What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[main update: artikel] Commerciële indoctrinatie

Misschien zit ik wel helemaal niet op die vernieuwing te wachten.

Voorlopig zijn de meest interessante games nog steeds die vervolgen op vervolgen, so be it. Allemaal leuk hoor die originele games, maar noem mij maar eens een echte klassieker die overal in top 10's tegen komt.

Als je dan echt een bedrijf moet complimenteren voor iets origineels dan doe ik dat graag bij games als Steel Batallion, die gewoon echt een meerwaarde voor een console hadden. Monkeyball, REZ etc. allemaal erg leuk, maar uiteindelijk middelmatige games en geen classics.

Monkeyball blijft voor mij toch wel een van de beste (speelbare) games die ik in deze generatie heb meegemaakt.. voor mij duidelijk wel een klassieker, maar goed smaken verschillen.. iets wat we soms wel eens vergeten :)

De reden dat ik zo blijf plakken bij 'oudere' games en dan met name op het DC platform is dat ik dat soort games nog steeds prima vind. Ik zit niet (meer) te wachten op een veel van de bekende franchises die de Xbox en PS2 rijk zijn.

Bijv Brothers In Arms.. toffe game en ik heb me prima vermaakt.. maar deeltje twee ligt almiddels weer in de winkel en daar zit ik gewoon niet meer op te wachten. Hetzelfde met de PSP.. alleen maar PS2 conversies die totaal niet boeien... ik vermaak me dan ook nog kostelijk met games Lumines en Virtua Tennis 😉

Ken":1ovs4gi5 said:
Gamen is zo mainstream geworden dat alles wat ook maar enigszins vernieuwend wordt genoemd, door een bepaalde groep meteen de hemel wordt ingeprezen. Deze groep zitten net boven de mainstream laag, zitten overal interessant te doen maar weten nog nergens wat vanaf.

Niet alleen SotC, maar ook Katamari Damacy is er een goed voorbeeld van. Belachelijk kutspel, maar zolang het maar vernieuwend is en niet bekend bij de gemiddelde verkoper van Free record shop vinden we het geweldig. Daar doen die PU redacteuren ook zo aan mee, kansloze gebrabbel.

Om maar niet te beginnen over de Revolution, dat woord kan ik al bijna niet meer horen.
'Ik ben al aan het sparen, want het brengt vernieuwing' hoor je dan, lekker belangrijk.

Soms...zucht....

Trouwens, de hype voor SotC is alweer aardig gaan liggen heb ik zo het idee.
Ik zal echt nooit begrijpen hoe iemand dit spel nou zo verschrikkelijk fantastisch kan vinden, echt niet...vooral de Amerikanen zijn er lyrisch over. Heeft dat volk dan zo weinig klasse en stijl in hun normale leven dat ze dit zo'n episch kunstwerk vinden?

Amerikanen zijn meelopers. Zij kochten ICO (en Shenmue ook btw, en NiGHTS maar dat terzijde) aanvankelijk helemaal niet, totdat iemand waarschijnlijk riep dat je elitair was als je deze game speelde en cool vond omdat het anders was dan de rest. SotC is een voortborduring op ICO in de zin van dat het abstract is en van dezelfde developers is dus deze game deed het meteen al wel wat beter en werd groots van te voren gehyped.

Ik vind het zelf wel hele goeie games, maar geen ultieme toppers (ik zou ze 85% geven). Ik kan ze niet in 1 ruk doorspelen, met SotC zit ik nog bij #12 en bij ico op 3 kwart. Het zijn voor mij games voor af en toe een uurtje. Zet ik deze titels echter naast het echt gehypede shit als GTA wat dus miljoenen verkoopt, dan moet ik zeggen dat SotC en ICO 10x zo goed zijn.

Katamari, ik ken het niet goed maar heb een demo van I love Katamari (zit bij SC3 usa) en ik kan er kort over zijn; inderdaad een bagger game.

Back