What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
japancollector":b0pwczct said:
in engeland pal gamecube aangeschaft met 2 games (sonic gems collection +resident evil code veronica)

uitgespeeld op sonic gem collection

sonic r met alle chaos edmerales en alle charackter geunlocked

sonic cd met alle time stones

sonic 2 gg met alle chaos edmerales(had al uitgespeeld toen ik 9/10 was maar met bad ending)

sonic double tripble gg met alle chaos edmerales (had al uitgespeeld toen ik 9/10 was maar kon de laaste edmeraal niet halen)

tails skypatrool
tails adventure met 100 % item range
sonic pinball gg (met de 4 geihem text in de muur)
sonic the fighters
sonic drift 2 (3 cups als eerste geeindigt)(nog niet alle cups gehaald met alle chaos edmerales)

Damn man .. heb je tijd teveel ofzo?

:P
 
De laatste weken is de good ol chipped PS de enige console die ik aanheb (nee niets BC en niets PsOne). Ik heb eerst na eeuwen eindelijk Star Ocean 2nd Story weer opgepikt en uitgespeeld (fantastische RPG!). Nu ben ik bezig met Tales of Destiny 1, ook een savegame van eeuwenoud.

Maar ik had een tijdje geleden NTSC Driver 1 en T3 compleet samen voor een vijfje overgekocht en besloot Driver, na hem zowat 9 jaar niet gespeeld te hebben, eens te proberen.

De graphics zijn van die graphics die er in mijn geheugen er een stuk beter afkwamen. De popup lijkt erger dan ooit te zijn, en de framerate ook lager dan ooit. Bovendien is de trainingsmissie nog altijd even erg als ooit. De gameplay is echter nog steeds net zo tof als altijd, zelfs voor vandaag de dag speelt het gewoon lekker en zijn de collisions goed. Voor ik het wist zat ik al in Missie 6 in Miami. Vroeger vond ik hem lichtjes overrated, maar aangezien ik hem zonet zomaar meer dan een uur zat te spelen is dit inderdaad een fantastische game want hij is overeind gebleven.

Ze moeten deze game gewoon remaken, en die bullshit uit de sequels zoals het uitstappen weglaten.

Waarschijnlijk zeg ik binnenkort na wat topreleases weer iets anders, maar ik heb momenteel veel meer fun met deze console dan met de Ps3/360.
 
Mega Man 3 uitgespeeld en nu maar beginnen met deeltje 4 :P
Kom er trouwens achter dat ik deel 6 nog niet heb... :lol:
 
Ik heb vandaag weer even Sonic 2 gespeeld ... zucht... ik zou zo terug willen springen naar die tijd
 
8)
barabas.gif
 
Ik speel echt veel te weinig retro stuff. Als ik het echter al aanzet heb ik nou met uitzondering van bijv. Resident Evil o.i.d. niet de drive om een game helemaal vierkant uit te gaan zitten spelen.

Dat geldt eigenlijk ook wel voor de next gen stuff, ik vraag me wel eens af waar dat aan ligt, dat je zo snel wel klaar bent met een game, ook als het gewoon een toffe titel is.
 
Hmm.. ik snap wel wat je zegt.

Ik heb dat ook wel met retro stuff. Ik speel bijv. een dergelijke Sonic game voor een uurtje en dan ben je er ook wel weer klaar mee. Zeker als je weer in die fucking Casino levels komt.

Maar als ik een toffe, nieuwe release speel heb ik daar geen last van. Ik heb bijv. echt heel erg gesmuld van COD4, Assassins Creed en The Club.
 
Over RE gesproken, ik ben sinds gisteravond bezig met Directors Cut. Dit moet toch wel de beste RE van allemaal zijn.

De andere camera angles van Arrange Mode maken de speelervaring behoorlijk anders (ik schrok af en toe toch wel), en de game is een stuk moeilijker dan het origineel. Na een paar hits ben je al dood, en vijanden zijn sterker en sneller. Op een gegeven moment begon ik er toch nog wel flierefluitend doorheen te lopen, totdat de Hunters kwamen... die zijn er nu dus echt in drievoud. Het stikt van die gasten!
 
R-Type":2ed9d857 said:
De laatste weken is de good ol chipped PS de enige console die ik aanheb (nee niets BC en niets PsOne). Ik heb eerst na eeuwen eindelijk Star Ocean 2nd Story weer opgepikt en uitgespeeld (fantastische RPG!). Nu ben ik bezig met Tales of Destiny 1, ook een savegame van eeuwenoud.

Maar ik had een tijdje geleden NTSC Driver 1 en T3 compleet samen voor een vijfje overgekocht en besloot Driver, na hem zowat 9 jaar niet gespeeld te hebben, eens te proberen.

De graphics zijn van die graphics die er in mijn geheugen er een stuk beter afkwamen. De popup lijkt erger dan ooit te zijn, en de framerate ook lager dan ooit. Bovendien is de trainingsmissie nog altijd even erg als ooit. De gameplay is echter nog steeds net zo tof als altijd, zelfs voor vandaag de dag speelt het gewoon lekker en zijn de collisions goed. Voor ik het wist zat ik al in Missie 6 in Miami. Vroeger vond ik hem lichtjes overrated, maar aangezien ik hem zonet zomaar meer dan een uur zat te spelen is dit inderdaad een fantastische game want hij is overeind gebleven.

Ze moeten deze game gewoon remaken, en die bullshit uit de sequels zoals het uitstappen weglaten.

Waarschijnlijk zeg ik binnenkort na wat topreleases weer iets anders, maar ik heb momenteel veel meer fun met deze console dan met de Ps3/360.

star ocean 2 en tales of destiny zijn enkele van de beste ps1 rpgs. valkyrie profile en tales of eternia zeer zeker ook! Vind die battle systems in tales games egt vet..moet je ma eens ice lancer of zoiets in eternia spammer met nog wat andere shit erbij, heb je gwoon je hele scherm vol met spells enzo..egt machtog, zelfs nog in deze tijd.

Ben zelf al weer een maandje aan de slag met metal slug 3 op mn aes. kan tot het laatste level komen op normal ma dan ga ik helemaal tegen de grond, die shit is lastig!! ma de graphics..ohzo mooi.

over je nostalgie gameholic, kan ik meepraten, die 16bit tijden mogen van mij voor altijd blijven...mooiste tijd van het games imo.
 
Tales of Destiny 2/Eternia heb ik ook liggen, onlangs voor 4 tientjes weten te scoren. Daarmee wil ik beginnen nadat ik Destiny 1 heb uitgespeeld, ook al is het niet de echte sequel (real ToD2 is JP only). Tevens heb ik Tales of Phantasia English translated voor de PSX gedowned en gefikt. Heb het een uurtje getest en het is een uitstekende translation!

Zowiezo gaan de ebay zaken goed, want ik heb

92726246a.jpg


gewonnen voor 3 euro, shipping tevens 3 euro. Unedited JP version owns all. Het schiet me opeens te binnen dat ik de official Namco stick hier nog heb... dat wordt lachen :)
 
hehe, ik heb de usa versie te koop voor de psx.

heb die psx rpgs allemaal uitgespeeld toen ze uitkwamen. alles nog nieuw kunnen kopen toendertijd. geloof ook wel dak zon beetje alle psx rpgs heb. stuk of 30 zijn t r? toen hadden we nog tijd ervoor...

final fantasy tactics was ook een van de favos.

PS: die translation heb ik ook al geburned ;) ziet er meesterlijk uit! nu nog hopen dat ze die ps2 tales games vertalen!
 
Ik hoop dat ze Tales of Destiny 2 JP ook nog gaan vertalen, die heb ik nog nooit gespeeld. Als het goed is is Stahn Aileron dan gedood en speel je met zijn zoon. Het schijnt wel dat ze met de Ps2 remake bezig zijn, maar daar heb ik zelf niet veel aan.

Verder zit ik de laatste tijd weer op wat RPG's te hunten. Kartia, Hoshigami... moet nog beslissen welke ik wil aanschaffen. Heb wel weer zin in een SRPG.
 
Leuk die Soul Edge, somehow vond ik het ooit een keer nodig alle Soul Edge/Calibur titels te kopen op alle consoles. Vraag me niet waarom...

Menig Dreamcast pad mee scheel gespeeld. Kan me nog zo goed herinneren dat ik em op Japanse import binnen kreeg en voor het eerst aanzette. Still amazes me en knalt alles Gamecube/Wii overhoop grafisch.
 
Ja, maar artistiek gezien is Soul Calibur 1 ook gewoon beter dan zijn opvolgers. De gehele artstyle en character design, de muziek, de (facial) animaties.. in SC1 vind ik dit nog steeds het sterkst. Natuurlijk ziet het water er niet meer uit enzo, maar het gaat om de stijl. En ik zou ook zweren dat de gameplay een stuk beter was in SC1, vooral met stick. Vond het gevoel van controle een stuk minder in de opvolgers.

SC heeft daarna nooit meer echt getracht zichzelf te verbeteren, toch voelde SC2 en SC3 niet dated aan. Aangezien SC1 nog steeds perfect meekan, kunnen we dus nu wel bevestigen dat de game zijn tijd inderdaad ver vooruit was.

De muziek van SC1 is vrij episch:

http://nl.youtube.com/watch?v=a8D-O9mtY ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=ZjdQ8p-dW ... re=related
 
Mike tyson's punch out blijft nog steeds leuk na al die jaren.
Ik heb het spel op mijn PSP staan nu en herleef die tijd weer alleen dan mobiel :P
 
legztec":2jrj1i5v said:
Mike tyson's punch out blijft nog steeds leuk na al die jaren.
Ik heb het spel op mijn PSP staan nu en herleef die tijd weer alleen dan mobiel :P

Geweldige game idd, speel hem nog regelmatig op de nes/snes.
 
dit weekend die neo turfmasters weer eens uit de kast getrokken gevolgd door een stevige pot kof 98 en 99.
 
R-Type":1hev02ba said:
Ik hoop dat ze Tales of Destiny 2 JP ook nog gaan vertalen, die heb ik nog nooit gespeeld. Als het goed is is Stahn Aileron dan gedood en speel je met zijn zoon. Het schijnt wel dat ze met de Ps2 remake bezig zijn, maar daar heb ik zelf niet veel aan.

Verder zit ik de laatste tijd weer op wat RPG's te hunten. Kartia, Hoshigami... moet nog beslissen welke ik wil aanschaffen. Heb wel weer zin in een SRPG.

kartia is wel lachen, ma hoshigame heeft klote menu's. je bent eerst door 5-6 menu's aan het klikken voordat de actie begint, ELKE KEER. afrader.
 
Wat ik nog van Hoshigami weet is dat ie ook gigantisch frustrerend moeilijk was. Ik heb hem 1x gespeeld, maar te lang geleden. Zag er wel precies zo als FFT uit.
 
Back
Top