel druk maar gaat goedkomen.
 
Back
Top