What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Inside Nintendo (BBC Docu, 1 uur)

Rano

TATE Mode Pilot
De BBC heeft een uur lange reportage over Nintendo uitgezonden met de naam BBC's Inside Nintendo: A Nintendo documentary. Uiteraard wordt de geschiedenis van Nintendo onder de loep genomen, maar het gaat dieper dan dat.

Zo wordt bijvoorbeeld zeer duidelijk het onderscheid gemaakt tussen de creatieve geest, Miyamoto en het zakelijke brein, Yamauchi. Zo wordt bijvoorbeeld ook Yamauchi's dochter ondervraagd en zij laat weten dat haar vader alleen langs komt om haar te bezoeken indien het Nintendo betreft, maar niet gewoon voor de lol.

De documentaire laat zeker een kant van Nintendo zien die nog niet bekend is. Laten we hopen dat ook Sony en Microsoft door de BBC in een dergelijke documentaire worden vastgelegd. (Gamer.nl)
 
Nuttigere info zou zijn wanneer het uitgezonden gaat worden?
 
Klik op de link Mano.. dan kom je meteen bij de video!
 
Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
 
Hey damn, een link.
Die had ik niet eens gezien, excuses.

Maar goed, wanneer word het uitgezonden?
Soundcard van me pc is namelijk verrot, dus nu heb ik er nog niks aan :lol:.
 
Is al uitgezonden. Misschien komt er een herhaling maar dat zou ik niet weten.
 
Morgenochtend even bekijken. Uit het eerste bericht maak ik op dat Yamauchi idd niet zo'n geweldig aardige/lieve gast is,, maarja zulke mensen hou je. Je hebt ze als bedrijf ook hard nodig, dan boeit de rest niet ^_^'
 
Rano":25xe0ton said:
Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

Ben blij dat het misschien weer wat mensen wakker schudt.
 
De Uitverkorene":27s0e52v said:
Rano":27s0e52v said:
Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

En terecht.
 
Idd, waarom denk je dat Nintendo zo succesvol is geworden? Alleen maar door hardballs zoals Yamauchi. Als een figuur zoals Miyamoto de company geleid zo hebben zo het waarschijnlijk heel anders hebben gelopen. Dat is geen manager zoals hij zelf zegt.
 
ManoRevolver":3kxvnea0 said:
De Uitverkorene":3kxvnea0 said:
Rano":3kxvnea0 said:
Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

En terecht.

Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...
 
De Uitverkorene":2cbio14e said:
ManoRevolver":2cbio14e said:
De Uitverkorene":2cbio14e said:
Rano":2cbio14e said:
Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.

zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.

En terecht.

Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...

Daarom probeer ik dat soort sites ook zoveel mogelijk te vermijden.
Die kids snappen duidelijk niet dat ook achter lieve figuurtjes zoals Peach en Toad keiharde business zit.
Oh well.
 
Back
Top