What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ICOON Part 2: Hideo Kojima

Kojima is een topper in het creeren van een vette sfeer, dit is te zien in al zijn titels. Soms slaan zijn verhalen een beetje door (MGS2) maar de man heeft lef (door Raiden de lead character te maken).. dat moet ik toegeven.

Het is nooit saai met hem, met iedere game denk ik weer "ok wat is nu de verrassing?".

Een plek in de Hall of Fame verdiend ie wel, MGS1 is toch een grondlegger (misschien niet van stealth maar wel van zo'n filmisch approach) en MGS3 is wreed (al had ie eerder van die camera moeten afstappen) en natuurlijk Snatcher en Policenauts wat wel degelijk vette games zijn.

Komt er ook nog iets over Mikami, die gast mag ik ook wel =)
 
R-Type":n6a0j1yz said:
Kojima is een topper in het creeren van een vette sfeer, dit is te zien in al zijn titels. Soms slaan zijn verhalen een beetje door (MGS2) maar de man heeft lef (door Raiden de lead character te maken).. dat moet ik toegeven.

Het is nooit saai met hem, met iedere game denk ik weer "ok wat is nu de verrassing?".

Een plek in de Hall of Fame verdiend ie wel, MGS1 is toch een grondlegger (misschien niet van stealth maar wel van zo'n filmisch approach) en MGS3 is wreed (al had ie eerder van die camera moeten afstappen) en natuurlijk Snatcher en Policenauts wat wel degelijk vette games zijn.

Komt er ook nog iets over Mikami, die gast mag ik ook wel =)

Net een feature gepubliceerd op mijjn blog over Capcom R&D 4, waar ook Mikami in voorkomt.
http://perkunas.blogspot.com/

Misschien wel interessant om lezen. =)
 
Leuk stuk Perkunas, je noemt ook Hiroyuki Kobayashi die onder Mikami heeft gewerkt aan o.a. Resident Evil 2, Dino Crisis en natuurlijk Devil May Cry en Devil Kings.
Ik heb met hem onlangs een interview gedaan wat binnenkort online zal gaan, maar dat had je al kunnen lezen in het stukje over de perikelen met de vervelende Fransman 8) op Nozomi.nl
 
hehe, idd wel interessant. Trouwens die Code Veronica Complete voor de DC heb ik en is de beste CV versie van allemaal, including GC :)

En ben ik de enige die DC3 dus een goeie game vond (al weet ik wel dat ie veel fout deed)?.
 
R-Type":2u80mj7n said:
hehe, idd wel interessant. Trouwens die Code Veronica Complete voor de DC heb ik en is de beste CV versie van allemaal, including GC :)

En ben ik de enige die DC3 dus een goeie game vond (al weet ik wel dat ie veel fout deed)?.

Dino Crisis 3 viel wel mee, ooit nog op ECTS 2003 een behind closed doors presentatie bijgewoond.

"We are able to do this title on Xbox, maybe GameCube, but most definately not PlayStation 2 (grote grijns bij iedereen aan de tafel)"

=)
 
Back
Top