Ik kwam toevallig gister tijdens het zappen zo'n travel programma tegen op RTL[5]. Tot mijn verbazing zie ik die man in een omgeving wat in mijn ogen erg lijkt op Tokio. Dit werd na een paar seconden alsmaar duidelijker toen de man begon te praten over het Meji paleis.
Het was een niet al te uitgebreid verslag, maar het enige wat ik nog mee kon nemen was dat op sommige plekken de spullen gewoon super duur zijn, terwijl het over het algemeen juist meevalt. Op deze plekken, wat vast en zeker een groot warenhuis was, verkochten ze perziken en meloenen voor wel boven de 200 euro ! Ik weet niet of de doorsnee Japanner dat in Yen gaat of kan betalen, maar hier zouden mensen je hard gaan uitlagen.
Ook bezocht hij een karaoke bar, wat opzich wel een grappig stukje was. Het gaf namelijk aan hoe groot karaoke nog is in Japan. Want waar in de wereld kom je nog cafe's tegen die je in staat stellen om te gaan karaoken en je ook nog de keus geeft tussen maar liefst 40.000 nummers (30.000 = Japans. 10.000 = Engels).
Kent niemand daar André Hazes? :?