What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jamma Noob questions

ZeMMiK

TATE Mode Pilot
Joined
Sep 18, 2005
Messages
617
Reaction score
0
Hoi,

Voor dat ik mijn candycab ga bestellen ben ik mij eerst even aan het scholen.
Ik wil dmv een Jamma Harness en wat parts de boel werkend krijgen.
Ik vind het gewoon leuk om te begrijpen en kan ook handig zijn.
Ik heb vandaag een Multimeter en wat soldeerspullen gekocht.
Ook nog wat buttons voor player1 coins etc.

Mijn jamma harness en een blue elf in een roze transformer omhulsel
besteld. (zitten een paar leuke puzzle games op en liever zo iets mollen ...je begrijpt het)

IMG_0824.jpg

IMG_0825.jpg
buttons voor player 1 -2 coin - servicebutton.

IMG_0828.jpg
deze werden weggestunt bij zavvi.nl voor 29euri incl verzenden. Is een madcatz.
Niemand wilde die worstelaars erop hebben. Had er 3 besteld en eentje is nu opgeofferd.

IMG_0826.jpg
met binnenwerk nog.

IMG_0829.jpg
lekker clean, ready voor jamma wiring.

IMG_0830.jpg
ik hoop dat ik op dat witte stekkertje rechts up/down/left/right kan installen (en ground)

IMG_0831.jpg
Een ATX voeding, poweronpin doorverbonden en nu doet die het ook zonder moederbord.
Komt mooi 5v en 12v uit.


jamma_pinout.png

Ik heb nog wat (noob) questions.
Pin 3 en 4 zijn beide 5V moet ik ze allebei op de voeding aansluiten?? of 1x 5v voldoende?
12v is volgens mij voor de speakers. Moet ik pin 6 en 10 naar de speakers aansluiten of alleen pin 10 ?

Kan ik nu RGB en sync/ground naar een scartplug verbinden en dan zo op een TV pleuren?
Of moeten daar allerlei converters tussen?

Ik zit ook te kijken naar een CGA2VGA converter....deze lijkt mij goed maar shipping kost 38$!!
Weet iemand waar ik dichter in de buurt zo iets kan kopen?? Ik zie ook de website arcadeforge.de
maar ik weet niet welk produkt ik moet hebben.
http://www.paradisearcadeshop.com/en/video-converters-and-tools/23-cga-vga-hd-video-converter.html

http://wp1114205.wp150.webpack.host...ducts_id=15&XTCsid=uj7rmprvacgd6a1njho2miu1u6

Alvast dank. Zodra ik spullen etc binnen heb dan post ik het weer.
 
Ik heb sowieso cga2vga scaler besteld op arcadeforge.de.
Maar ben wel benieuwd naar de vragen die ik nog open heb staan.
 
Misschien een rare opmerking, maar begrijp je dat een JAMMA connector twee kanten heeft (boven en onder) die signalen bevatten? Ik vraag dit omdat je alleen refereert aan de pinnen van de parts side (genummerd van 1 t/m 26).

ZeMMiK":2u30hk1e said:
Pin 3 en 4 zijn beide 5V moet ik ze allebei op de voeding aansluiten?? of 1x 5v voldoende?
Beste is om alle 5V aansluitingen (pins 3,4,C en D) van het JAMMA harness aan te sluiten op de voeding. De reden dat er meer 5V aansluitingen zijn heeft te maken met de maximale belasting (in Amperes) van de edge connector.
12v is volgens mij voor de speakers. Moet ik pin 6 en 10 naar de speakers aansluiten of alleen pin 10 ?
Breng geen 12V naar je speakers, dan blaas je ze op :-). Sluit pin 10 aan op één terminal van een speaker (+), en pin L op de andere terminal (-).
Ieder JAMMA bord heeft een versterker, dus je kunt rechtstreeks een speaker aansluiten (voorkeur 8 Ohm. Andere impedanties beschadigen de onboard versterker sneller).
Kan ik nu RGB en sync/ground naar een scartplug verbinden en dan zo op een TV pleuren?
Ja, hoewel er verschillende varianten rondzwerven. Vaak zitten er weerstanden tussen omdat het signaal van een JAMMA bord vrij sterk is. Sluit gewoon eerst zo aan; is het beeld te licht/te veel contrast, dan zul je iets moeten gaan doen aan de aansluiting van de RGB.

Ik zit ook te kijken naar een CGA2VGA converter....deze lijkt mij goed maar shipping kost 38$!!
Weet iemand waar ik dichter in de buurt zo iets kan kopen??
Is alleen nodig als je de hele boel op een VGA monitor wilt aansluiten. Volgens mij heeft Almighty er nog één te koop, anders Psykick waarschijnlijk ook wel.
 
thx. Ik heb een heel klein speakertje gekocht...weet niet hoeveel ohm.
Zou ik daar die blue elf multicart kwaad mee kunnen doen?
 
Even ter informatie; een blue elf heeft een iets ander JAMMA schema in verband met de buttons 1-6, zie de laatste ground.

blue-elf-2.jpg
 
Ja dank je, ik zal daar rekening mee gaan houden.... eens kijken wanneer alle goodies binnen gaan komen.
 
Blue Elf is binnen alleen geen roze transformer wel 2012 model.

Nu zie ik dat de jamma wire voor de coin ook verbonden is met de 5v, ik snap dat je ledjes
dat nodig hebben. Nu heb ik geen coinslot maar ik wil een knopje gebruiken. Kan ik dan die 5v
vergeten en dat knopje op die andere 2 draden ertussen zetten?

Ik hoop dat er iemand dit weekend er nog meer vanaf weet want ik heb nog wel een paar vraagjes.
Ik zal mijn harness meenemen.

gr Remko
 
Dit weekend is ngc dicht vanwege animecon..
 
Coin = gewoon ground + coin, geen 5V... als ik het goed heb :)
 
Waarom heb je van de week niet je spullen meegenomen, hadden we je ff op weg kunnen helpen? Neem ze volgende week mee, dan kijken we er wel rustig naar ;)
 
ik heb net pas het jammaharnasje binnen en de blauwe Elf.
komt goed dan.
 
Beste is om alle 5V aansluitingen (pins 3,4,C en D) van het JAMMA harness aan te sluiten op de voeding. De reden dat er meer 5V aansluitingen zijn heeft te maken met de maximale belasting (in Amperes) van de edge connector.

Mijn Jamma harness heeft alleen maar op pin 3 5v. de rest is niet aangesloten. Mijn video kan ik ook gelijk op de RGB naar VGA prikken. Het lijkt erop dat deze jamma al een beetje preprepped is voor dit soort werk. Jeetje 2 weken wachten....:-)
 
Zet even een foto neer, kunnen we ook op afstand wat voor je betekenen.
 
IMG_0848.jpg
rood 5v oranje 12v die is wel 2x

IMG_0849.jpg

IMG_0850.jpg

IMG_0851.jpg
kleine is coin en grote is video en kan zo op mijn rgb2vga scaler (plug&play.

ik hoop dat het te zien is ik heb de foto's groot gelaten.
 
Ziet er prima uit, 5 volt zou ik nog wel een draad bij zetten, heb je het meeste nodig, kan nooit kwaad ;)
 
Nou het werkt hoor. De draden zijn een beetje een bende maar alle buttons en sound etc werken.
Binnenkort een 2 joystick eraan. Snap ik ook weer een beetje hoe het werkt.

IMG_0854.jpg

IMG_0853.jpg

IMG_0852.jpg
 
+10 voor de afwerking :P Heb je nou ook een ATX voeding gemod?

Mooi om te zien dat het werkt, was uiteindelijk een eitje toch?
 
Ik had die voeding nog liggen uit mijn PC game tijdperk. Die was inderdaad gemodded. Mijn hele PC was een groene lichtbol.
Ja het is goed te doen, ik snap nu hoe je speaker anders moet aansluiten dan een coinbutton.
Nu eens kijken hoe je die dradenbende een beetje kunt opbinden, wat een bende.

it was fun...
 
ZeMMiK":2fb51vx5 said:
Ik had die voeding nog liggen uit mijn PC game tijdperk. Die was inderdaad gemodded. Mijn hele PC was een groene lichtbol.
Ja het is goed te doen, ik snap nu hoe je speaker anders moet aansluiten dan een coinbutton.
Nu eens kijken hoe je die dradenbende een beetje kunt opbinden, wat een bende.

it was fun...

Tie-Wraps are your biggest friend!! Wordt het een mooie strakke boel ;)
 
Back
Top