What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

homemade mini Mario Bros cabinet

cocobolo

Cabinet Dweller
Hoi,

Ik weet niet of het in dit onderdeel van het forum moet, maar misschien leuk om mijn zelfgebouwde kast te laten zien, losjes gebaseerd op een Mario Bros cabinet. Ik stond onder tijdsdruk en heb hem in een dike week gebouwd, een cadeau voor een goede vriendin van me. Dus daarom zijn er een paar keuzes gemaakt die ik achteraf wel anders had willen doen. Maar overal ben ik tevreden en ik ga er ook eentje voor mijzelf bouwen ;-)

Hij is ongeveer 125-130cm hoog dus je zit er met een stoel achter.
Het is intern een jamma kastje met zo'n 412 games in 1 pcb printplaat.
Foto's uiteraard
DSC_0025_zpsa0a3970b.jpg

DSC_0022_zpsbf1c2a33.jpg

DSC_0038_zps8e0d07b2.jpg

Is 'ie niet cute? :-)

Ziet er voor een zelfgemaakte cab goed uit, al helemaal als dit in een week in elkaar gezet is. Ik snap alleen het control panel niet echt...waarom twee sticks naast elkaar?

cthulhu":2fcx8lzl said:
Ziet er voor een zelfgemaakte cab goed uit, al helemaal als dit in een week in elkaar gezet is. Ik snap alleen het control panel niet echt...waarom twee sticks naast elkaar?
De ene is 4-weg en de andere 8-weg : dan kun je bij pacman (bijvoorbeeld) met de ene joystick spelen en bij scramble (wederom bijvoorbeeld) de 8-weg gebruiken. Het is natuurlijk ook om te schakelen maar het is voor een goede vriendin van me en het moet niet te ingewikkeld worden :-)

Ik vind 'm super mooi. Echt een juweeltje en ik ben niet eens een Mario/Nintendo fan.

dank allen :-)
Ja, het formaat is vooral erg prettig : daar is altijd wel ergens een plekje voor en je kunt hem met 2 man ook makkelijk naar boven tillen. Ik start binnenkort met de Tron kast. De stickers heb ik intussen klaar :-)

DSC_2785_zps0d2e4d1d.jpg

Ik ga proberen zoveel mogelijk verlichting in te bouwen (in buttons/joystick/trackball) maar ook ben ik bezig om plexiglas te graveren en dat dan van de zijkant te verlichten. We zullen zien of het mooi gaat worden ;-)

Succes. Je doet het precies goed.
Als je zelf Cabs gaat bouwen, hou dan dezelfde regel in je achter hoofd, als artiesten moeten hebben van Coverbands. Doe het heel goed, of doe er iets heel anders mee.

Jij doet beide imo. Kleine mooie Woodies maken. Top

Mooi werk Cocobolo!
zo'n mini wil ik misschien ook nog wel eens bouwen voor op de kinderkamer.

Zelf heb ik een paar jaar geleden een Nintendo Donkey Kong replica gebouwd.
Ben begonnen in 2009 en in 2013 was ie klaar, dus jij wint qua bouwtijd :)

IMG_2574.jpg"

Meer foto's op http://www.donkeykongarcade.blogspot.com

He Joeks, die Donkey Kong is ook super, ik was hem al elders ook tegengekomen :-) !
Ja, ik heb vaker kasten gebouwd en bouw ook gitaren, dus ik ben redelijk snel met houtbewerking (en ook best wel een beetje goed daarin al zeg ik het zelf) ;-) Het was bij mij dus wel bijna fulltime, die week.

Een totaal off-topic foto van een van de gitaren die ik heb gebouwd (gewoon, omdat ik nu eenmaal naast games ook een voorliefde voor gitaren heb :-) ) :

1525150_10151921446928528_1554194100_n_zpsfbe21b38.jpg

DSC_2524_zps19c6fa14.jpg

Zo, die zijn super zeg. Als je zulke dingen bouwt, mag je dat best van jezelf zeggen. Grote klasse

Back