Mildoe
Puzzle Mastermind
Nu ik hier een weekje in Hong Kong zit en niet de mogelijkheid heb om Nozomi te updaten met artikelen, zal ik wat stukjes schrijven over de cultuur hier en alle andere dingen.
Nederlanders. Ze zitten 's avonds meestal thuis voor de buis. Ze kijken de dagelijkse soaps, spelprogramma's, series of kijken een dvd'tje thuis. Thuis. Het is een begrip waar de Nederlanders zitten wanneer ze klaar zijn met werken.
Hier in Hong Kong is dat wel een stuk anders. Het nachtleven is hier bruisend. De winkels zijn tot laat open. Je kunt hier eten op elk tijdstip van de dag. Waarom zitten ze bijna nooit thuis? Is het thuis dan zo saai?
Het is niet zo dat het thuis saai is. Het is er klein. En met klein, dan bedoel ik ook echt klein. De meeste mensen hier wonen in flats. En dan is het niet zo ruim. Hong Kong staat bekend als een van de dichtsbevolkste landen ter wereld. In een paar flats wonen net zoveel mensen als in een klein dorp in Nederland.
Als je erover nadenkt, dan is dat echt bizar. Al die mensen worden gehuisvest in een kleine ruimte ergens op de zoveelste verdieping. Erg knus is het niet. Vandaar dat je hier op elk tijdstip van de dag mensen op straat zult vinden.
Volgende keer zal ik andere aspecten van Hong Kong en de mensen bespreken. Voor nu...ik ga lekker het nachtleven in.
Mildoe
Nederlanders. Ze zitten 's avonds meestal thuis voor de buis. Ze kijken de dagelijkse soaps, spelprogramma's, series of kijken een dvd'tje thuis. Thuis. Het is een begrip waar de Nederlanders zitten wanneer ze klaar zijn met werken.
Hier in Hong Kong is dat wel een stuk anders. Het nachtleven is hier bruisend. De winkels zijn tot laat open. Je kunt hier eten op elk tijdstip van de dag. Waarom zitten ze bijna nooit thuis? Is het thuis dan zo saai?
Het is niet zo dat het thuis saai is. Het is er klein. En met klein, dan bedoel ik ook echt klein. De meeste mensen hier wonen in flats. En dan is het niet zo ruim. Hong Kong staat bekend als een van de dichtsbevolkste landen ter wereld. In een paar flats wonen net zoveel mensen als in een klein dorp in Nederland.
Als je erover nadenkt, dan is dat echt bizar. Al die mensen worden gehuisvest in een kleine ruimte ergens op de zoveelste verdieping. Erg knus is het niet. Vandaar dat je hier op elk tijdstip van de dag mensen op straat zult vinden.
Volgende keer zal ik andere aspecten van Hong Kong en de mensen bespreken. Voor nu...ik ga lekker het nachtleven in.
Mildoe


