Hey mensen, ik wilde van het weekend mijn AES eens verhuizen van mn CRT naar mn LCD in de woonkamer en kwam tot mijn grote verbazing dat hij sync problemen geeft. Even voor de beeldvorming, het gaat om een JP AES (serial 001116) die met een RGB kabel naar een Samsung LCD loopt. Het probleem: het beeld blijft maar springen. Oorzaak, een instabiel sync signaal (na speurwerk) wat veel LCD tv's niet kunnen vertalen.
Heb hem op m'n LED tv op de slaapkamer geprobeerd en gaf hetzelfde probleem. Op de CRT is het prima en super strak.
Ik lees dat er weestandjes in de AES aangepast kunnen worden die het zouden kunnen oplossen. Nu wil ik echter niet sleutelen aan deze AES gezien het mooie serienummer, wil de console unmodded laten in wat voor vorm dan ook, of het moet zo netjes kunnen gebeuren.....
Heeft een nozomi techie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben best een noob op dit gebied en wil gewoon kunnen switchen van CRT naar LCD zonder peperdure XRGB o.i.d.
Heb hem op m'n LED tv op de slaapkamer geprobeerd en gaf hetzelfde probleem. Op de CRT is het prima en super strak.
Ik lees dat er weestandjes in de AES aangepast kunnen worden die het zouden kunnen oplossen. Nu wil ik echter niet sleutelen aan deze AES gezien het mooie serienummer, wil de console unmodded laten in wat voor vorm dan ook, of het moet zo netjes kunnen gebeuren.....
Heeft een nozomi techie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben best een noob op dit gebied en wil gewoon kunnen switchen van CRT naar LCD zonder peperdure XRGB o.i.d.