What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ai een paar dagen het forum niet gecheckt en ..........., :twisted: weer een flippertje erbij! Gaaf hoor!
BTW er zijn hele handige tafelwagens die het vervoeren van zo'n 125 kilo wegend apparaat een stukje aangenamer maken 😉

Hotd3 is alive.....ALIVE!
Overig news: Cyberlead heeft een nieuw huis gevonden en is geadopteerd door Cageman

Note to self: voortaan eerst cab aanzetten na plaatsing monitor, alvorens alles in elkaar te schroeven. Spaart een hoop frustratie als je er nadien achterkomt dat t frame verkeerd om op de monitor zit en t beeld op zn kop staat.... :)

Zoals eerder gezegd, HOTD3 is af, en in principe staan alle arcade cabinets op z'n plek inmiddels (NNC is nog niet af, moet nog wat knoppen/stick in het CP zetten).
Het is nog een beetje een 'zooi', moet de kast nog opnieuw inruimen en wat meuk. Ook nog steeds een likje verf, wanden afwerken en wat nets op de vloer. Maargoed, laat ik dat maar weer naar de zomer schuiven :mrgreen:

Wat pics van de hotd3, en een filmpje met een sfeerimpressie (kon de lader van de digitale cam niet vinden, dus het is iphone kwaliteit...).

Nog even een fototje van hoe hij er eerst uitzag:

En nu:

Video (tnx speedfreak, embedden gelukt ^^):

Voila, alleen de ID tussen youtube tags zetten en dan werkt ie.

Ziet er supertof uit man, wat voel ik me zielig met een NAC'je nu haha. Snel de kasten uit na het maken van de video, je trekt de stroom van de hele wijk weg :P

Het is niet anders dan 'briljant' te noemen. Heb de HOTD3 mogen spelen, en piste bijna in mijn broek van het lachen :mrgreen:

Ga deze week beginnen met het 'shoppen' van de Star Wars pinball, met een hele lijst aan tips & tricks van Arcadegek (Donald) moet ik een heel eind komen om het speelveld als nieuw te krijgen.

Alle onderdelen van het speelveld zoals schroeven, lampjes, rubbers, ballen etc heb ik nieuw besteld, en een hoop schoonmaak producten die ik nodig ga hebben. Hoop dat ik eruit kom, zo eerst maar eens wat foto's maken ter info als ik het niet meer in elkaar krijg voordat ik heel het speelveld leeg-raus ^^

Ik wil het redelijk rigoreus gaan doen en niet half, heel het speelveld gaat leeg en alles aan de onderkant wat ook maar in aanraking komt met een bal pak ik ook aan (zodat er geen vuil het speelveld opkomt), alles moet als nieuw eruit zien, het liefst letterlijk nieuw, ga in ieder geval elk onderdeeltje afzonderlijk aanpakken, dus daar ben ik vast wel even mee bezig (en Donald's gsm nr bij de hand houden voor als ik in een panic-mode kom en er niet meer uitkom) :)

Succes met shoppen van je Star Wars Jiggy!
Heel dankbaar werk, je ziet stukje bij beetje alles weer als nieuw worden.

Ik heb laatst mijn Firepower gedaan.
Wel ontzettend veel werk, zat ook heel veel roest op poten, coin door en lock bar.
Let er wel op dat je het speelveld zo leeg mogelijk maakt (eventueel in gedeeltes werken) om overal goed bij te kunnen. Ik had m'n leaf switches laten zitten tijdens polijsten, dacht daar poets ik wel omheen, maar zijn nu bijna allemaal verbogen :)

Het speelveld van mijn Firepower is wel mooi schoon geworden door de Magic Eraser sponsjes (met water of alcohol gebruiken). Daar krijg je zelfs de ball swirls redelijk mee weg. Daarna heb ik het gepolijst met Commandant en gewaxed met Turtle Wax. Glad als glas.
Maar de cupped inserts en speelveld schade moeten apart aangepakt worden natuurlijk.

wow, naar aanleiding van je sales topic heb ik dit topic eens doorgelezen, en man, respect hoor!! Ik dacht dat Hasan erg devoted bezig kan zijn met restauratie en dergelijke, maar jij kan er ook wat van. En dat allemaal in no time. Ik ben nu al nieuwsgierig naar de volgende serie cabs die je wellicht binnenkort onder handen gaat nemen. :D

@ckong Ook ik heb naar aanleiding van Jig's sale topic dit topic ook maar weer eens doorgelezen.

En stiekem denk dat Arno zich nu volledig gaat storten op de high-end flipperkasten :)

Nooit verwacht dat hij zijn daytona wegdeed. check zijn daytona posts maar :mrgreen:

Succes met de verkoop, gaat aardig hard zo te zien

Back