What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Indiana Jones barnraid

Als je die games wil draaien, is een eenvoudigere oplossing om een megadrive in je jamma kast te plaatsen :D
Die kant op zijn wel adapters voor
 
De megatech hardware kan Master System games gewoon spelen mits ze in de juiste cart/vorm zitten. Dus de Fantasy Zone cart is gewoon Master System versie, die dan op je megatech draait. Zelfde geval bijv. als bij Shinobi dat is ook de SMS versie.

Dus je zou dan diezelfde versie als master system spelen met een timer. Verder is er niks bijzonders aan :)

The BIOS screen is based around SMS hardware, with an additional Z80 and SMS VDP chip not present on a standard Genesis. SMS games run on Megatech in the Genesis's SMS compatability mode, where the Genesis Z80 becomes the main CPU and the Genesis VDP acts in a mode mimicing the behavior of the SMS VDP. A pin on the carts determines which mode the game runs in.
 
Megatech en Megaplay zijn ook nog eens verschillende systemen. Megatech is een arcade die niet Jamma compatible is. Je betaald bij Megatech voor speeltijd. Je krijgt dus oneindig levens etc.
Dat concept werd aan de kant gezet door de opvolger MegaPlay. Daarbij koop je levens i.p.v. tijd. De MegaPlay is wel Jamma. Omdat de speeltijd bij MegaPlay bepaald wordt door je levens, hebben alle games aanpassingen om het krijgen van extra levens onmogelijk te maken. Sonic heeft bijvoorbeeld geen 1UP-tv's.
Beide systemen zijn niet verkocht in de US en dus best gewild. MegaPlay is zeldzamer dan Megatech aangezien het concept zowiezo kansloos was omdat het op basis van de populaire megadrive is opgebouwd.
Megaplay is best zeldzaam, de games net zo.
Games zijn trouwens niet uitwisselbaar tussen MegaPlay en MegaTech.
 
De Sega Mega Tech is gebaseerd op Megadrive/Genesis hardware, niet op Sega Master System hardware. Geen idee waarom hierboven de term SMS wordt gebruikt.
 
Cageman":2h0jxva6 said:
De Sega Mega Tech is gebaseerd op Megadrive/Genesis hardware, niet op Sega Master System hardware. Geen idee waarom hierboven de term SMS wordt gebruikt.

True
 
Klopt, maar de BIOS (van het bovenste scherm) is sowieso SMS. Daarbij verschilt het per cart welke game gebruikt word. Sommige zijn dus wel degelijk SMS games die op megadrive draaien.

vergelijkbaar met sms adapter op de megadrive

(dank aan google voor deze info)
 
Alles wat Anton zegt :)
Er zit een SMS compat mode op om de oude games te draaien..
Zowel Shinobi (1) als Fantasy Zone zijn SMS games die in de SMS compatible mode draaien van de Megatech.
 
Foei cageman en jinxz, zelfs ik wist dat van die megatech.
Helpt wel dat ik er zelf een gehad heb en ook een sms ooit had met 250+ spellen ;)
 
Voor wie een sterke maag heeft de volgende foto ;)

IMG_1079.jpg


Ik heb deze vandaag non-profit doorgezet aan een maat van me. Hij gaat ermee aan de gang (zal nodig zijn).
Als hij pics neemt zal ik ze hier posten. Ben benieuwd wat hij ermee kan.
 
Ziet er goed uit.
Heb zelf nog steeds interesse in die cocktail. Heb nog wel een ferrari headphone als inruil :)
 
Ik zal de volgende keer als ik er ben de cocktail ff goed inspecteren. De laatste keer kwam ik er niet aan toe.
 
:shock: Wow daar had je het dus over, soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden.
Ben benieuwd of deze ooit weer om te knutselen is naar een mooie staat
 
dexx":1mr8pngc said:
damn, mooi spul zeg :) wat is er eigenlijk allemaal uit die loods gered??

Een hele boel. Check de 2e pagina van deze thread. Daar staat de lijst en de foto's.
 
Jinxz":21mav3tp said:
dexx":21mav3tp said:
damn, mooi spul zeg :) wat is er eigenlijk allemaal uit die loods gered??

Een hele boel. Check de 2e pagina van deze thread. Daar staat de lijst en de foto's.


:shock: :shock: :shock: :shock: wow, die flipperkasten! en dan moet je nagaan dat ze.. hoelang hebben ze uit gestaan?? 15 a 20 jaar? en dan ook nog starten, erg gaaf :D
 
Yup. De meeste hebben 15 jaar in een donker hol gestaan en werken alsnog.

Vandaag kwam dan eindelijk de sleutel van de Coca Cola kast binnen. Hij pastte en de deur ging netjes open. Binnenin missen er 4 v/d 8 planken waar de flesjes op horen te liggen. Ze zijn nog na te bestellen dus dat is de volgende stap. Daarnaast moet ik maar een opschieten met het regelen van een stepdown ;)
Hij draait op 110 volt en heeft een Amerikaanse stekker en is dus volledig origineel en afhankelijk van een stepdown.
Zal snel ff wat foto's maken.
 
Jinxz":tod7ebg4 said:
Yup. De meeste hebben 15 jaar in een donker hol gestaan en werken alsnog.

Vandaag kwam dan eindelijk de sleutel van de Coca Cola kast binnen. Hij pastte en de deur ging netjes open. Binnenin missen er 4 v/d 8 planken waar de flesjes op horen te liggen. Ze zijn nog na te bestellen dus dat is de volgende stap. Daarnaast moet ik maar een opschieten met het regelen van een stepdown ;)
Hij draait op 110 volt en heeft een Amerikaanse stekker en is dus volledig origineel en afhankelijk van een stepdown.
Zal snel ff wat foto's maken.

dat is echt het mooiste ja :) en die koelkast is ook gaaf.. ik hou hier wel van, al dat moois wat je dan in zo'n loods tegenkomt :mrgreen: het is jammer dat er geen paperboy tussen zat :) dat is uit mijn kindertijd.. ;)
 
Back
Top