What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hoe ziet jouw TATE setup eruit?

Heb de skin net afgemaakt. De navigatie aangepast zodat de menu's logischer werken, alle submenus en ingame menus zijn nu ook tate.

MVS functionaliteit heb ik er uit gehaald want dat werkte toch niet. Wil alleen nog een optie maken met "show vertical games only"

Mijn volgende project is een tate skin van Aurora

uiteraard. Kan het straks ergens te downloaden zetten.

Ben er zelf heeeel erg lang naar op zoek geweest tot ik op een dag besloot fuck it ik maak het zelf wel.

Milspex":1ksc36d7 said:

Ben er zelf heeeel erg lang naar op zoek geweest tot ik op een dag besloot fuck it ik maak het zelf wel.

Cool dat je dat doet ziet er goed uit

Milspex":106ck7w8 said:

Respect dat je dit gratis wil delen !

Handig!
Maar wat een dikke kier heb jij boven in je bezel zeg damn! Andere beeldbuis er in of zoiets?

Aangezien Aurora gemaakt is voor 16:9 ga ik de resolutie van de skin aanpassen.

Nu krijg je op 4:3 crt's 2 zwarte balken zoals je kunt zien. De default Aurora skin is 1280x720, dus volgens mijn theorie maak ik de skin 1280x960 (4:3), en dan zal deze wel beeldvullend zijn.

Arcade crt's zijn 640x480, dus dan zal het in de juiste verhouding worden gescaled.

Ipv daarvan kun je ook de overscan optie gebruiken om de hoogte van je scherm aan te passen, maar dan rekt ie het beeld gewoon uit. Ik kies liever voor een skin op maat.

Ik maak voorlopig alleen het loading scherm en de gamebrowser in tate, al die 100.000 onderliggende settings schermen laat ik maar even zitten want die gebruik je minder vaak. Tezijnertijd zal ik ze wel aanpassen maar dat is echt monnikenwerk, en zodra Aurora update kun je weer opnieuw beginnen. (als ze functionaliteit toevoegen dan doen ze dat natuurlijk ook in de default skin, die overschrijft automatisch bij het updaten. In je "aangepaste oudere " tate skin zitten die knopjes dus niet.)

Het loading scherm en de gamebrowser zullen niet meer zo snel veranderen dus dan zitten we redelijk veilig met updates.

Vandaag of morgen post ik de nieuwste Aurora skin versie met tate loading scherm en gamebrowser. Ben je in ieder geval van je nekklachten af ;-)

Cool! Ik ga eerst de FBANext versie proberen.
Daarna Aurora ook eens doen - FBANext is nog wel eens onstabiel bij mij.

ik heb het op nieuw erop gezet en werkt prima die tate mode
alleen ik heb het idee dat het geluid een beetje kraakt ofzo
dat had ik eerst niet ga nog effe rommelen

Milspex":ckx81d2e said:
bij bepaalde games of in het algemeen?

Algemeen - als ik FSD restart (dus niet xbox) dan laat ie geen enkel spel/EMU/hb zien.
Terwijl de USB disk netjes gemount is en benaderbaar.
Niet enorm handig als je eens verschillende games speelt.

net cpx3 erop gezet werkt erg goed ik heb het idee dat de cps3 games er beter uit zien dan in fba next

Back