What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Klein mame vraagje

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
helaas geen tijd gehad moest na bezoek van de groothandel hals over kop na wat klanten toe.
heb nu weer wat tijd.
en helaas niets werkt tot nu toe
 
Retrogamertje,

Ik ben het eens met DLX: Als je wilt dat we je helpen, denk dan wel een beetje mee. Geef meer contextuele informatie over je probleem, anders komen we hier natuurlijk niet uit.

Wat zegt je eigen gevoel over het probleem? Wij zitten immers niet achter het scherm. Is wel een beetje lastig troubleshooten zo ;-) Welke dingen heb je nog meer geprobeerd?
 
ik ga nu in nood dit maar eens proberen

http://www.addictivetips.com/windows-ti ... m-startup/

alle ideen op dit forun zijn getest en werken helaas niet...

wat mijn gevoel is..?
dat de pc uitstekend en snel alle roms speelt
mame werkt uitstekend en foutloos zowel met 20 roms als met 1
en de melding die ik krijg driver not loaded , ja dat zegt genoeg
ik denk dat de mame op een te vroeg moment gestart word als de vga driver nog niet geladen is..?
 
Men gevoel zegt dat je er naast zit.

Geef relevante informatie waar we wat aan hebben.
 
Hey Retrogamertje,

Ik heb op mijn eigen pc geprobeerd te reproduceren wat jij probeert voor elkaar te krijgen en hier is het gelukt.

Ik ben als volgt te werk gegaan:

1. Mame0143b_64bit.exe gedownload van http://mamedev.org/release.html (heb ook Windows 7 64-bit namelijk)
2. Het bestand geïnstalleerd / uitgepakt naar Mame op mijn harde schijf (in mijn geval F:\mame)
3. Wat roms gekopieerd naar de roms map onder Mame (in mijn geval F:\mame\roms)
4. Een snelkoppeling van mame64.exe gemaakt naar het bureaublad.
5. Deze snelkoppeling geplaatst onder 'Opstarten'.

Dit werkte gewoon zonder instellingen in Mame of in de eigenschappen van de snelkoppeling te veranderen. Het Mame scherm verschijnt en je kan je spel selecteren.

Heb het ook een keer getest zonder roms in de roms directory te plaatsen en dan krijg je de volgende melding:
"No games found. Please check the rompath specified in the mame.ini file.
If this is your first time using MAME, please see the config.txt file in the docs directory for information on configuring MAME.”

Dit scherm blijft er voor staan totdat je op Enter (exit op scherm) drukt.

Ik denk niet dat je Videokaart het probleem is. Want drivers worden al door Windows geladen voordat andere programma's worden opgestart.

Wat je eventueel kan proberen is om MameUI te downloaden ( http://www.mameui.info/ ) zoals Da Dude ook al eerder zei. Ik durf alleen niet te zeggen of die op een manier is in te stellen dat je deze kan bedienen met een arcade stick. Standaard bedien je die versie met de muis en/ of toetsenbord.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes! :)
 
retrogamertje":27i635kr said:
...ik ga nu in nood dit maar eens proberen
http://www.addictivetips.com/windows-ti ... startup/...

...alle ideen op dit forun zijn getest en werken helaas niet...

...en de melding die ik krijg driver not loaded , ja dat zegt genoeg...

...ik denk dat de mame op een te vroeg moment gestart word als de vga driver nog niet geladen is..?...
retrogamertje":27i635kr said:
computers gaan me al vanaf de zx 81 erg goed af

:roll:
 
waarschijnlijk allemaal verloren tijd.
Als je toch ooit een frontend wil gaan gebruiken kan je beter je tijd daarin steken ipv het ongemakkelijke standaard ui.
 
Kom op jongens; dit stelt echt geen reet voor. Zoals Aleste aangaf; gewoon een snelkoppeling in opstarten zetten :)

Maar ja we hebben wel wat info nodig van Retrogamertje.
 
heren door sterfbed van mijn schoonvader ben ik een paar dagen offline geweest
heb alles gedaan wat mogelijk was en de zaak is nu werkend

mame kon wel automatisch starten maar mame minimaliseerde zich dan direct
en erop klikken resulteerde zich in afsluiten van mame

ik heb nu de high end maximus arcade gestart en die startte wel automatisch
mame dus ook na wat vinkjes gezet te hebben na starten van de high end

dus de arcade kast is volledig werkend

dank voor de ideen
 
Cageman":opbk59cd said:
Als die voor 900 euro weggaat, eet ik mijn 2-slot MVS op.
Als we nou met z'n allen hier een kleine donatie doen om aan die 900 euro te komen, dan:

1. Kunnen we hem ergens op het strand gebruiken als kampvuur/BBQ
2. Kan Cageman zijn MVS nog even roosteren voor hij hem opeet

:mrgreen:
 
@S913; Top idee! En met zen allen om het kampvuur gaan zitten om lekker stoned te worden van de geinstalleerde High end.
 
Back
Top