MarsMan
Combo Keeper
Onlangs heb ik een Blue Elf 2 (309-in-1) Jamma game cartridge gekocht, deze werkte niet direct in mijn Taito Egret 2 cab, althans gaf wel beeld maar de joysticks en de knoppen reageerden niet.
Na wat googlen kwam ik een modificatie tegen die nodig schijnt te zijn voor de Blue Elf 1 (108-in-1) en de Blue Elf 2 (309-in-1) in combinatie met een Atomiswave, Egret 2 of Egret 3 cab.
Op zich vreemd want jamma is jamma zou je zeggen. Bovendien werkt deze Blue Elf wel direct in mijn Sega Astro City cab!
Dit moet je doen op je Jamma interface om het probleem op te lossen:
Om de coins te kunnen invoeren moet je:
Pin-16 (component side = COIN) verbinden met pin-1 (GND)
Telkens bij contact voert hij 1 coin in
Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:
Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.
Op de Smallcab site lossen ze het op met een module ertussen.
http://smallcab.net/product_info.php?products_id=139
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Jamma opzet bij een Egret anders is dan bij een Astro City, wellicht kunnen jullie dit onderwerp voor mij ophelderen. Thanks.
Na wat googlen kwam ik een modificatie tegen die nodig schijnt te zijn voor de Blue Elf 1 (108-in-1) en de Blue Elf 2 (309-in-1) in combinatie met een Atomiswave, Egret 2 of Egret 3 cab.
Op zich vreemd want jamma is jamma zou je zeggen. Bovendien werkt deze Blue Elf wel direct in mijn Sega Astro City cab!
Dit moet je doen op je Jamma interface om het probleem op te lossen:
Om de coins te kunnen invoeren moet je:
Pin-16 (component side = COIN) verbinden met pin-1 (GND)
Telkens bij contact voert hij 1 coin in
Om de joysticks en knoppen werkend te krijgen moet je:
Pin-27 (component side = 1P button 6) verbinden met pin-1 (GND)
Deze kun je vast laten zitten.
Op de Smallcab site lossen ze het op met een module ertussen.
http://smallcab.net/product_info.php?products_id=139
Toch blijf ik het vreemd vinden dat de Jamma opzet bij een Egret anders is dan bij een Astro City, wellicht kunnen jullie dit onderwerp voor mij ophelderen. Thanks.