What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laser Snij service

Akuma2000

TATE Mode Pilot
Iets meer dan een week terug heb ik dit gigantisch ding binnen gekregen:

hY2zVbb.jpg



Jullie mochten raden wat het was met o.a. de volgende hints:
EFZBxKn.jpg

:D

Het is dus een Laser Snijder :)

CDgT98Q.jpg


De machine heeft een werkbereik van 1300x900mm en een 150w laser.
Hier kunnen we leuke dingen mee maken :D

Zodra we de machine helemaal onder de knie hebben, kunnen we de snij/graveer service aan het grote publiek aanbieden en natuurlijk eigen producten produceren (via HighFlow.nl , machine wordt voornamelijk gebruikt voor computer modding)

Voorlopig nog vooral achter de schermen, want zo'n machine vereist best wat kennis en Trial&Error met de instellingen.

Dus heel veel testen en proberen!

Je kan daarbij ons helpen en ik jou, heb je iets wat je uitgesneden of gegraveerd wilt hebben, stuur mij een PM.
We kunnen dan jouw bestand (.DXF) gebruiken om de machine te testen en optimaal in te stellen.
En we sturen het (test) resultaat kosteloos naar je op (mits het niet al teveel plaatwerk is, of dat je bijvoorbeeld alleen het materiaal betaald) :).

Enkele voorbeelden:

nZOzZDT.jpg

hV4WJdo.jpg


uutkfxa.jpg

cn9qvas.jpg


KZNIq0C.jpg


uSwZZ4T.jpg

oVV3leM.jpg
 
Cool dat ie binnen is. Vanmiddag PM naar je gestuurd. Ik ga asap een DXF bestand aanleveren van mn control panel :-)
 
Ik kan acrylaat (plexiglas), hout, organisch glas, plastic, textiel, paper, rubber, leder en ander zacht materiaal ermee snijden/graveren.
Helaas geen metalen.
 
Ik heb even gegoogled, volgens mij gaat de laser niet door carbon heen of het laat lelijke brandplekken over :(
Je kan dat beter met een watersnijder of CNC laten doen denk ik.
 
Ok :)

Ben er nog niet heel veel aan toe gekomen, maar vandaag even snel een plaatje van het internet geplukt om te graveren.
(moet eerst in Photoshop Zwart/wit gemaakt worden, Bitmap en half tone screen 50-60 lines/inch, shape circle)

KZNIq0C.jpg


Dat moet nog netter kunnen met betere instellingen, binnenkort een weekendje voor vrij maken om alleen maar te testen :)
 
Back
Top