DAY
TATE Mode Pilot
Games werden vroeger ook al gehyped, maar dat waren vaak alleen wat screenshots. Tegenwoordig krijg je bijna allee screenshots , de trailers en ook veel gameplaybeelden te zien.. Dit maakt dat je vooraf al bijna het hele spel kent. Is het dan nog wel leuk om te spelen? Kijk maar eens naar Assassin’s creed. Door de techdemo’s die zijn uitgekomen weet iedereen al hoe het spel eruit ziet en de meest spectaculaire scenes en moves zijn ook al bekend, dus waarom zou je het nog spelen?
Wanneer je kijkt naar de eerste MGS release, dan kreeg je wel wat screenshots te zien en werd de game met woorden gehyped. Maar je had niet het gevoel dat wanneer MGS echt uitkwam, je alles al kende. MGS2 werd helemaal uitgemolken en ondanks dat Raiden een suf mietje is, is het eigenlijk een goed spel dat niet de hype kan waarmaken. Hetzelfde geldt voor Kane & lynch. Van te voren was dit één van de games waar ik mij echt op verheugde, maar doordat het hele spelconcept al compleet over het internet lag, is er weinig spanning naar het nieuwe en als de AI ook nog zeer matig is, maakt dit voor mij gewoon een slechte game. Dit zou dan misschien toch een goede game zijn geweest wanneer het spelconcept en verhaal nog niet bekend zou zijn gemaakt. Hetzelfde gaat waarschijnlijk gebeuren met MGS4, want dat is misschien wel de meest commerciële en gehypte game van allemaal.
Een game zoals Super Mario Galaxy is rustiger gebracht in dit najaarsgeweld. Natuurlijk zijn er veel nintyfanboys die veel erover schrijven, maar vooraf waren er veel minder beelden vrijgegeven dan bij een Assassin’s creed. Hiermee kreeg je volgens mij echt het idee dat je iets nieuws zat te spelen en dat het heel avontuur nog moest beginnen. Mijn advies is daarom kijk niet meer op internet naar nieuwe games, maar kijk gewoon bij je lokale gamesboer wat uit is en ga gewoon spelen zonder enige verwachting van een iets. Dan kan je het meest genieten van een game.
Wanneer je kijkt naar de eerste MGS release, dan kreeg je wel wat screenshots te zien en werd de game met woorden gehyped. Maar je had niet het gevoel dat wanneer MGS echt uitkwam, je alles al kende. MGS2 werd helemaal uitgemolken en ondanks dat Raiden een suf mietje is, is het eigenlijk een goed spel dat niet de hype kan waarmaken. Hetzelfde geldt voor Kane & lynch. Van te voren was dit één van de games waar ik mij echt op verheugde, maar doordat het hele spelconcept al compleet over het internet lag, is er weinig spanning naar het nieuwe en als de AI ook nog zeer matig is, maakt dit voor mij gewoon een slechte game. Dit zou dan misschien toch een goede game zijn geweest wanneer het spelconcept en verhaal nog niet bekend zou zijn gemaakt. Hetzelfde gaat waarschijnlijk gebeuren met MGS4, want dat is misschien wel de meest commerciële en gehypte game van allemaal.
Een game zoals Super Mario Galaxy is rustiger gebracht in dit najaarsgeweld. Natuurlijk zijn er veel nintyfanboys die veel erover schrijven, maar vooraf waren er veel minder beelden vrijgegeven dan bij een Assassin’s creed. Hiermee kreeg je volgens mij echt het idee dat je iets nieuws zat te spelen en dat het heel avontuur nog moest beginnen. Mijn advies is daarom kijk niet meer op internet naar nieuwe games, maar kijk gewoon bij je lokale gamesboer wat uit is en ga gewoon spelen zonder enige verwachting van een iets. Dan kan je het meest genieten van een game.